Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevidomá

13. 11. 2009
22
37
2765
Autor
Barty

Věnováno básníkovi z Kroměříže

Byla jsi mou slepou uličkou, vteřina zproštěná okamžiků. Nárazy do ticha, nárazy do víček, touha, co slitá je do puntíků. I po tmě jsem cítil tvou přítomnost s příchutí jablek z Nové Anglie. Díváš se do prázdna, já dívám se na tebe, ale tvůj pohled se ze mě nesmyje. Chtěl jsem ti do srdce vyrýt zprávu, ale ty ses prostě nedala. Je totiž nemožné tepat do věci, která už tepat přestala. V tmavomodrém světle je celý tvůj svět, věříš jen vodám, které důvěrně znáš. Noty co tápou v osnově bez linek tě milují. Neboť i jim se podobáš. Sedíš si na trávě za cihlovou zídkou, zmatená z okolí a z pocitů svých. Děsíš mě tak, jako děsí mě skutečnost, že nemáš pásku na očích.

37 názorů

Kočkodan
20. 08. 2011
Dát tip
Docela se mi to líbilo.

Kočkodan
20. 08. 2011
Dát tip
Docela se mi to líbilo.

Byla jsi mou slepou uličkou, Chtěl jsem ti do srdce vyrýt zprávu, ale ty ses prostě nedala. Je totiž nemožné tepat do věci, která už tepat přestala. Tohle jsou části, které se mi líbí. Zbytek je po estetické stránce, podle mého názoru, hrozně neupravený. Navíc tam nejsou ani takové návaznosti, jaké bych si představovala, resp. které by u mě vedly k pocitu celistvosti díla.

Miroslawek
18. 01. 2011
Dát tip
PhoebeTurner: avízo opět s díky vracím a vypínám, už mi žádné nepošleš ;)

Není zač :))

Miroslawek
17. 01. 2011
Dát tip
PhoebeTurner: avízo opět s díky vracím ;)

Nevím, nechám to na Tobě.

Miroslawek
17. 01. 2011
Dát tip
PhoebeTurner: díky za spam. Mám na to souvětí nějak reagovat a nebo se jen mlčky blaženě laskat s modrými znaky na obrazovce?

Smutné, ale přesto v tom něco je. Nejde to přesně popsat, každopádně dílko povedené.

Stařec_007
26. 12. 2010
Dát tip
Dobré :-) T*

Rybanasuchu
15. 04. 2010
Dát tip
Krása!

no teda, jsem našená!

kjkszpj2
06. 03. 2010
Dát tip
krásná tip

bingol
02. 03. 2010
Dát tip
souhlasím s Vejmelem-některá místa se mi hodně líbí :) *T

Annalis
09. 02. 2010
Dát tip
také dávám tip, líbí se mi.:-)

mě nejvíc zaujala poslední sloka


přímočarost, tip

přímočarost, tip

A.H.
03. 12. 2009
Dát tip
má to náboj. *t*

Barty
28. 11. 2009
Dát tip
Díky za kritiky. Ano třetí sloka je opravdu výsledkem nešťastného prolnutí autora a díla (smutnejblogísekstajl), časem se možná těhle patetickejch úletů vyvaruju. Dik Nello za objasnění, často sem dost natvrdlej a věci se mi musí říkat vícekrát :)

Kate 18
28. 11. 2009
Dát tip
Kryl byl Kryl. Ty jsi ty. Každý má v sobě něco jedinečného. Mě se to líbí. T.

a2a2a
27. 11. 2009
Dát tip
Já pochválím. Třebaže jsem místy měl dojem, že provázanost veršů není ve všech slokách podobně pravidelná, mám na mysli druhou a čtvrtou sloku, a také některé metafory neodolaly pokušení být jaksi patetické . ta o tepání, nebo zprávě vryté do srdce, myslím, že tvůj vázaný verš netrpí kolovrátkovostí, jde po obsahu a přijde mi převážně nenásilný. Líbí se mi také obrazy o notách v osnově bez linek nebo o vteřině bez okamžiků. Myslím si, že s podobným přístupem budeš mít co nabídnout.

Barty
21. 11. 2009
Dát tip
Předposlední komentář vážně nechápu, co tím chtěla kritička říci?

Barty
14. 11. 2009
Dát tip
Kryl psával určitě uderněji, jeho život byl daleko pestřejší než můj. A ano, je to určené spíše pro hlasitý přednes než pro četbu. A rytmus mi tady opravdu ulit. Diky za kritiku a tipy :)

Sebastiana
13. 11. 2009
Dát tip
Jo, když si to přednáším v duchu, líbí...

Bosora
13. 11. 2009
Dát tip
Jo, dobrý T*

Vejmel
13. 11. 2009
Dát tip
Jak už tady zaznělo, vázané verše tomu spíš škodí. Inspirace Krylem nedopadla vůbec špatně, jak jsem se napřed bál. Některá místa se mi hodně líbí... *T*

aj keď nie som AVOX... i když nejsů AVOX .....

Miroslawek
13. 11. 2009
Dát tip
Pokus o svázání do veršů velice negativně deformuje tvou výpověď... a přitom sis s tím rytmicky neporadil dobře.

Norsko 1
13. 11. 2009
Dát tip
Kryl ? Psával úderněji

avox
13. 11. 2009
Dát tip
ač nejsem z Kroměříže... */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru