Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nič ešte nie je stratené

29. 10. 2009
0
16
857
Nič ešte nie je stratené (zatiaľ) Dnes mi napísal Maxim. Hej, to je ten spisovateľ, čo si všetci myslia, že je to žena. Blondínka tvrdila, že mi nepíše, ale ja som vedela, že napíše. Potešil ma, celý jeho meil bol krásny. Písala som mu, ako mi ublížila Celebritka a ako sa kvôli nemu trápim. Má poradňu v jednom denníku. Nikdy som neverila, že ju –teda jeho rady budem raz potrebovať, ale stalo sa. Aspoň mi otvoril oči, keďže ja som slepá. Z lásky. Ale už ma to prešlo. Teraz ma pri živote drží len nenávisť k tomu chlapovi v obleku. Ale o tom neskôr. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Zomrel Jacko. Teda Michael Jacskon. Celý svet je hore nohami, aspoň to tak vyzerá. -Koľko slávy sa mu zrazu dostalo, povedala som, keď sme sa s krásavcom stretli na obede. -Musel zomrieť, aby sa jej dožil. -Smutné, vravím a naberám si polievku. S Krásavcom takto zvykneme chodievať na obed. On je riadny gurmán, ale postavu má dobrú. Ja celý obed, ktorý zvyčajne platí on, zvyčajne zlejem jednou dvanástkou – veľkou. Mám asi problém so žalúdkom, lebo keď za jedlom nepijem, nie je dosť dobre. -To máš celkom dobrú výhovorku, aby si mohla piť. -Hej? Asi hej,“ prikývnem, aj keď mám iný názor, no nechcem sa hádať. Potrebujem od Krásavca totiž prachy. Nemám zaplatený mobil. Chcem vyhrávať a na to potrebujem súťažiť. Kto nehrá nevyhrá. Tak som posielala sms na tie také čísla. Že spätná sms 20 centov, čiže šesť korún. Lenže tá, ktorú som poslala pred ňou cca 25 korún. Suma sumarum 70 eurová faktúra za mobil. Splatnosť do 6. augusta. Podľa operátora- toho oranžového. Podľa mňa až do 6. septembra. Meškať s platbou sa dá m mesiac, pred tým ešte dostanem upozornenie, že som to necvakala, potom ďalšie, že upomienka. Po mesiaci zas sms od oranžových, že ak do týždňa nezaplatím, obmedzia ma. Milé, ako sa starajú, aby som nejako zohnala prachy. Zvyčajne, kým ma obmedzia, love zoženiem. Pokuta je euro, kašlem naň. Vlastne, aj keby ma obmedzili, nič sa nedeje, mne sa dovolajú a ja volám od tých modrých. To sú tí, čo majú O v názve. Im platím, tam nie sú takí tolerantní. Takže aj keď nemám prachy, nie je platenie také akútne, ako vyzerá. Večer sme dali stretko s Hercom. Bol normálny, asi preto že bol chorý. Aj keď nás trochu hladkal, bol v pohode. Prvýkrát nepadla reč o trojke. To nás potešilo. Rozprával sme sa o fajn veciach. Dokonca ho potešilo, že bude v tejto knihe. Kecali sme o nezištnej láske. -Je to agape, tá nezištná láska, mudrovala Blondínka. -A sú tri druhy lásky – Éros – to je erotická láska. Ďalej nevedela. Ktovie, kde aj toto čítala. Keď sme došli z miestnej krčmy domov, Blondínka bola trochu dosť pripitá. Ja nie, kvalitná hruška sa ukazuje ako dobrý nápad v poháriku. Koľko som ich dala? Asi štyri, dve mi kúpil Herec. On nie je skúpy. Čiže Blondínka bola trochu pripitá a začalo sa jej čkať a potom aj grgať. -Radšej grgaj ako máš bľuť,“ radím jej. Berie to doslova a púšťa slinu priamo do drezu, kde umývam riad. No čo už. Aj horšie veci sme prežili. No moju sestru Čistotnicu prečistú by šľak trafil. Tá sa z pohára nenapije, kým ho celý neprevonia a totálne neprehliadne pod minimálne 100 wattovou žiarovkou. Ona je totiž posadnutá čistotou. Ja nie, takže u mňa, keď príde na dovolenku, totálne trpí. Ja si totiž na čistotu nepotrpím. Podľa mňa od špiny nikto nezomrel, ale od čistoty? Takže keby to ona videla, fakt by ju šľak trafil. Dezinfikovala by ten drez, kde blondínka práve napľula desať minút prípravkom značky Donestos a aj tak by šla riad umyť do kúpeľne. Pre istotu. Sestra inak tvrdí, že všade mám bacily a vírusy. Lebo v dome nemám ani jeden Donestos, ktorý by ich zničil v zárodku. Nechávam ju v tom. Veď každý máme nejakú tu diagnózu.

16 názorů

68my
08. 12. 2009
Dát tip
ja som isto mail nedostal a mam tesne po vysokej:)

ahoj , tak to som nevedela, ja matkina zboznujem. ja ho nechcem kopirovat,, ani napodobnovat, len sa mi paci a je mi blizky jeho styl, vies? kolko mas vlastne rokov? ja mam tesne po 30, ale maxima cita vela ludi, s roznym vekom.... tak pa,o chvilu dam dalsiu cast knihy sara

ahoj dostal si moj meil?

68my
07. 12. 2009
Dát tip
neviem o co ide ale kopirujem...matkina precitaneho nemam, nieco som citat zacal, ale ...neviem, mna knihy pre tridsiatnikov-styridsiatnikov odradzaju, neviem preco...mozno to nie je ani taka kniha ale potom ma odradzaju aj best-sellery... ja, ak by som mal niečo písať, určite by som tým nechcel nikoho napodobniť, pretože to nie je zaujímavé ani užitočné (aspoň ja to tak vidím)...

ahoj, vdaka, za docitanie:-) na vysvetlenie - vies, chcem, aby moja kniha bola nieco ako Laska je chyba v programe od *maxima E. matkina. Cital si ho? Budem rada, ak mi aj ty pisaes tvoj nazor na jeho diela. ja ho zboznujem, je nieco ako moja bilblia. on tiez miestami pise v 1. osobe... ale vazim si tvoju kritiku aj ostanych,posuva to dopredu.. drz sa, sara

68my
30. 11. 2009
Dát tip
matkina precitaneho nemam, nieco som citat zacal, ale ...neviem, mna knihy pre tridsiatnikov-styridsiatnikov odradzaju, neviem preco...mozno to nie je ani taka kniha ale potom ma odradzaju aj best-sellery... ja, ak by som mal niečo písať, určite by som tým nechcel nikoho napodobniť, pretože to nie je zaujímavé ani užitočné (aspoň ja to tak vidím)...

ahoj, vdaka, za docitanie:-) na vysvetlenie - vies, chcem, aby moja kniha bola nieco ako Laska je chyba v programe od *maxima E. matkina. Cital si ho? Budem rada, ak mi aj ty pisaes tvoj nazor na jeho diela. ja ho zboznujem, je nieco ako moja bilblia. on tiez miestami pise v 1. osobe... ale vazim si tvoju kritiku aj ostanych,posuva to dopredu.. drz sa, sara s.

68my
25. 11. 2009
Dát tip
Blondínka tvrdila, že mi nepíše, ale ja som vedela, že napíše. – tato veta nedáva zmysel Aj keď nás trochu hladkal, bol v pohode. – neviem odkiaľ si mám vycucať kto sú „my“ keď doteraz tam bolo iba „ja“ a blondínka je kto? - naozaj trošku hlbšie by to mohlo byť veď to vyzerá skôr ako opis...a to ma nudí...je to ako opis dňa, preto je to ako denníček, ale aj denníčky idú viac do hĺbky, toto je skôr palubný denník:) Pritom stačí zachytiť len nejaký myšlienkový pochod...dojem...ale rozsiahlejšie... Máš tam veľa udalostí na malom mieste a takmer žiadny opis charakteru, osoby, miesta...len samý dej.. On nie je skúpy. Smutné, vravím a naberám si polievku. Bol normálny, asi preto že bol chorý....- to su veľmi strohé a nezaujímavé konštatovania... Navyše, keĎ niekto celý text napíše v prvej osobe tak to vyvoláva pocit ako keĎ do teba stále niekto niečo hustí a rozpráva len o sebe, a to hneď začne nudiť... Dočítal som

PRE 68my ahoj, len tolko, ze to nbie je o mne, je to proste pribeh. su to len kratsie ukazky.... preto som vedela, ze napise... lebo ja viem ten kontext predtym, ale ty nie, lebo som ta ako citatela neuviedla do deja. myslim, ze som ako prvu kapitolu mala dat daco ine, lepsie.... tak druha bude lepsia, dufam, ze si to precitas uz dokonca a napises... pozerala som tvoje veci, su pekne,konkretne viac napisem... pa sara

68my
19. 11. 2009
Dát tip
ťažko sa píše prečo som nedočítal keď neviem už kde som skončil ale po novom pokuse som zistil ze asi moc píšeš o sebe...možno by to bolo zaujimavejšie keby to bolo hlbšie...proste niekde sa zastaviť a rozobrať jednu vec hlbšie... napr. vedela som že napíše- to je také... prečo si to vedela, čo ťa k tomu viedlo... Taky je moj dojem, zhlobeny za 5min aj s citanim

ahoj, vdaka, ze si si precital, preco si to nedocital, napos, budem rada. nudne???? pa sara

ahoj, to bude kniha, ale zatial zacinam, tak to vyzera ako dennik, polepsim sa, diki za precitanie

ahoj, vdaka za kritiku a precitanie. mas pravdum dam odseky... rada si precitam aj tvoje veci... pa sara

68my
29. 10. 2009
Dát tip
ten denníček ma tiež napadol..nedočítal som

Souhlasím s Petrushou...kromě toho ještě existují odstavce, tohle se hrozně špatně čte.

Petrusha
29. 10. 2009
Dát tip
denníček ... nie poviedka

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru