Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zákon a ograffiti

30. 09. 2001
0
0
630
Autor
shelob

zákon
Nyní naši poslanci zřejmě rozšířili zákon o poškozování cizích věcí . Tuším , že pokud bude writerovi prokázána větší škoda než milion , může dostat trest vězení ve výši až osm let . Ještě se však taková škoda nepodařila nikdy nikomu dokázat . Horní hranice trestu navíc přesahuje nejnižší hranici trestu za vraždu . Stejně tak jako by mohly zavřít writera za počmárané zdi Barrandovského mostu by mohly zavřít toho projektanta , který tu nesmyslnost navrhl ...

Zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon, ve znění zákona č. 120/1962 Sb., zákona č. 53/1963 Sb.,.....
Za § 257a se vkládá nový § 257b... který zní:

1. Kdo poškodí cizí věc tím, že ji postříká, pomaluje či popíše barvou nebo jinou látkou, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo peněžním trestem.
2. Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžním trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 značnou škodu nebo spáchá-li takový čin opětovně nebo spáchá-li takový čin jako člen organizované skupiny nebo spáchá-li takový čin na věci, která požívá ochrany podle zvláštních předpisů.
3. Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu.”.

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 2001.

„ Jejich hnutí vzniklo v 80.letech v amerických ghettech jako sociální protest . Týkalo se to té doby a té situace . tady , ale taková situace není a tuzemské hnutí tedy funguje bez jakékoli ideové podpory . Jsou zde sice squaty , ale ty však nejsou vynuceny okolním sociálním tlakem . Lidé tady používají spreje ze své vlastní vůle .“ S. DIVIŠ zdroj:MF dnes

„Já osobně nemám s fenoménem graffiti žádný problém . Zásadně nezatracuji jakýkoli výtvarný projev a na místech , která pro něj nejsou přímo určena . Graffiti by se naopak mělo objevovat na místech , která jsou tzv. zakázána.“ J.DAVID zdroj:MF dnes

Graffiti je zábava , adrenalin . akce naplánovaná předem do ,posledních detailů ...Odchyt cajtů? Když vás chytí u zdi většinou vám zabarví barvy , odvedou vás na okresní stanici , sepisujou s vámi protokol a celou noc zjišťují čí ta zeď byla . Strašně vyhrožují , ale nakonec musí writer stejně jen zeď přetřít a žádné velké pokuty neplatí . Horší je to , když vás chytnou v depu metra . To jste většinou na stanici až do rána a platíte mnohem větší pokuty . Jsou známy případy , kdy writer vlezl do kolejí , kamarád ho nestihl na přijíždějící vlak předem upozornit ...

„No já z toho mám úplně špatnej pocit . Schválil se zákon o postizích za graffiti a současně ve stejnej den povolili tyhle plochy . Je z toho cejtit , že magistrát a město Praha se snaží vytlačit graffiti venz města , na zony . Nevím , na jednu stranu jsem rád , že jsou něaký nový legály a na druhou stranu myslím , že je škody Palmovky a Vltavský , který teď asi trochu upadnou .“ DUKE

Nyx
30. 09. 2001
Dát tip
Nedávno jsem viděl nový typ vlaku metra, který s velkou slávou nahrazuje ty staré z Mytyšinského mašinostrojitelneho zavodu - sdelano v CCCP a byl úplně počmáraný tzv. graffiti. Bylo mi z toho smutno a tomu kdo to udělal sděluji, že je debil a jako trest bych mu neudělil nic jiného než jen to, že musí věc uvést do původního stavu.Ať si připraví tak 500000 na lakovnu.

Wopi
30. 09. 2001
Dát tip
Správně, Nyx! :)

Bezejmenny
28. 09. 2001
Dát tip
Jak už jsem napsal: i když to popíráš, tvrdě zákonné represe jsou účinné.
Navíc tvá argumentace není košer. ;o)))
Na jedné straně se distancuješ od vandalismu, a na druhé nadáváš na zákony, které mají v podstatě jen chránit společnost před oním vandalismem.
Udělej si pořádek v šuflíku, holka. ;o))))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru