Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spektakulárna analýza dvoch gayov

14. 12. 2009
1
3
372
Autor
jásuvprdeli

„O čom je tento život?“ pýtal sa cigaretky. „Postaviť dom, zasadiť strom, splodiť syna a platiť ženu?“

Odfúkol si. Plachetnica. „Romantika“ akoby vytrhnutá z knižiek nejakej tej zamilovanej maniačky. Klišé!

„Zalez už!“ skríkol na slnko: „Zapadáš už celý deň!“

Zahasil cigaretku. Vrátil sa do obývačky a zapol telku. Najlepší vynález 20. storočia!

Prepínal kanály: reklama a reklama a nudná kriminálka a ďalšia reklama a ešte nudnejšia telenovela a reklama a hudba... ááá FUTBAL!!!“

Slovensko – Brazília. Šiesta minúta! Vedieme 1:0!

Otvoril chladničku: odtučňujúce jogurty, saláma, šľahačka, citróny, bujóny, ééé... tramtadá! PIVO! Najlepšie pitie všetkých čias! S úškrnom na tvári ho otvoril, skočil na gauč a pustil športový kanál.Po dvadsiatich minútach bez gólu zaspal.

 

Pani Klišé: „Fero!“ (skríkne)

Fero: (vykríkne zo strašného sna,  v ktorom musí zachrániť celý slovenský futbalový                     tím pred strašnou hnedovlasou zubatou čarodejnicou, jazdiacou na metle)

„Choď preč ty - ty - ty hus!“

Pani Klišé: „Tak ja som podľa teba hus?!“ (zavreští) „zas si sa ožral jak hovado! Uhni z toho gauča! Teraz idem ja pozerať!“

Fero: „Nedám ti! Žiadneho hráča ti nepredám ty striga!“

Pani Klišé: (udrie ho) PLESK!

Fero: (otvorí oči. Mykne ním) „Č - č - čo sa deje? Kto si?“

Pani Klišé: „Nerob sa! Dovolíš? Je posledná časť!“

Fero: „Jáj!“ (znudene zamrmle. Ťažkopádne vstane z gauča a otvorí si ďalšie pivo.) „Jak pijem, tak pijem, aj tak nie si krajšia.“ (Odíde do spálne.)

Pani Klišé: (Pritúli sa k nemu.)

Fero: (sa zas zobudí) „To sa nemôžem ani raz poriadne vyspať?“

Pani Klišé: (povzdychne si) „Ach, Fero, keby si bol aspoň taký romantik ako Javier Gonzales...“

Fero: (odpovie v polospánku) „Keby som bol zamladi múdrejší...“.

Pani Klišé: „No, Fero, to som si nezaslúžila! Som si mohla aj iných vybrať!“

Fero: „No hej, ale tí iní by museli aj teba chcieť!“ (zamrmle a zachrápe.)

Pani Klišé: „A ja idem ku mame! Obed bude v trúbe!“ (pridá herecký plač a otočí sa.)

Fero: „Konečne. Dobrú noc!“ (zaškerí sa a chrápe ďalej.)

Fero Klišé je na víkend vždy bez Pani K a Pani K sa každý víkend sťažuje svojej matke, aký je ten jej Fero neromantik. Klišé!

 

Ticho otvorím dvere. Divné. Ticho. Obrazovka telky je čierna, kuchyňa je poupratovaná, ,riady umyté, všade je prítmie. Byt nesmrdí po cigaretách, pote ani vetroch ale jemnou vanilkovou vôňou. Na zemi sú porozkladané sviečky, podobajúce sa pristávacej dráhe pre bombardér. Čudné! Odložím si kabát, tašku, nákup a nechám sa unášať cestou sviečok. Slnko zapadá a na mori sa rozleje salva teplých upokojujúcich romantických farieb, akoby chceli pohltiť tú modravu mora...

Na terase sedí za slávnostne prestretým stolom Fero. Sviečky, biele ruže, čašník a huslista.

Nepijú pivo, ani nefajčia ,ani nehrajú poker.

„Ach, Ferko, to si všetko spravil pre mňa?“

Fero sa zaškerí a frajersky mykne obočím.

„Ja som vedela, že sa umúdriš! Ja som to tušila! Ja som vedela, že si romantický chlap! Ja som vedela, že ma ľúbiš! Ach!“

„A to ešte nevieš všetko!“ opäť frajersky mykne obočím.

Podrží mi stoličku aby som si sadla. Zatlieska a príde čašník.

„Ach, Ferko!“ achkám celý večer: „Ach, Ferko sem, ach, Ferko, tam, ach, Ferko!“

Ferko sa nakloní cez stôl. Tiež sa nakloním a očakávam romantickú francúzsku pusu.

„Vieš, čo som zistil, za tie roky nášho spolužitia? “

„Ach a čo také, Ferinko?“ nežne si povzdychnem, pousmejem sa a prehrniem si prstami vlasy.

„Budem gay!“

 


3 názory

good :o)

fajn.. ja viem, že je to podobné tomu Klišé, len som to drobátko prerobila..:D..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru