Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

11. ročník Dne poezie 10. - 23.listopadu 2009

06. 11. 2009
0
7
4093
Autor
Zbora



11. ročník Dne poezie 10. – 23.listopadu 2009
letos na téma Virtuální svět


TISKOVÁ ZPRÁVA

Letošní, v pořadí již 11. ročník festivalu Den poezie se bude konat od 9. do 23. listopadu ve 38 městech po celé České republice. Smyslem akce je oslavit roli poezie v našem životě a v české kulturní tradici. Den poezie se konává vždy v listopadu ku příležitosti výročí narození Karla Hynka Máchy/*16.10.1810/. Program tvoří veřejná čtení, výstavy, hudební a divadelní představení pořádaná jak v klubech, knihovnách, ve školách, kinech a v kavárnách, tak i na méně tradičních místech. Všechny akce jsou jednotně propagovány a koordinovány volným sdružením milovníků poezie, především občanským sdružením Společnost poezie.

Podobně, jako v letech minulých, navštíví i letošní ročník řada zajímavých českých i zahraničních hostů básníků. Z České republiky jmenujme například Josefa Straku, Petra Borkovce, Violu Fischerovou, Jiřího Dědečka, Marii Šťastnou, Tomáše Míků, Davida Jana Žáka, Ivana Pasedenu, Jana Suka, Petra Krále, Stanislava Dvorského, ze zahraničí Daniela Varro a Annu Szabo (Maďarsko), Waltera Sobchaka (Polsko), Sergeje Glovjuka, Michala Pismennyho a Annu Bessmertnoj (Rusko), Eduarda Vaze (Portugalsko) a další.

Festival se podobně jako v letech minulých bude konat za podpory Ministerstva kultury ČR s mediální podporou řady důležitých mediálních partnerů (Český rozhlas – Vltava, Kulturní magazín Totem.cz, Portál české literatury, Čítárny.cz, měsíčník pro literaturu Host, Kosmas a další).

Podrobný program festivalu naleznete na webových stránkách Dne poezie na adrese:

www.denpoezie.cz


Veškeré další dotazy Vám rádi zodpoví a za váš čas děkují:
Bernie Higgins, telefon: 606 841 304 , Společnost poezie
Zora Šimůnková, telefon: 604 410 915 , Společnost poezie
Josef Straka, telefon: 776 491 155, Městská knihovna v Praze
Martin Zborník, email: martinzbornik@post.cz, Společnost poezie
denpoezie@basnici.cz

Na Dnu poezie můžete například navštívit:

Dobruška
úterý 10.11.2009
18:00 Beseda s českým básníkem, textařem, hercem, scénáristou, moderátorem a místním rodákem Miloněm Čepelkou
Autor představí návštěvníkům svou tvorbu se zaměřením na tvorbu básnickou, zodpoví položené otázky. Foyer knihovny.
Více informací na: www.mestodobruska.cz/knihovna
Městská knihovna Dobruška, Na Budíně 850, 518 01 Dobruška

Havlíčkův Brod
čtvrtek 12.11.2009
19:00 Struny v proměnách času
Vystoupí loutnista Jindřich Macek a kytaristka a zpěvačka Iveta Novotná. Ve svém pořadu představí dva odlišné, i když svou citlivostí blízké světy - loutnovou hudbu a tvorbu pro klasickou kytaru, doplněnou zpěvem.
podkroví kavárny U Notáře, Sázavská 430, Havlíčkův Brod

Hradec Králové
čtvrtek 12.11.2009
19:00 5.ročník Slam poetry
Sdružení Poco a poco animato působící v Hradci Králové pořádá 5. rokem regionální kolo Slam Poetry.
Music Club La Putika, Karla IV 430, Hradec Králové ( www.laputika.cz)

Chodov
čtvrtek 12.11.2009
17:00 Básnický dýchánek
Posezení s básničkami Jiřího Žáčka (přednáší děti) a se svařeným vínkem.
podkroví, Městská knihovna Chodov, Staroměstská 55, 357 35 Chodov

Ostrava-Poruba
čtvrtek 12.11.2009
Soutěž v recitaci uměleckých textů
Pro letošek jsme vybrali Jiřího Ortena, od jehož narození uplynulo letos 90 let.

"Řetezové" čtení vybraného básnického textu
52 hořkých balad věčného studenta Roberta Davida

Každá vyučovací hodina bude dne 12. listopadu zahájena krátkou recitací básnického textu

Wichterlovo gymnázium, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace, Čs. exilu 669, 708 00 Ostrava-Poruba

Praha
neděle 15.11.2009
18:00 Malý básnicko-hudební festival
Program Dnů poezie v Městské knihovně 2009
Festival, který propojuje básnickou, prozaickou a hudební scénu v prostředí divadelního Studia Saint Germain, na kterém vystoupí například básník a prozaik David Jan Žák, básník a předseda PEN klubu Jiří Dědeček, prozaik Marek Šindelka, prozaik Stanislav Beran, básník a překladatel Tomáš Míka, představitelé plzeňské scény ( Jan Sojka, David Charvát, David Brabec), svou sbírku Skazočky - příběhy dětských čarodějek pokřtí spisovatelka Jarmila Hannach Čermáková, hudební seskupení Vložte kočku ad.
Studio Saint Germain, klub Rock Café - RockCabaret, Národní 20, Praha 1

18:30 Co živí židovskou duši
Komponovaný pořad s Janou Barochovou a Tomášem Kargerem o historii rodu amerického básníka Larryho Jaffa v próze a poezii v kombinaci se zhudebněnou poezií českých básníků.
Larry Jaff o své tvorbě říká:
"Každý umělec má svoji parketu,po které kráčí. Mojí parketou jsou lidská práva."
Pořádá Bilbo ve spolupráci s Památníkem národního písemnictví.
Hudba k básním,doprovod na akustickou kytaru a zpěv: Jana Barochová
Autorské čtení : Tomáš Karger
Památník národního písemnictvi, sál Boženy Němcové, Strahovské nádvoří 132/1, 11800 Praha

čtvrtek 19.11.2009
8:00 Do vzdálené země
Programu se účastní v podstatě všichni žáci školy, zapojí se nejen učitelé českého jazyka, ale i vyučující hudební a výtvarné výchovy. Společně budeme vytvářet vzdálené země, virtuální krajiny, hledat verše, které nás zavedou do jiných světů...
Odpoledne budou mít děti příležitost prezentovat výsledky své tvorby ve společenské místnosti školy, podvečerní setkání pro všechny zájemce o poezii proběhne v pobočce Městské knihovny v Praze na Jírovcově náměstí.
Základní škola Campanus, Praha 4, Jírovcovo náměstí 1782

19:00 Večer kulturního magazínu Totem.cz v Undergroundu
Pravidelný večer autorské tvorby v Prostoru Underground. Svá díla čtou a vystupují autoři z kulturního magazínu Totem.cz, výstava maleb, hudba. Hostem večera bude předseda PEN klubu Jiří Dědeček.
Prostor Underground, Křižíkova 45, 180 00 Praha 8 - Karlín

pátek 20.11.2009
19:00 Večer přiměřených depresí č.69
Vystoupí Táňa Nováková, Marta Francová, Marek Velebný, Markéta Irová, Veronika Vojířová a s Aktuálním slovem přijde Saša Gr. Uvádí Zora Šimůnková. www.zora.bloguje.cz
Koná se ve spolupráci s ČeskoSlovenskou scénou.
kavárna Symbiosa, J.Plachty 28, Praha 5 /u Anděla/


sobota 21. 11. 2009
15:00 Podivné procházky
Program Dnů poezie v Městské knihovně 2009
Netradiční možnost setkání se s autorem, jeho poetikou a místy, kterými často prochází a ke kterým si lety vybudoval specifický, neopakovatelný vztah. K městským básníkům patří procházky, dlouhé pochody městem, nahlížení do dvorů a zapomenutých koutů. Básník Vít Janota je především básníkem pražských periferií, které svébytným básnickým jazykem popsal v knize Praha zničená deštěm. Můžete se s ním vydat na jeho pouť pražskými předměstími. Bude o nich vyprávět, ale také číst ze svých textů.
Místo setkání s básníkem Vítem Janotou je náměstí Bratří Synků, zastávka tramvají 11 a 18, ve směru Michle.

pondělí 23.11.2009
19:30 Autorské čtení kulturního magazínu Totem.cz v kavárně a knihkupectví FRA.
Vystoupí autoři poezie a povídek publikující na kulturním magazínu Totem.cz.
Ve druhé půlce večera vystoupí host - v této chvíli zatím tajemný známý literát.
Agite/Fra, Šafaříkova 15, 12000 Praha 2

Prachatice
pondělí 9.11.2009
17:30 Den poezie
Vystoupení Jiřího Dědečka v Radničním sále.
Městská knihovna Prachatice, Husova 71, Prachatice

Sedlčany
Nekonečný příběh
Veršovaný příběh psaný čtenáři knihovny na společný arch papíru. Co čtenář to rým nebo několik rýmů. Arch bude umístěn v centrálním prostoru knihovny, aby k němu měli přístup jak dospělí tak děti a mohli tak doplňovat náš společný rýmovaný příběh…

Papírové vlaštovky
...každá s jinou dětskou básničkou – létající knihovnou. Vlaštovky budou vyrábět děti a samy také napíší vlaštovce na záda svou oblíbenou básničku. Společně pak vlaštovky necháme plachtit knihovnou. Čtenářům a nám pro radost.
Městská knihovna Sedlčany, Kpt. Jaroše 482, 264 80 Sedlčany


Vlachovo Březí
pondělí 23.11.2009
Přednes z vlastní tvorby žáků.
ZŠ profesora Josefa Brože, galerie Bomba,Komenského 356, Vlachovo Březí

Znojmo
pondělí 9.11.2009
9:00 Almanach mladých básníků
Jiří Červenka vybírá z tvorby mladých básníků, účastníků Literární soutěže Klementa Bochořáka.
Městská knihovna Znojmo, Zámečnická 288/9, 669 26 Znojmo

Tolik ukázky více než stovky programů, které si do programu Dne poezie nachystali jednotliví pořadatelé. Více programů naleznete na zmíněné adrese na internetu www.denpoezie.cz

Budeme vděčni, pokud aktérům i jejich akcím budete věnovat pozornost.

Nakonec přijměte pozvání na oslavu narozenin Karla Hynka Máchy a jubilejního výročí festivalu. Stane se tak u Máchovy sochy na pražském Petříně - v neděli 16. listopadu od 19 hodin.


7 názorů

Zbora
06. 11. 2009
Dát tip
Kuš babo!

Mufí. Vyloženě mufí.

Beed
06. 11. 2009
Dát tip
No jo, nástěnkář byla oblíbená funkce :) a taky pokladník :)

Zbora
06. 11. 2009
Dát tip
Také jsem byl na Základní škole jeden rok nástěnkářem, vím, co to obnáší! :o))

Beed
06. 11. 2009
Dát tip
Jo, je to jak dobrej vtip. Dospělí v práci, mladí ve školách. Takhle se jim tam sejde tak možná pár důchodců, kteří mají čas. No jo, copak stránky naší knihovny. Aktualizují je tak možná jednou do roka, akce většinou vyvěšují jen na nástěnce u vchodu.

Zbora
06. 11. 2009
Dát tip
To se mi zdá jako dobrej fór. Už jsem tam psal, protože akci nemají uvedenou ani na stránkách. Jinak je tam toho spousta: http://www.knihovnazn.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=122&Itemid=95

Beed
06. 11. 2009
Dát tip
Jé, i ve Znojmě... Jenže v pondělí v 9.00 - to jsem v práci, takže se zase kulturně nevyžiju...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru