Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěž 3 proti 3

17. 12. 2009
1
8
544
Autor
dakin

                          Soutěž 3 proti 3

 

Jednoho dne, když šla Monika ze školy, napadlo ji, že vyzkouší dostat se i s kamarádkami do soutěže. Po příchodu domů šla do pokoje k počítači, tam si povídala s děvčaty:

„Hele, holky, nechcete jít do nějaký soutěže?“

„A jak se tam dostaneme?“ ptá se Helena.

„Nejdříve  mi řekněte, do jaký soutěže půjdem,“ povídá Martina.

„Co třeba do 3 proti 3?“ nabídla  Helena.

„Dobrý, kouknu na jejich stránky, třeba zjistíme, jak se tam dostat,“ podotkla Monika.

„Tak víte co? Já se juknu, co k tomu potřebujeme,“ navrhla Martina.

„Hele, takže tam půjdem? Jestli jo, tak nás přihlásím, “povídá Monika.

„Jo, chceme,“ povídají Helena a Martina.

„Tak já nás přihlašuju, jo?“znovu si zájem děvčat ověřila Monika.

„Hele, bude to o tom, že budou otázky jak u 5 proti 5, ale asi lehčí,“ řekla Martina.

„Hele, holky, oni odepsali, že jsme v soutěži!“ raduje se Monika.

„Co? No, fakt!“ diví se Helena.

„Prej tam budou otázky strašně lehké,“ povídá Martina.

„Ale můžeme si na pc pustit jiné díly,“ navrhla Helena.

„To je dobrý nápad,“ pochválila Monika.

„Hele, holky, mám video, to je dobrá soutěž,“ povídá Helena.

„Měli bysme se jít učit na tu soutěž, nemyslíte?“ navrhla Martina.

„To je pravda. Učím se na internetu,“ povídá Monika.

„Holky, já už musím jít, tak ahoj,“ rozloučila se Helena.

„Ahoj,“ zdraví Monika a Martina.

„Jo, já taky,“ odpovídá Monika.

„Hele, ta soutěž je za jeden den. Můžeš tam vůbec jít?“ zeptala se Monika.

„Tak, čekej, zeptám se,“ odpovídá Martina.

„Jo můžu a Helena prej taky, volala mi,“ odpovídá o chvíli později Martina.

„To je dobře, já taky, je dobrý, že je ta soutěž v sobotu,“ pochvaluje si Monika.

„Hele, já jdu na večeři, tak ahoj,“ povídá Monika.

„Ahoj, zítra ve škole,“ rozloučí se Martina.

„Ahoj,“ zdraví Monika.

 

Ve třídě:

„Ahoj holky,“ volá na ně Martina a jde ke své lavici. Připravila si věci na hodinu a šla si povídat s holkami. Potom zazvonilo na hodinu a všichni se vrátili na svá místa. Začala hodina. Učitelka pořad mluvila o nějakých číslech, holky to vůbec nebavilo. Potom začalo zvonit, byla přestávka, ta trvala do 12:30. Zbývala jen poslední hodina - rodinná výchova, ta naštěstí Helenu, Martinu i Moniku baví. Uteklo jim to rychle. Na cestě domů si povídaly o tom,  že už zítra jedou do Plzně na tu soutěž. Potom došly všichni domů, každá šla něco dělat až do večera, asi ve 21:00 šly spát, aby na soutěž byly čilé.

Budíky si nařídily asi na 8:00, po probuzení a ranní hygieně šly na autobus. Když se sešly v autobusu, vzájemně se ještě zkoušely. Autobus je odvezl do Plzně, kde probíhala soutěž.

Po příchodu do budovy, kde se soutěž konala, jim pan moderátor dal mikrofon a šly na scénu.

 

Ve studiu při natáčení:

„Dobrý den, vážení televizní diváci. Jsme zase tu, jako každý týden. Dnes tu máme zase dva týmy po třech soutěžících. První se jmenuje tým holek a druhý tým maňásci. Tak pojďme na to! První otázka zní:

„Kolik je 12 cm na mapě, když máme 1:100 000?“ zeptal se moderátor.

Tým holek se hlásí: „12km,“ odpověděla Monika.

„Ano!“ pověděl moderátor. „Tak se pustíme do otázky č.2!“

„Kolik je planet ve sluneční soustavě?“ ptá se moderátor.

Tým maňásků: „10,“ řekl Martin.

„Ne,“ odpověděl moderátor.

Tým holek: „8?“ řekla Martina.

„Ano!“ odpověděl moderátor.

„Dámy a pánové, v tuto chvíli je to 2:0. Zbývá osm otázek. Dokážou chlapci vyrovnat

  skóre? Ano, nebo ne? Tak půjdeme na otázku č.3. Kde leží Tanzanie?“ ptá se

 moderátor.

Tým holek: „V Africe,“ odpovídá Helena.

„Ano!“ odpověděl moderátor. „Je to 3:0! Jen sedm otázek otázka, tady je otázka číslo

4.“

„Co je rychlejší? Ferrari nebo Formule?“ ptá se moderátor týmu maňásků.

„Formule,“ říká Honza.

„Ano,“ odpověděl moderátor.

„Tak jak to nyní vypadá? Holky 3:1 a zbývá nám už  jen 6 otázek,“ konstatuje moderátor.

 „No, je to těžké, musíme vyhrát, jsme dobrý!“ povzbuzuje Monika.

 „Tak jdeme na otázku č.5. Co je součástí počítače? Procesor nebo stužka?“ ptá se moderátor.

Tým holek: „Procesor!!!!“ vykřikla Helena.

„Ano,“ odpověděl moderátor. „Je to po pátém kole napínavé! Jestli udělají 6 bodů, kluci prohrají. Jdeme na otázku č.6.

„Co je to RW?“ ptá se moderátor.

„Vypalovačka,“ oznámila Helena.

„Ano, jak to víš?“ podivil se moderátor.

„Jsem na počítače expert,“ zasmála se Helena.

 „Je to 5:1. Jestli uhádnou teď, holky vyhrají. Takže otázka č.7. Kolik je 464 154 541:58?“

8,0026645“ vypočítala Monika.

„A víte, že ano??!!!!!“ nechápavě vrtěl hlavou moderátor.

„A máme tu vítěze! Je to tým holek a vyhrávají 10 000 pro každou z nich. Dále vyhrávají televizi, k tomu týdenní dárek, mobil zdarma s kreditem 500kč, k tomu televizi O2 na 2 roky zadarmo, tak si to vyzvedněte a na shledanou za týden.“

Když přijely domů, maminky je přivítaly. Pak šly spát a ve snu možná prožívaly další dobrodružství.

 

 

 

Autor: Vojtěch Friml


8 názorů

1Kuřátko1
28. 04. 2010
Dát tip
hůůůůštárna mě se to líbí !

Petrusha
20. 12. 2009
Dát tip
milá týnuš, 11 je vek, kedy sa má človek skôr učiť ako predvádzať ...

Petrusha
20. 12. 2009
Dát tip
milá týnuš, 11 je vek, kedy sa má človek skôr učiť ako predvádzať ...

Petrusha
20. 12. 2009
Dát tip
milá týnuš, 11 je vek, kedy sa má človek skôr učiť ako predvádzať ...

Petrusha
18. 12. 2009
Dát tip
ježiš, to je pitomé ...

papouch
18. 12. 2009
Dát tip
„Co je rychlejší? Ferrari nebo Formule?“ úplně pitomá a nesmyslná otázka

Fouraix
17. 12. 2009
Dát tip
úsměvné, pobavilo :) i když těžko říct jaký účel to mělo původně

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru