Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Regenerácia

10. 10. 2009
0
0
379
Autor
DivnyKNize

Toto je prolog http://www.youtube.com/watch?v=7E-RTI-H2oI&feature=related

Regenerácia.

 

Opitý domov určite aj dnes a možno …..,kto vie  mozno aj vo štvrtok. Po boku svojej ožranej kompánie flákačov a fetákov ktorý ako na potvoru vedeli svojim pitim ešte aj niečo povedat ale však o to je pre mna pitie vačším bičovanim sa kedy viac i v poloslepote rozoznávam svoju negramotnosť. A vtedy práve vtedy dokaže človek tak krásne a úprimne trpieť naprílkad naposledy keď sme obracali pohare  s Hemingwaiom ten starý čertisko nie a nie prestať a potom, potom začal básniť oooooooo ten vedel čo robí ako krásne som vtedy trpel dokonca som ani nevnímal jeho rými len som si tak sedel v svojom trpení a snažil sa ho vnímat.

Ale nie o tom som chcel nechajme ho tak toho bradáča ožratého aj s jeho partou . O príchode domov som chcel hovoriť vlastne ani nie o príchode príchod býva hlučný plný omrviniek a odporných malých skrútených chĺpkov na posteli ale o ráne o ráne vačšinou i prašivom usmoklenom aby ešte viac vynikol ten klenot ta ilúzia ktorá ma tak blizko skutočnosti ze sa skoro dá chytit. Začína sa to otvorením očí a nádychom (može to byt aj v obrátenom poradí)

Vstávanie bolí bolí ma duša a telo odmieta kráčať s vedomím. Po uzretí tej strašnej skazy sa mi ešte raz naposledy obráti žalúdok, bordel v byte, ticho ktoré počujete poznáte ho že ??? Vstúpite doň a viete že doň nepatríte a iba postupne ako by  tarcha padala po odkopnutí prvej prekážky pride zvláštny pocit že ju možem zdvihnúť a oprášiť …..nie ….nie dušu no predsa starú topánku do ktorej som práve kopol ktorú som ako v sne nad ranom po príchode domov ani nie tak stratil ako strhol z nohy.Zdvíham ju a nachádzam v nej črepinku vieri takej novej umytej opratej akoby v špine včerajšej noci zrodila sa regenerácia teda…..aspoň jej začiatok pretože druhá topánka je boh vie kde, aha áno tamto v prostred kuchyne a… a mám pravdu áno určite ..čaká kým ju zodvihnem……cestou po topánku sa zastavujem v kúpelni tam v tichu strávim svojich 10 minút s vierou ze sa všetko zmeni. Už sa varí čaj ja znova začínam veriť ze príde nový večer a čo viac že príde i další a potom potom možno ešte jeden a ja za ten čas budem sa moct pokúsit niečo spraviť napríklad usporiadať knižky podla abecedy  alebo naučit sa novú pieseň, pozametať, pochopiť život, vyniesť smeti, prečítať román, odskočit do práce vybehnúť na kopec alebo počúvat Vivaldiho. Ano vlastne teraz keď mám dušu celkom holú vidím možnosti mám vieru i odhodlanie vlastne všetko co potrebujem k úspechu. Už to nie len obranné stanovisko ako vždy - vstanem ráno a pojdem do práce - veď to nič nie je robia to všetci vstaň a budeš o to normalnejší vstaň a urob si kávu všetci dospelý ju predsa pijú nie??? Aj ked  nepomáha ale je to ranná kávička veď vlastne, áno určite i v tej prekliatej bedni ju ktosi ráno pil bol bledý a snažil sa posobit hmmm no možno uvoľnene a práve preto posobil ako bábka áno určite ju pil vstaň a urob si kávu aj keď je tma veď všetci dospelý to tak robia a potom potom dlho uvažuj ktorú s kravát si daš do svojho vysnívaného povolania aj to určite robia oni všetci no v bedni som to robiť nikoho nevidel to je pravda ale aj tak. A zrazu  beda ta krása je až príliš silná opať aspoň na chvílku vidím urputnú onaniu v celej tej frázovitosti a túžim malovať dokonca už vidím svoj obraz namalovaný duša je obnažená na ten správny sposob a pripravená hrať, malovať, spievať, a to všetko vďaka chvílkovej viere ktorú som  našiel, vdaka kúpelu vo včerajších zvratkách v parku. Ale psssssst toto tajomstvo ktoré poznám určite len ja a vy čo to práve čitate nie určite nie všetci i keď mooooooožno no nechajme to, hlavne je nič neprezradit aby nás neumlátil parazólom prvý ranný kávičkár veď v našej oholenej duši vieme aj to ze všetky piesne sa zložia v hlave a ujdú že galléria obrazov vami vytvorených je ohromná a fascinujúca len kým ich stihnem namalovať duša stihne opat zarást a zachpatieť možno že aj zavšivavieť u niektorých. Tak načo zbytočne upozorňovať na túto krásnu dokonalosť a veď povedzme si aká by to bola tragédia toľko umelcov toľko obrazov a málo diskutujúcich málo konzumentov umenia dnešné preplnené muzeá by sa stratili rozdrvil by ich na prach nezáujem pretože každý by mal aspoň jeden obraz nesamiernej hodnoty doma …pre boha to nie!!!…….z nesmiernej hodnoty by sa stala malická možno i preto duša opať rýchlo zarastie a prave preto milí moji netreba ani náznakom ukázať svetu skoro po ráne keď je duša hola čo vidíte a čomu ste na chvílu ochotný uveriť a ste si istý že i uskutočniť nechceme byť predsa tŕňom v oku veď čo by o nás povedali…. nejaký malý zapraskný idealista huuu ktorý si zrazu myslí ze po vodkovom opare napíše Shakespeara…… no nedajte sa vysmiať. Aha …pozor na konvici zhaslo červené svetlo jemne to v nej ruplo zalievam si moju prvú “rannú” kávu a vyrážam do práce už sa ponáhľam veď v praci mám tiež jednu utešenú konvičku juuuj ako sa už na nu tešim …….. a v tom zhone som si ani nevšimol ako na mojej čerstvo oholenej duši vyrašilo strnisko.

 

Divny Knize DK



Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru