Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Retro

24. 10. 2009
0
1
708
Autor
Anduš

Retro

Píše se rok 1975 a většina Čechů usedá k televizím. Obdivují tento „moderní“ vynález a kochají se pohledem do beden , ve kterých se promítají známé tváře. Zábavy se dostane jak dětem , tak Škopkové z pátého patra. Televizní noviny moderuje pohledná tmavovláska v dobovém účesu. Popožeňme teď na chvíli čas a vraťme se do reality. Píše se rok 2009 a většina Čechů usedá k počítačům. Mezi nimi jsou jak teenageři tak senioři , kteří si pořídili chytrou krabičku teprve nedávno z nastřádaného důchodu.

S přibývajícím časem se stále více tajných neznámých přihlašuje na chat. Baví se tu čerstvá „dvanáctka“ s dědou odvedle který přemýšlí jak nelépe nalepit protézu. Chatují tu mladí , staří , chytří , hloupí , černí , bílí. Na chatu rozdíli prostě nenajdete. Avšak myšlenka jak dítě rozmlouvá s lidmi o několik generací staršími a mnohem morálně vyspělejšími je poněkud úsměvná. V dnešní době vznikají i tzv. Vztahy na dálku. Co je pro dnešní lidi vlastně vztah? Kdysi psával Petr krásné milostné dopisy Maruně z vedlejší vesnice , ale dnes už stačí malé ,,mtr“ a hned jde o vyjadření citů. Můj otec vždycky s úsměvem říká ,,Klukovi napíšeš , že má chůzi ladnou jako jelen , ale říct mu to do očí to nikdy.“ Čím dál častěji si uvědomuji , jakou má pravdu. Vyznat lásku přes internet je tak snadné. Napíšeme pár vět a je to v suchu. Říct však někomu to samé do očí , no to byl přece trapas! Argumentem pro tyto „internetové milovníky“ by mohl být fakt , že pozdeji se mohou setkat a dál spolu být v živém kontaktu. Ale co když kluk při schůzce zjistí , že jeho milovaná není štíhlá blondýna s mírami 90-60-90 jako se mu představovala , nýbrž krátkovlasá silná žena s neidentifikovatelnou barvou vlasů a mírami 60-90-60? Jak pak řekne své „lásce“ že je to velký omyl , když nebude schopný s dívkou promluvit jinak než na icq? Nejspíš před ní vezme nohy na ramena a napíše jí jak to všechno je. Tudíž není tento argument trošku nepřesný? Nemyslete si , že házím vše do jednoho pytle. Mezi chatujícími můžou být i normální lidé. Člověk si mezi nimi může najít přátele.                                                                                                 Uznejste sami , co je to za známost , když vás dělí padesátiletý rozdíl , šestnáct zubů , vlasy a počet prodělaných infarktů? Říká se , že láska kvete v každém věku. Za věk lidi nemůžeme odsuzovat. Věkový rozdíl také nehraje nějakou extra velkou roli. Lidé z Lidí spolu mohou být šťastní. Představa jak se po večerech na mladou ženu sápe stařík po osmdesátce jako vypelichaný kohout na své slepice je při nejmenším nechutná. Vrátíme – li se zpět do našho roku 1975 , poznáme že když by si vyšel starej Blažek s naší Jaruškou , Kelišové by se div pusa nezadrhla. Tehdy by ten rozdíl společnost považovala za nemorální. Je dnešní společnost tolerantní nebo spíše sobecká? Toť ozázka. V době , kdy v televizi vídáme jak se zase fanoušci Baníku poprali se Slávisty a na internetu čteme o rvačkcáh skinheadů s romama by bylo špatné považovat dnešní společnost za tolerantní. Sobectví je zde na místě. Každý si hledí , aby měl svůj počítač a je jim jedno , co se dějě kolem virtuálního světa. Vztahy před chat podle mého názoru nemají cenu. Nejspíš bychom mohli brát jako zbytečnost proti tomuto šílenství bojovat. Nechme seniorům jejcih chytrou krabicku a teenagerum jejich kompik, internetovým milovníkům jejich seznamky a chaty. Se zakomplexované slečny se tak může stát sebevědomá žena. Sice se hned po vypnutí internetu stane opět malou šedou myší , ale s tím už já nic nenadělám. Internet je jedna velká tekutina. Nalezneme v něm lektvar pro věčné mládí a krásu , nápoj lásky a nejruznější jiné věci .

Je na každém , jestli si půjde zaplavat a nevezme jej proud. Možná si dokonce ulovíme nějakou rybičku. Utopí – li se někdo ve virtuálním světě , jen ať se pořádně vymáchá. Trochu osvěžení mu neuškodí. Poučí se snad pro příště , že je lepší nepsat ženě , že má chůzi ladnou jako srna , nýbrž zahvízdat na pohlednou slečnu , až zafouká vítr pokochat se pohledem pod sukni a rychle si zase nechat zajít chuť.


1 názor

Diana
24. 10. 2009
Dát tip
Není to povídka, ale úvaha. V zásadě máš pravdu, ale časy se mění a my s nimi. Zacházet s počítačem je stejně nutná gramotnost jako umět číst a psát. Můj táta říkával: "Proti gustu žádný dišputát" a to zejména v případech, kdy si "vyšel starý Blažek s naší Jaruškou". Táta byl velmi tolerantní, pokud lidé jednali v rámci platných zákonů. Jaruška má oči a když se jí starý Blažek líbí....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru