Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Najdu Tě

26. 10. 2009
4
13
1111

Procházím nocí opilý hvězdami

měsíc napjatý jak tětiva kuše

kreslí mi obrazy, zátiší s ženami

světlem vysaje zámotek duše

 

Jak čepel tne do nočních sonetů

ulicí zaskřípe polibek kovu

kaluže zornic ze srdce vymetu

rozmáčí epitaf bezedných rovů

 

Pro dotek dlaní a slova o hříchu

za odraz očí v nočním chvění   

město naříká, jen lampy – potichu -

lijí vosk pleti do mého snění

 

Jak čepel tne v půlnoc páteční

staccata tepů tiše splynou

zachytím sen, smích nevděčný

živ touhou a vražděn vinou

 

Utíkám do noci opilý hvězdami

tak rychle jak člověk může

při svatých nahoře, ve výši nad námi

najdu Tě

 

Stahovač z kůže


13 názorů

Tím chceš říct, že něco umím? :) :D já říkám jen jak to chodí :) a ano, asi bych poesii mohl dávat víc, ale neberu ji jako hlavní sféru, v níž bych se chtěl pohybovat... a navíc se v ní pořád mám co učit, protože ji dělám sotva půl roku... o gram. rýmech jsem tady od vás slyšel de facto poprvé :D prostě a jednoduše: teprve zjišťuji co kdo považuje za špatné, za dobré atd. atd. - a pak si z toho něco vezmu, a doplním to po svém... a výsledek se buď zdaří, anebo ne tak úplně :)

blbjenka
27. 10. 2009
Dát tip
i ty alibisto. i ty hrozný alibisto. i ty hrozný hrozný alibisto :o) né že bys něměl pravdu - ale kopnout do holeně bys za tudle větu stejně zasloužil :)) víš že sem choděj i děti? že se jim tu nevratně kazí vkus? a vůbec, co se s tebou bavim. když někdo nic neumí, je to smůla, ale když někdo umí a fláká to, páč si myslí, že čtenáři si jeho snahu ani nezasloužej, je to mnohem horší, alibistický neambiciózní ptakopysku :)

no, jeho mínus :) ale myslím, že spousta čtenářů čte a snese i daleko horší věci, než je tohle - popřípadě si těch "chyb" ani nevšimne :)

blbjenka
27. 10. 2009
Dát tip
jistě, rýmovaní na úkor smyslu je kravina, na druhou stranu, když hned na začátku čtenáře odradíš hrozným rýmem nebo otřepanou frází, tak to nedočte a dojem přinde vniveč, žejo :)

Já tady spíš potřebuji udržet hlavně ten smysl - nebo ten dojem, který to má utvářet (konkrétně v tomhle případě)... ale díky za radu :)

blbjenka
27. 10. 2009
Dát tip
koho čeho jednak není základní tvar a druhak i kdyby, je to gramatický rým páč jsou to obojí podstatná jména stejného rodu a pádu a vzoru atakdál, tudíž jsou to slova která se rýmují v každém tvaru. chvění snění rovněž. hledej nějaké neobvyklejší, zajímavější rýmy, milý ptakopysku :)

OK, díky... ale kuše-duše je v pořádku, ne? Gramatický rým by se měl rýmovat jen v nějaké vyskloňované podobě a ne v základním tvaru (oprav mě, prosím, jestli se pletu)... což sedí na hvězdami-ženami (hvězda-žena), ale kuše-duše jsou, mám dojem, základní tvary těch slov...

OK, díky... ale kuše-duše je v pořádku, ne? Gramatický rým by se měl rýmovat jen v nějaké vyskloňované podobě a ne v základním tvaru (oprav mě, prosím, jestli se pletu)... což sedí na hvězdami-ženami (hvězda-žena), ale kuše-duše jsou, mám dojem, základní tvary těch slov...

OK, díky... ale kuše-duše je v pořádku, ne? Gramatický rým by se měl rýmovat jen v nějaké vyskloňované podobě a ne v základním tvaru (oprav mě, prosím, jestli se pletu)... což sedí na hvězdami-ženami (hvězda-žena), ale kuše-duše jsou, mám dojem, základní tvary těch slov...

Diana
27. 10. 2009
Dát tip
Spíše se mi líbí, než nelíbí. Rytmus pěkný, dobře volené obrazy. Ale gramatické rýmy v první sloce vadí i mně. Hvězdami-ženami, duše-kuše. Celkově fajn T*

gramatické rýmy? Myslíš jako "hvězdami - ženami"?

Hasdrubal
26. 10. 2009
Dát tip
jooj...gramaticke rymy

synáček
26. 10. 2009
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru