Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

13. 10. 2009
0
4
547
Autor
Sayuri

je to klišé...vím to, jen bych chtěla slyšet názory z "venku"

Začínal podzim. Barevné listí opouštěl život, když pomalu a lehce padalo ze stromů. A já seděla na lavičce, pozorujíc tento krásný čas. Slunce zacházelo za tmavé mraky. Začínalo se stmívat. Nastávala má nejoblíbenější část dne. Končil den a začínala noc. Je to jako čekání na něco, kdy nevím, co může přijít.

A sedíc tak na té lavičce u vody, spadl na mě červený javorový list. A s ním upadla i má slza. Mhouřila jsem oči do nastávající tmy a snažila se na to nemyslet. Na město se začala snášet mlha. A já tu stále seděla sama, už navěky věků sama. Zavřela jsem oči a nechala se unášet bolestivou vzpomínkou...

 

Najednou jsem byla někde jinde, jako by mě to přeneslo do mé vzpomínky a já ji prožívala znovu, i když trochu jinak.

Kráčeli jsme spolu směrem na naše místo. Snad ani nemluvili, jen si užívali té chvíle, že jsme spolu. Zastavila jsem se a podívala se do jeho nádherných očí. A neschopna slov, alespoň tím pohledem jsem mu chtěla říct, jak moc je pro mě důležitý. Stáli jsme a hleděli na sebe. Pohladil mě po tváři. Pocit elektřiny přeskakující z jeho kůže na mou. Nevydržela jsem to a objala jsem jej. Tak dlouho jsem to toužila udělat. Do očí se mi draly slzy. Tiskla jsem se k němu, jen aby nepoznal, že pláču.

Jemně se mě dotkl a pozvedl mi bradu tak, aby mi viděl do očí. Utřel mi slzy, sklonil se k mému uchu a zašeptal: ,,Neplakej.“

Ale nešlo s tím přestat. Choulila jsem se v jeho náruči a snažila se nemyslet na to, že jsem o něj nadobro přišla.

Objímal mě a já ve vlasech cítila jeho dech. Bylo takové ticho, že jsem slyšela tlukot jeho srdce. Bylo klidné, pomalé. To mé bilo o sto šest, krev v něm pulzovala jako při největším adrenalinovém vypětí. Musel si toho všimnout, ale nedával nic najevo. Stále stál v klidu a objímal mě s obličejem zabořeným do mých vlasů.

Věděla jsem, že to je poslední chvíle s ním, poslední okamžik, že už nic takového nikdy neprožiji. Snažila jsem se uvědomit si každou maličkost. Zapamatovat si vše z této chvíle, než skončí. Ten pocit, lásku, strach, zklamání a také barvy, začínající podzim, vůni jeho dechu...

Odtáhl se ode mě. A najednou jsem ucítila tu příšernou bolest. Jako by mým srdcem projel nůž. Čistý řez. Už jsme nebyli my dva. Byla jsem jen já a on. Natáhla jsem k němu ruku, ale rozplynul se pod mým dotekem. Zmizel. Zůstala jsem tam stát a nevěřícně se dívala na místo, kde před chvíli stál, ruku stále napřaženou. Cítila jsem, jak se mi podlomila kolena a já začala padat. Všude kolem byla tma. Slyšela jsem jeho hlas. Opakoval stále dokola tu větu: „Miluju tě lásko!“

Chtěla jsem mu odpovědět. Nešlo to. A on to stále říkal, stále dokola. Dokud nezačal jeho hlas slábnout a on to řekl naposledy: „Miluju tě, Lásko!“


4 názory

nonamebeast
18. 10. 2009
Dát tip
deník, možná nebo spíš nějaký průhled do vlastních myšlenek, nevím, jestli to je přesně deník, nikdy jsem nevydržela psát si ho dost dlouho... jsou to pocity a nálady zabalemé do slov a atmosféry podzimu, je tam pár stylistických nepřeností a chyb, ale tak to se dá časem odstranit... je mi smutno z toho, co ten text říká, pokud se zakládá víc na pocitech než literatuře a smyšlence, pak doufám, že bude líp:-) a tohle je krásná věta: Ten pocit, lásku, strach, zklamání a také barvy, začínající podzim, vůni jeho dechu...

Sayuri
14. 10. 2009
Dát tip
Denník?..:) No to je docela možné.. Jinak děkuji za názory..

68my
14. 10. 2009
Dát tip
tiež mi to pripomína denník

jamoyce
13. 10. 2009
Dát tip
"A sedíc tak na té lavičce u vody, spadl na mě červený javorový list." - sice by pro ženský rod byl správně přechodník -íc, ale v této situaci nelze přechodník použít, ten se vždy musí vztahovat k podmětu, a to je tady list Je tam ještě několik malých chybek, hlavně čárky, ale jinak po technické stránce relativně dobré. Ale obsahově to opravdu, jak píšeš v prologu, je trochu klišé. Podle mě se celá literatura točí okolo základních lidských témat, láska je jedním z nich. Ale jde o to, jak to originálně podat a něčím zaobalit, aby to nevyznělo jako klišé. Chce to nějaký děj, netradiční přístup k textu, něco osobitého, co jiný autor neumí. Tady je to příliš podobné běžným deníkovým zápiskům. Piš, piš, časem to přijít může.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru