Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na jeden rým

01. 11. 2009
5
7
1622
Autor
utopija

 

Večnosť- minúta v ktorej sa prelínajú časy.

A ja sa zúfalo uisťujem, že poézia mi nejde, iba ak z tvojich úst.

A zúfalejšie sa hrabem do najväčších rúk.

Zapúšťam korene... do tmy len po mene.

Keď už telo nie je iba moje,mám ho radšej.

Zaspávam odvtedy len na plafóne-

-nech tak z neho stále pršia prsia.

Večnosť- minúta v ktorej sa prelíname....v čase.....


7 názorů

...jo*

utopija
02. 11. 2009
Dát tip
ďakujem Ti za siahodlhú a inšpiratívnu kritiku, muselo Ťa to stáť veľa námahy a za tým iste hojná konzumácia pív a pív... takže si myslíš, že keby sa jednotlivé verše stali osobitými básnickými jednotkami, fungovalo by to viac.. (poprípade dotvorením ich) ...ale-ako si môžete, pane, byť tak istý svojou pravdou, keďže istý Karol Vás nazval skeptikoooom? ( :)) a prosím o konkrétnejšie hodnotenie k 7.- mu veršu, z mužského vnímania tohto verša trochu nerozumiem slovu- nechutný... ďakujem Vám, pane... užívajte si svoju genialitu

dajakbol
01. 11. 2009
Dát tip
Básnička viac-menej vystavaná na princípe rytmicko-syntaktickej konvergencie, kde by jednotlivé verše mali byť takpovediac významovo (ale aj emocionálne)samonosné, (čiastočne) sebestačné estetické jednotky – čo vytvára tlak jednak na ich obsah, „druhak" na väzby medzi nimi. Je dobre na to myslieť, aby čitateľ nemal pocit, že s každým veršom začína nová báseň a aby sa básnička netrieštila na sériu výrokov. Kaskády, kde sa voda sčerí, spení, kde „ožije" na ceste k delte by to s trochou fantázie v optimálnom prípade malo pripomínať. Mám pocit, že Ti to ešte tak celkom nevyšlo... Ten zdanlivo jednoduchý výstavbový princíp je lákavý, ale riskuješ, že výsledok bude – celkom oprávnene a logicky – hodnotený (aj) systémom „tento verš áno, tento nie". Názorná ukážka: 1. verš – akože duchaplnosť, ale dosť diétna 2. verš – veľmi pekný 3. verš – taký výplnkový/prechodný 4. verš – pekný, ale rytmicky ma rušil...práve pre to „klasické" upratanie do čistých daktylov a pre rým 5. verš – pekný 6. verš – taký uletený 7. verš – dosť prepálený, až nechutný 8. verš – ako 1. No, tak napísal som aj viac ako „áno" či „nie"... asi pre to, že my to stálo za to.

utopija
01. 11. 2009
Dát tip
ale dnes ho nebolo :-)

utopija
01. 11. 2009
Dát tip
ďakujem... aj za malého zúrivého Robinzona :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru