Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výdechy dojmů I.

26. 09. 2009
5
6
915
Autor
Dan Škareda

Tak vidím svět já...

Poseté hvězdami je nebe hroznem oček zírajících do tmy; na stráži ticha hlídávají klid spících jako pozorné oči matčiny své dítě. Do strnulosti popadané, mlčení svitem šeptá zemi sen. Daleké výkřiku dnů ostrých hran stínů jsou otisky noci měkké a mělké jako dým; namísto černých vran se rozletěly tmou šedé hrdličky. Hodina, listem převraceným za sebe uzlující dny v kalendáři, je prosta pozornosti všech; osiřelá putuje cestou jí předurčenou jít - abychom se probudili v slunci. Podzim, ač rozpřáhl k objetí chladem ulic doznělých klapotem kroků dlaně tmy, do dnů nedosáhne. Zatím má krátké ruce. Jenže na zeď si nemalujme úsměv - brzy se mu to povede a zachvívání nastuzeného těla nám připomene sníh. A to přestože jsme létu mnohem blíž než zimě...

6 názorů

martinez
23. 02. 2012
Dát tip
vidíš ho hezky a fajn jsi to zapsal :o)

Díky za názory. Pro tento formát jsem dlouho hledal název - chtěl jsem ho původně nazvat "sto slov", ale "výdechy dojmů" jsou přesnější.

Diana
11. 10. 2009
Dát tip
Mně se to čte dobře. Oceňuji originální, velmi výstižné obrazy. Zvláštní forma, báseň v próze - ale proč ne? ***

Štěpota
26. 09. 2009
Dát tip
Víš jak špatně se to čte?!? Dal jsem si to snad desetkrát, abych to pobral. Opravdu to na první pohled vypadá, že vidíš svět strašně komplikovaně, ale Ty to jen komplikovaně říkáš. No, je to dobré, tip.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru