Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínka na Prahu

07. 11. 2009
10
26
1474
Autor
Flavia

Tak jsem se rozhodla zase jít s kůží na trh... Už tři měsíce jsem mimo moje město.

Praha, ta holka stověžatá

se špínou ve spárách kočičích hlav,

stužku své Vltavy vzala a látá,

co prodřel ten její milý dav.

 

A je jich mnoho – zteřelých míst,

kam člověk ze zvyku chodívá,

a má je rád a je si jist,

že mu moc jiného nezbývá,

 

mnoho těch puklých schodů, těch dvorů,

vzpomínek vzbuzených ze spánku,

čajových sklepů, kde za hovoru

zní cinkot Buddhových náramků,

 

smutné ty tramvaje z Vršovic,

Jirásek kynoucí z pomníku,

Čechův most secesních krasavic,

tajemné nádraží v Braníku...

 

Tolik těch ulic, co prošli jsme jimi

v návalech smíchu i na dně sil.

A Praha – ukutá staletími,

zná vše, co člověk kdy okusil.

26 názorů

skoro
02. 03. 2010
Dát tip
Pěkný,já mám sice radši Brno,je domáčtější.T (hlavně z něj nebolí nohy-i bez metra)

Aleenasha
12. 01. 2010
Dát tip
Líbí.Překrásné obrazy, atmosféra,*

Flavia
18. 11. 2009
Dát tip
Dík! ...Květinka, to je má oblíbená čajovna, hned bych si tam zašla, ale je pár stovek kilometrů daleko :-( Ale už musím čekat jen do Vánoc!

jéje, ta je hezoučká, taková romantická! tip

Podměsíc
12. 11. 2009
Dát tip
-- *** --

Flavia
11. 11. 2009
Dát tip
možná se lépe hodí svoje, ale já tam cítím ,,moje". Ale prolog v tomto případě není jako součást díla, takže jsem se tím moc nezabývala :-) Už mám pár nápadů na přepracování, tak snad trochu lehkosti přibyde!

Claire1990
11. 11. 2009
Dát tip
v tom úvodu...není přivlastňovací zájmeno vhodné v tomto momentu spíše SVOJE město než moje město?? Líbí se mi myšlenka, líbí se mi formulace ale....nějak ta báseň pro mne postrádá lehkost...

zzlatý
08. 11. 2009
Dát tip
Jsou témata, která nejsou nikdy obehraná. Například o lásce se už tolik napsalo a jsou autoři, kteří o ničem jiném nepíší, ale je to jejich věc. Důležité je, jak ovládají jazyk, aby z něj vytvořili skutečnou poezii, ať lyrickou, epickou, či lyricko-epickou. Ale vůbec nejdůležitější je to, že vůbec píší...

Flavia
08. 11. 2009
Dát tip
VT Marvin: Jo jo, je to pro mě opravdu víc o domově... A dík, že ,,vychováváš" písmácké kritiky, jejichž komentáře jsou autorovi na nic... Tóru: Přiznám se, že jsem při psaní nemyslela na to, že je to otřepané téma, kde je třeba dávat důraz na originalitu... Přemýšlím, zda je ta báseň opravdu tak omšelá... Zkusím to příště nazvat Vzpomínka na Beroun, třeba to bude lepší :-))) Ale dík za názory a podnětnou diskuzi!

Candy
08. 11. 2009
Dát tip
Jako celek se mi líbí, hezky plyne a vyzařuje opravdový cit a vzpomínku...

Flavia
08. 11. 2009
Dát tip
Abych řekla pravdu, jsem si vědoma slabých míst této básně, ale nevzdala jsem se psaní v rytmu a rýmu,což je prostě obtížnější, a velká poeta teda nejsem. Ale děkuji moc za Vaše názory a kritiky! VT Marvin: Najdi, zkus dopsat a hoď avízo :-) Fouraix: mě se ze spoda tolik nelíbí jak z vrchu, tedy aspoň pečlivě prozkoumaná trasa Roztyly-Dejvická mě nenadchla :-))

Fouraix
07. 11. 2009
Dát tip
praha je dobrá. rád pod ní jezdím z butovic na háje.

zzlatý
07. 11. 2009
Dát tip
Já si teď přečetl docela hezkou věc, trochu sice místy pokulhává rytmus, a díky tomu se některé vazby zdají, jako vynucený rým, ale přesto dávám, jen dle mého názoru, zasloužený TIP,

Gerrhen
07. 11. 2009
Dát tip
První a čtvrtá strofa pokulhává za ostatními, ale celkově to působí velice pěkně. Sice mám na Prahu jiný názor, svůj jsi napsala tak dobře, že mi nezbývá než uznale pokývat hlavou.

A.H.
07. 11. 2009
Dát tip
já bych se asi o Praze nezozepsal. Tohle dílo se mi ale líbí. *t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru