Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kultura

28. 09. 2001
0
0
606
Autor
shelob

tato část není čistě jen o kultuře... spíš sem se zde zaměřila na komerci,která svět zahltila a pohlcuje na plné oprátky

Kultura
Každý den ráno do práce , podnikat , starat se o děti , na nic jiného nemam čas , nebo snad ani dělat nechci . Klasika , je to právě ten stereotyp ovládaný penězi do kterého většina lidí chtě nechtě zapadne .

Co se „normálnímu“ člověku vybaví pod pojmem hip-hop ? Negři z New Yorku oběšený zlatem a ... muzika do který někdo kecá , v ostatních zemích z toho už udělali komerci . Každý si rád přečte o hip-hopu , protože tomu vůbec nerozumí . Hip-hop je u nás totiž ještě stále na úrovni undergroundu .

„Dneska máš miliony lidí řvoucích jak jsou underground , aby mohly něco natočit . Vychází miliony věcí toho názvu , miliony sraček . Podobný je to i v komerční sféře ...Bývali různý druhy skladeb -pecky na párty i syrový betl pecky , ale nikdo o sobě nemusel říkat , že je underground . Bylo to komplexní spektrum , oproti dnešku kdy je všechno rozdělený .“ SETTNFIRES@aol.com

Hip-hop je kultura pro lidi , kteří nechtějí zůstat v davu . Může se zdát , že plácám úplně někde jinde , ale tohle se ve skutečnosti graffiti týká . Je to jedna kultura v rámci , které to všechno vzniklo . V ostatních hudebních směrech lidi sedí , poslouchaj , občas si koupí desku svýho oblíbence , čímž ho podpoří a udělají mu radost tím , že si ji výmečně nevypálí . V hip-hopu je to jiný . Tam se většina lidí snaží něco dělat , tvořit kulturu . Nechtěj být jen ubohými konzumenty a ty lidi co hip-hop tvoří za to nečekají žádný peníze , nebo slávu . Dělají to kvůli kontaktu . je to život , určitý způsob života . Stejně tak lidi co dělají graffiti se snaží věnovat i jiné části hip-hopu . Kultura si vytváří vlastní lidi , kteří si pak kulturu dotváří . Tak má všechno svoje pravidla a hip-hop nabízí hudbu (MCing,DJing) , tanec (breakdance) a výtvarné umění (graffiti) . Stále ještě platí , že hip-hop není podmíněný drogama . Ten kdo bere tvrdé drogy je jaksi odepsán , jiste měkké drogy jako marihuana se často u příslušníků této kultury vyskytují...V ostatních hudebních směrech ...


Co je normální ?

V Americe v new Yorku se s problémem graffiti potýkají již od 70.let , díky tomu se ho z tamních ulic podařilo téměř vymítit a graffiti už tam existují vlastně jen depech metra . V Americe odchod graffiti z ulice od galerií tím pádem ztratil svůj původní význam . Praha se za těch asi 10 let dostala téměř na Evropskou špičku , vůči Berlínu je však stále pozadu



Wopi
28. 09. 2001
Dát tip
Ano, "každý den ráno do práce", někdo musí vytvářet hodnoty, aby neodpovědné děti měly čím nadlábnout žaludek, do čeho se oblíct, kde vzít spreje a jít něco ničit. Ostatně i ty spreje byly vytvořeny prací.... Na tohle nejraději zapomínají ti, kteří, jsouce někým živeni, odsuzují odpovědnost..

zoo
28. 09. 2001
Dát tip
Proč se vůbec snažíš reagovat, Wupipidu? :-/

Bezejmenny
28. 09. 2001
Dát tip
to zoo: Protože ho to štve. Jako přístup k životu. Ten nedostatek zodpovědnosti za sebe samého, zodpovědnosti, která se nedá vynutit, která je důsledkem vnitřního přerodu osobnosti směrem k dospělosti. Přečti si mou povídku Lákání, a možná pochopíš. ;o))))))

zoo
28. 09. 2001
Dát tip
...šmarjá, jen sem vlezu, přepříkazováno. Dobrá, jasan slyší a maže na Lákání. Ó jéé - mne toho dnes láká, mimochodem. :-(

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru