Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlhavou cestou k filtru

11. 12. 2009
5
12
1472
Autor
konias

Takové malé proklínání i chvalozpěv na náš zlozvyk...těžko zařaditelné. Dle zkušenosti jsem zjistil, že v tom každej hledá něco dost jinýho-to se mi líbí, takže u toho rád zůstanu...

Ztrácíme se v mlhách dočasných jistot. Plachtíme v poryvech vlastních výdechů,  rozháníme namodralá oblaka.

Své zářící touhy a obavy si omotáváme kolem prstů, rozžhavujeme a vdechujeme s příměsí opojení, klidu a rozsáhlého seznamu jedů.

Nádech a výdech, naše pravidelné denní cvičení. Každodenní tříštění každodennosti.

Světlo stínů zimních rán.

Jeden nádech a bod oranžového žáru se posune zas o kousek dál. Přímou a mlhavou cestou k filtru. Výdech, když ruka poklesne, úleva tabákového opojení.

 

Zpopelněme své naděje, sklepněme a zašlapejme mezi dvě dlažební kostky.

Lepší zítřky čekají za dalším škrtnutím zapalovače. Žijme cigaretu, palme život, vdechněme svět!

Hřejme studené prsty žhavým koncem té ruličky tabáku. Hřejme je dokud to jen jde. Dokud je přítomnost doutnající, dokud je zářivá, dokud ustupuje černá koróna po bílém papíře. Teď je chutí, pachuť v budoucnosti, dehtem jsou vzpomínky. Teď je chutí, chutí plnou, chutí štiplavou, chutí věrnou, nahořklou.

 

Stojíme v kruhu, v oparu, pod stromy a pod hradbou. Stojíme v kruhu, ty já on i ona. Všichni spolu a každý na své cestě. Křečovitě se jí držíme, svíráme ledabyle mezi ukazováčkem a prostředníčkem. Mlhavou cestou…tři minuty, tři minuty s cigaretou.

 

 

 

 

 

Věnováno Tereze a Káje, které vždy kráčí cílevědomě mlhavou cestou…i když zrovna náhodou kouří cigaretu bez filtru.

 

Váš Koniáš


12 názorů

Tím, že kouříme, se vlastně uklidníme, ale na oplátku se zabíjíme. Jak kdyby tvým smyslem života byla další cigareta. Asi si to nepřipouštíš, ale tvé podvědomí to ví. Cigareta jest tvým lékem. Není tam moc uměleckých obratů, ale příjde mi to jako záznam kamery a to je dobře. Chvíli jsem si myslel, že opravdu teď třímám cigaretu, ale to jen opravdu chvíli. Já nekouřím a ten smrad též nemám rád, ale chápu lidi, co to dělají. Teď je chápu o trochu více. Ještě si promyslím, jestli dám nebo nedám tip.

Metta
11. 12. 2009
Dát tip
N1: zen

Norsko 1
11. 12. 2009
Dát tip
uzené

Metta
11. 12. 2009
Dát tip
N1: co smím a co nesmím?

Norsko 1
11. 12. 2009
Dát tip
smíš

Metta
11. 12. 2009
Dát tip
N1: nechci nic - po tobě, ale třeba něco pro tebe, smím -li.:P

Norsko 1
11. 12. 2009
Dát tip
Nechceš po mně moc ?

Metta
11. 12. 2009
Dát tip
N1: No, spíš štěstí pro druhého díky neštěstí pro mě ?

Norsko 1
11. 12. 2009
Dát tip
Tomu říkáš štěstí ?

Metta
11. 12. 2009
Dát tip
N 1: aspoń to při náledí nebude klouzat

Norsko 1
11. 12. 2009
Dát tip
Zpopelněme své naděje, sklepněme a zašlapejme mezi dvě dlažební kostky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru