Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blázen na kopci

Výběr: Zbora
10. 12. 2009
34
61
3803
Autor
martinez

. nesoutěžní .

 .
Stál na kopci a rozhlížel se. Dlouho. Soustředěně. Pak začal ráznými kroky poměřovat půdu pod svýma nohama. Najednou vytáhl z mošny na svém boku dřevěné kolíky, provaz a palici a vždy po pár krocích se sehnul a zarazil jeden kolík do země. S každým kolíkem, s každým úderem palicí slunce zapadalo níž a níž...
 
Na okraji města pořád postávaly měnící se hloučky lidí, sledujících den co den jeho počínání. Blázen na kopci, tak mu všichni říkali – cizí veřejně, jeho rodina tajně. Přestože nic nechápali a mysleli si svoje, jeho synové mu začali pomáhat a neopouštěli ho.
.
„Zbláznil se“ – povídalo se všude – „dočista se zbláznil... kdo to kdy slyšel stavět něco takového na takovém místě?!“ Slyšel všechny ty hlasy, tiché i neskrývané, ale nedbal jich. Dál dělal, co musel, času nebylo nazbyt.
 
Stál na kopci a rozhlížel se. Byl spokojený. Unavený, ale spokojený. Najednou zpozoroval pod kopcem postavu, která se k němu rychle blížila a mávala rukama, aby upoutala jeho pozornost. Když se přiblížila, zaslechl, jak na něj jeho žena volá: „Noe, ty blázne stará, pojď už dnes domů, za chvíli začne pršet...“
 
.

61 názorů

martinez
16. 06. 2011
Dát tip
děkuju :o)

Stařec_007
16. 06. 2011
Dát tip
První a hned zaujala, čekal jsem , že to bude kostel...Noe, by mě nenapadl.. :-)) Takže TIP :-)

martinez
08. 04. 2010
Dát tip
ale co ty tu? v historii? :o) díky

slivaka
08. 04. 2010
Dát tip
...chuť jíti na kopec je velká*t.

Markel
07. 01. 2010
Dát tip
*

martinez
18. 12. 2009
Dát tip
jej, tu mám eště děkovací resty, díky Quakene, žes mě sem vrátil :o) takže díky a zdravím :o)

Quaken
18. 12. 2009
Dát tip
Chá, překvapilo mě to. Já myslel, že to bude o muži, který sázel stromy (Jean Giono) ;) *

supizmus
15. 12. 2009
Dát tip
super. Hodně se mi to líbí. Díky, udělalo mi to radost

ruprecht
13. 12. 2009
Dát tip
usmívám se... pěkné počtení... *

martinez
12. 12. 2009
Dát tip
tak díky, kucííí :o)

PÁTER
12. 12. 2009
Dát tip
Má to šmrnc,super zkratka zkrátka ! tip ****

Háber
12. 12. 2009
Dát tip
)*fajn ta fajn*

martinez
11. 12. 2009
Dát tip
máme pastory Holanďany a sice česky umí, ale jejich kázání v češtině by asi nebylo to pravé :o) zadumal ses? byls teda zadumaný přinejmenším - a možná až zádumčivý... (mi to tak přišlo eště aj jinde než jen tu u mne :o) a díky :o)

slovak
11. 12. 2009
Dát tip
Fajn, zaslúžiš si za to pochvalu*** a komu tlmočíš?

Desirée
11. 12. 2009
Dát tip
Tak tak, blázen stará jeden..:-) *D.

martinez
11. 12. 2009
Dát tip
píšu že to originál není, jako ten nápad s Noem páč mi přišlo že (by) to muselo napadnout každýho - vypadá to že sem se spletla, protože to spoustu lidí vážně překvapilo... nějakej zádumčivej po půlnoci, ne? :o)

sklenář
10. 12. 2009
Dát tip
bezva*

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
jasný... šmankote - včil snad ani neusnu a budu pátrat po těch ostatních... ach, tak Tangens... děkuju, vážně děkuju a už se nenech zdržovat... ale dyž si někdy vzpomeneš, pošli mi nenápadný signál... hmm? dobrou :o)

Zbora
10. 12. 2009
Dát tip
No já Ti tady snad ještě budu... dobře teda, ale jenom jedno jméno. Tangens Omega je Puškin (on tenkrát nebyl zastřelen v souboji. Všechno bylo sehrané kvůli veřejnosti, aby mohl odejít do ústraní a v klidu psát na Písmáka) ale nikomu ani muk, jasný?!

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
si maj dát průhlednější nicky - jak se v tom má prostá roba z Moravy zorientovat!?! nemohl bys aspoň naznačit? :o)

Zbora
10. 12. 2009
Dát tip
Tss... my se sem snažíme nalákat největší hvězdy literárního nebe a Ty si toho ani nevšimneš ;)

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
sem ani netušila kdo všechno nám na písmáka do zlatýho výběru přispívá :o)

Zbora
10. 12. 2009
Dát tip
:) nemám. Jen se hrozně často hádám s různými lidmi tady, kteří mají dojem, že ve Výběru může být jen Dostojevský, Jirásek, Hemingway a Shakespeare (ale ten poslední jen s odřenýma ušima)...a že důležité je jenom to, jak je to napsané, ale o čem to je, je úplně fuk :)

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
jé, Zboro, no tys mě ale šoknul! a jen čistě ze zvědavosti - proč bys neměl? máš překročený nějaký kvoty? :o) díky teda, za ty sympatie k Noemu :o) Štěpoto, seš statečnej, ty to uneseš :o)

Štěpota
10. 12. 2009
Dát tip
Pokud teda McCourtney nezpívá o Noemovi.

Štěpota
10. 12. 2009
Dát tip
Tak to jsem tady za debila, né? Ale na druhou stranu stejně jako mě překvapíš asi i každého, kdo to přečte.

Zbora
10. 12. 2009
Dát tip
Asi bych neměl, ale zařazuju dílo do výběru, čistě z osobních sympatií k němu.

Zbora
10. 12. 2009
Dát tip
Mně se to hodně líbilo, hlavně svým decentním humorem. Nejlepší je ten moment, kdy člověk začně vědět o co jde a těší se na závěr - jak z toho vybruslíš. A vybruslila jsi z toho náramně ladně.

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
byls na dobrý stopě, Štěpoto - téma KOULE na tento týden bylo právě tohle a ten klip figuruje u zadání (u aleše-nováka) :o) řádečku a guyi - díky :o)

Štěpota
10. 12. 2009
Dát tip
Čau! Podle názvu jsem čekal spíš něco od Beatles (Fool on the hill), takže mě závěr docela šokoval. Dobré. Tož teda tip...*

řádek
10. 12. 2009
Dát tip
a mně se to líbí :)

guy
10. 12. 2009
Dát tip
od místa, kde se do toho vložili synové, bylo jasno .. bo v reálném životě je taková situace absurdní :-)*

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
já ti Květoni ukážu někoho, kdo to zvládl skvěle - směle si tu klikni - a klidně se u něj porozhlídni dyž už tam budeš :o) Tulipáne, já tušila že to bude jasný hnedle - todle žádná hádanka nebyla :o)

Ale stejně, dělat si prdel z biblických postav, to chce náturu. Tak mě napadá, já jsem měl něco na téma potopa rozepsanýho v pamětech. Zkusím to vyštrachat, jestli to nebude moc blbé.

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
odpornice odporná bylo na mne, jako na tu odbornici - ne na tebe, ty drzoune jeden květovaná! :o) sochaříku, na víc mi už v noci síly nestačily :o)

To si špatně pamatuješ. Správné znění bylo: "Drzoune jedna drzá, zvědavá, ošklivá, brejlatá, Douchová!" (((-:

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
odpornice odporná, Květoni :o) a všecky zdravím zas a děkuju jako blázen :o)

Toscana
10. 12. 2009
Dát tip
Teda ale třeba takové komáry mohl nechat, aby se utopili, že? :o)

Adamova Eva
10. 12. 2009
Dát tip
...*O) a všechny ryby byly 40 let slanovodní

Květoni, ve skutečnosti sebou Noe vzal plechovku sardinek. Nebyly na palubě, ale v podpalubí. Proto se zachránily.

Tyyyjo. To je pecka! Tak ty jsi odbornice? To mi vždycky vrtalo hlavou, když Noe nevzal na palubu ryby, jak se ti ubozí tvorové teda zachránili?

Diana
10. 12. 2009
Dát tip
Skvěle napsáno, bezva nápad!****

Můra73
10. 12. 2009
Dát tip
:o))) *

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
jej, to byl vtip! teda ne to tlumočení, ale to, že se to muselo projevit... to nemělo žádný vliv :o)

kjkszpj2
10. 12. 2009
Dát tip
ah tak...

martinez
10. 12. 2009
Dát tip
díky vám tu všem... :o) kjkszpj2 - každou druhou neděli tlumočím kázání - někde se to asi už muselo projevit :o)

jupí, uhodl jsem pointu :o) ale napsalas to skvěle...

kjkszpj2
10. 12. 2009
Dát tip
parádní, vy jste jako nějaká kazatelka(samozdřejmě bez urážky)...TIP

sveřep
10. 12. 2009
Dát tip
když loď, tak jedině na kopci :)

Toscana
10. 12. 2009
Dát tip
Parádní rozuzlení - supr nápad! :o) *t

hanaot
10. 12. 2009
Dát tip
. ..říká se, že Noach tu loď stavěl asi sto let..

BigBivoj
10. 12. 2009
Dát tip
...aby mu hospodin dal pokyn: postavit loď na kopci loď na kopci ? to je přece blbost ne ? :)))))))))) ano, však se mu tenkrát také všichni blbý smáli...

avox
10. 12. 2009
Dát tip
:-)) pěkně tě napadlo */

Rampoušek
10. 12. 2009
Dát tip
:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru