Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Syn beznaděje

23. 11. 2009
1
3
280
Autor
lowrider

syn beznaděje

 

hledám lásku, kterou nenacházím…

lásku spočívající v opovržení , které žije s námi,

které nutí naše ubohá těla a bezmocí prostoupené duše k činu.

na co však hledí duše, když se jí dostane lásky od bližního? Lásky opovržení?

duše je uvědomělá… avšak neví překonat most nejistoty a pustit své podvědomí k jednání…

jednání podvědomí není opodstatněné, neboť by již opustilo neprůhlednou hladinu jezera mimosmyslu…

 

hledám lásku, bych mohl žít…

rovina uvědomělé imprese není však totožná s jejím důsledkem…

neboť láska, kterou jest opovržení, pomáhá člověku přežít,

nutí nás přemýšlet za sebe samé, ale k čemu to vede?

k hluboké propasti lidské nenávisti, ježto je způsobena pouze sama sebou a nikoli lidmi.

padáme do ní společně a to jen z touhy po lásce, podvědomé touhy po opovržení…

 

 

hledám lásku, bych mohl zemřít…

neptejme se, co je smyslem lidského bytí, ptejme se, co pohání člověka k bytí,

lidské tělo, neustále se měnící, zvyká si po celý život na život…

lidská duše, stálá a neměnná, zvyká si po celý život na smrt…

dostane – li se nám opovržení, dostane se nám lásky, dostane se nám smrti…

hedvábné, lítostivě nemilosrdné a nevyhnutelné smrti…


3 názory

beda
26. 11. 2009
Dát tip
Fakt to vypadá jako stromeček, ale to je tak vše ... .

Monie_Kim
25. 11. 2009
Dát tip
syn beznadeje, ale nadeji jsi ziv :)

Zajímaverše, to se musí nechat, má játra byla potěšena obzvláště tou trapezoidální podobou první strofy, vypadat takto i ty ostatní, je to krásný stromeček či trojná šipka vzhůru, tedy jakýsi příkaz "oči třikrát v sloup".

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru