Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čtyřicítky(a)

02. 12. 2009
32
81
714
Autor
Impresse

 

 

"čtyřicítky jsou úplně stejný"

 

s ranním zachvěním schoulím se do sebe

ještě víc

jen mé kroky do staccata

polospánkem probouzí se do práce

průniky hlasů vystřelují

znavenou tmou

 

stejný?

jak to můžeš vědět, chlapečku?

jaké jsou čtyřicítky…

maminky

pro Tebe snad jen maminky

 

"viceroyky mají úplně stejný tabák, vole

úplně všechno, jsou stejný"

 

jo

a já Ti slíbám ten stejný tabák ze rtů,

chlapečku

ten údiv, když Ti takto zacpu pusu

za to stojí

a z víček vyhladím problémy tvého

citlivého věku

ať vím, co je pod povrchem

pod skořápkou zamořenou pózou

co dá tolik práce

 

a ty údivem ztratíš se mnou řeč

až do němoty

odlehčený


81 názorů

Impresse
25. 02. 2010
Dát tip
Narriel, děkuji za Tvé návštěvy, velmi ráda Tě tu vidím! :-)

Narriel
25. 02. 2010
Dát tip
Ze začátku poněkud těžkopádná, ale pak se pomalu a nesměle rozbíhá do hravé mnohovrstevnatosti, jako naftová skvrna na povrchu louže, nicotná, a přece tak duhově krásná, když ji ozáří slunce... T.+O., má milá Í. ... ;) N.

krásně dojemně citlivé...TIP

Janina6
08. 12. 2009
Dát tip
Cigára mi nedocvakly, mám mezery :-)

StvN
07. 12. 2009
Dát tip
Jistě, ty nám to nebereš: StvN - jsi vedle, jak ta jedle :-)

BigBivoj
07. 12. 2009
Dát tip
tak už jsou ti ty horečky jasné Stvne ?

Impresse
07. 12. 2009
Dát tip
Dobře tedy... Když už to tu vyvolalo takovou diskuzi :-)) Výkladů je samozřejmě několik, ale to jsem už psala, že každý má svůj úhel pohledu. Právě to se mi na poezii líbí, že si každý může vybrat něco svého, co mu je bližší nebo nejbližší. Žena čtyřicítka jde ráno do práce a mimovolně vyslechne hovor mladých kluků, velmi mladých. Zdá se až neskutečné, že tito by hodnotili ženy právě v jejím věku. Avšak myšlenka se jí zalíbí, a tak si ji rozvine až málem na hranici nepatřičnosti, což zlehčí mateřskými prvky. Avšak ta představa :-) tak proč ne! Žena si s myšlenkou pohrává... Dále však vyplývá z rozhovoru kluků, že nehodnotily ženy čtyřicítky, nýbrž dva druhy cigaret, což je pro jejich věk jednoznačně přirozenější :-) Někdo tu může jistě vidět afektovanou čtyřicítku, někdo dokonce léčbu jejích křivd a zklamání, někdo matku zachraňující své adolescenty, někdo dokonce ženu hravou:-) Proč ne...já Vám to neberu. A všem Vám děkuji za Váš zájem, hodnocení a vyjádření.

Janina6
07. 12. 2009
Dát tip
Na mě to tak působilo - na tebe zas jinak... rozsoudit by nás mohla jedině Impresse, ale myslím, že u poezie je jednoznačný výklad možná i zbytečný.

Janina6
07. 12. 2009
Dát tip
Marve, myslím, že z textu je jasné, že jde o reakci na nějaký náhodně vyslechnutý hovor, nejspíš cestou do práce... navíc ve vztahu matka-syn myslím nejsou ženská vyzývavost a vášnivé polibky běžné :-) ale je možné, že tahle čtyřicítka má podobného syna doma a právě proto má tyhle puberťáky tak "přečtené". Trošku přehnané, afektované mi to přijde.

katugiro
06. 12. 2009
Dát tip
Diskusi jsem nečetl a co je StvNovi jasné ti řekne lépe on. Hezký večer.

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
katu: nevím, jestli to z té diskuze je jasné pro Stvna toť asi vše, proto to avi a hezký večer

katugiro
06. 12. 2009
Dát tip
BigBivoj: hodláš mi teď posílat avízo pokaždé, když nebudeš něco vědět? Nebo o co jde.

Máš pravdu, BB, je tu větší sranda než u televize - díky za avi :)))

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
zkus to Vítěnko, zkus se zamyslet

Máš pravdu, BB, je tu větší sranda než u televize - díky za avi :)))

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
no vidíš tak jsi tu miláčku, hezky se posaď a poslouchej

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
katu: Hezký večer ti přeji, ale nevím jak mám vysvětlit StvNovi ty argumenty, nás ve škole učili, že axiomy se nedokazují.

katugiro
06. 12. 2009
Dát tip
BigBivoj: dostal jsem avi, o co jde?

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
StvN: jaký blábol ? poslal jsi mě na zahradu rýt, tak ti píšu argumenty

Stv...čátku jsi napsal ty a názor můj nebo tvůj,přečti,nebo ani to neumíš?

BB...ty už si se taky zbláznil,co je to za blábol?

StvN
06. 12. 2009
Dát tip
blboun nejapný - názor na tenhle text jsem asi přehlédl. Zkus mi ho napsat ještě jednou. Díky.

StvN
06. 12. 2009
Dát tip
Jeden by nečekal, že tě moje jedna ne zase tak pochvalná kritika takhle rozhodí.

Stv...kritici trpí morem?Co vy máte s mezerama a češtinem při přiblblém tlachání v tzv. názorech? Že vy neznáte jiný argument,než překlep. ... mezi náma, ale potichu, za ČÁTKOU se nic nedělá, ale to ty jistě víš ...

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
to už bohužel nejde, pod jabloní je list a Baddy mi rozkousal rýč

StvN
06. 12. 2009
Dát tip
blboune, určitě bude snazší vysvětlit mně, o čem je báseň, než tobě, že se za čátkou dělá mezera. Bivoj, chtěl jsem vědět, co se skrývá za tvými vtipnými komentáři. Jestli chceš jenom rýt, tak můžeš na zahrádce, co říkáš?

...jéžiši,tady se vysvětluje kritikovi o čem báseň je? No nazdar,začnu psát s vysvětlivkami

BigBivoj
06. 12. 2009
Dát tip
StvN proč mi posíláš avi už ty horečky snad přešly ne?

StvN
06. 12. 2009
Dát tip
Ještě avi.

StvN
06. 12. 2009
Dát tip
No vidíš. Já vidím něco podobného. Jenže, jak se zdá, Velký Bivoj a Impresse vidí něco jiného. Já bych v tom měl rád jasno. Dočkám se tedy, ne snad rovnou vysvětelní, ale nějakého alespoň návodu, jak tenhle text chápat?

Janina6
06. 12. 2009
Dát tip
Hele, tak vážně, já tam nic o horečkách nevidím, vidím tam ženskou, která se sápe na drzého výrostka, aby mu ucpala ústa polibkem, a která se podle mého předvádí ještě o něco víc než on. Jestli to mělo být vážně, že tam jde o horečky a ne ženy, tak to bychom tam už rovnou mohli vidět třeba omezení rychlosti na silnici...?

StvN
06. 12. 2009
Dát tip
Taky si ze mě dělej legraci.

Janina6
06. 12. 2009
Dát tip
A víš, že asi jo? Na druhý přečtení už to skutečně volá po studeném zábalu :-)

StvN
05. 12. 2009
Dát tip
Janino, kdybys dávala pozor, tak ta báseň není o ženách, ale teplotách.

Janina6
05. 12. 2009
Dát tip
Vlastně "osmý div světa" jsem chtěla napsat... ta hlava už po čtyřicítce není, co bývala :-)

Janina6
05. 12. 2009
Dát tip
Chlapečci, pozéři, nepodceňujte čtyřicítky, ony nejsou všechny stejné, některá vám ukáže sedmý div světa a v pozérství vás ještě trumfne :-) - můj pocit z básně, jinak jo, je to aspoň o něčem

super

StvN
04. 12. 2009
Dát tip
Pohnutky nikdo nezpochybňuje, ale přijde mi trochu ujetý projekovat si pohnutky do obsahu jenom proto, že text vznikal za určitých okolností.

BigBivoj
03. 12. 2009
Dát tip
StvN: no to snad ani nemyslíš z legrace? Já tedy povídkám nerozumím tak jako ty, ale poezie a zvlášť ta co umí lidem něco hlubokého sdělit vzniká mnohdy za velice dramatických životních situací a pohnutek.

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
BigBivoj - a je pro tebe důležitý, abych měl stejný názor jako ty?

BigBivoj
03. 12. 2009
Dát tip
to se občas při horečkách stává a člověk ztrácí nadhled

Kuchot
03. 12. 2009
Dát tip
nějak teď nejsem schopen hlubších kritik, ale líbí se mi to*

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
Tak odkaz k horečákm jsem v textu přehlédnul.

BigBivoj
03. 12. 2009
Dát tip
Ono se fakt někdy špatně uvažuje když venku řádí viróz a uvnitř jsou 40-ky horečky

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
No jasně, jakákoliv ublíženost je zbytečná.

Oldjerry
03. 12. 2009
Dát tip
Ale nejsi mimo - to je jen drobná reakce na to místo, kde píšeš, že nemáš rád tu bojovně laděnou ublíženost - no a já zas nemám rád ufňukanou ublíženost. Nakonec autoři si nebudou dělat nic z našich názorů a pojedou s dál po svým....

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
Odljerry - tobě taky nerozumim, můžeš to nějak upřesnit? Já jsem fakt asi mimo.

Oldjerry
03. 12. 2009
Dát tip
StvN - já jsem si sice vědom, že můj názor je pro tebe jako psí pšouk (:-D , ale je nás víc, kteří v příbězích o partnerských kiksech raději vidíme revoltu než odevzdanost, devotnost a fňukání, nebo skákání po hlavě do čehokoli...

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
To víš, že mě to zajímá. Proč myslíš, že se ptám?

Impresse
03. 12. 2009
Dát tip
:-) Skutečně Tě to zajímá? Blbej to bych si skutečně nedovolila ani pomyslet, o Tvé inteligenci ani v nejmenším nepochybuji, jen k některým prožitkům se člověk zkrátka musí "dožít", jsou nesdělitelné. Chce to jen trošku zdravý nadhled :-)

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
Zkus to, víš, že jsem blbej a musí se na mě pomalu.

Impresse
03. 12. 2009
Dát tip
Ne, je úplně o něčem jiném, ale to Ti nevysvětlím... :-)

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
Tohle: stejný? jak to můžeš vědět, chlapečku? jaké jsou čtyřicítky… maminky pro Tebe snad jen maminky mluví docela jasnou řečí. Ono už oslovení chlapečku se používá spíše v pejorativním smyslu. Ale já to samozřejmě chápu úplně špatně a ta báseňje vlastně o tom, že čtyřicítky jsou všechny stejný.

Impresse
03. 12. 2009
Dát tip
Všem Vám moc děkuji! :-) a mějte krásný den! Big Bivoji - ano, neskutečná, jen sen... :-) Oldjerry - to je tedy poklona, díky! Jojo, mladší, asi duchem :-) Ostatně, to znáš sám, Oldjerry... StvN - jsi vedle, jak ta jedle :-)žádná křivda, ani ublížení se nekoná. Ale je fakt, že každý si v tom může najít ten svůj úhel pohledu...

StvN
03. 12. 2009
Dát tip
Ono je stejný a stejný. Trochu nemám rád tuhle bojovnou poesii, z níž cítím jakousi snahu kompenzovat nějakou křivdu nebo ublížení, nedorozumění a podobně.

Smíšek:-)
03. 12. 2009
Dát tip
T

moc pěkné:)*

Adamova Eva
03. 12. 2009
Dát tip
*O))))))))) jooooo

Oldjerry
03. 12. 2009
Dát tip
Měl jsem tě za mladší a jestli to není o tobě, tak jsem ti prostě bezmezně uvěřil. Krom toho jsi zřejmě dobrá máma... tato báseň mne obohatila. To nepíšu všude, ba dokonce nikde... Dík *

renegátka
02. 12. 2009
Dát tip
Moc hezký kousek a mistr světa se po jednom polibku sroluje jako lívanec.Líbí.

BigBivoj
02. 12. 2009
Dát tip
jsi neskutečná **

sattaya
02. 12. 2009
Dát tip
no ovšem tohle je na aplaus...paráda

Ó
02. 12. 2009
Dát tip
*

koloušek
02. 12. 2009
Dát tip
T*

Noneta
02. 12. 2009
Dát tip
to je nářez... dobrý dost...

Kabanos
02. 12. 2009
Dát tip
TY VOLE! DOBRÝ

Rampoušek
02. 12. 2009
Dát tip
a dobře sepsané /**

...čumím,tleskám a mlčím ***

Bíša
02. 12. 2009
Dát tip
Citlivé verše...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru