Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pod maskou jsem já?

20. 12. 2009
3
6
464
Autor
fanie-anne
Všichni jsme vlastně skrytí pod maskou. Držíme se davu. Posloucháme ty "vyvolené". Patříme do něčí party, napodobujeme svoje vzory... Ale jednou za čas se stane, že někdo vybočí. Nemá partu, nekouří, holce je osmnáct a ještě je panna, radši než do hospody si zaleze s knížkou pod košatou jabloň, co mají doma na zahradě. A nikdo neví, na co myslí. Ale je sama sebou. Ale uvnitř. Kdo ví, co skrývá pod maskou? Pro rodiče to musí být hodná holka, co tráví většinu času doma. Andílek a vzorná holčička... Ne takovej povaleč a ochlasta, jako je mladej Horáček. Ani taková rádodajka, jako Inka od sousedů... Ale vidí jí pod masku? Ví někdo, kdo opravdu je? když pomáhá amce luxovat, umeje nádobí... Myslíte, že se jí rodiče zaptají na šikanu? Není možné by jí nepotkala. Vždyť vybočuje z té řady tučňáků... Vždyť není jako MY! je jiná... A za to si zaslouží trpět... Stoprocentně ta myšlenka někoho napdne... V horším případě jí uskuteční. Dívka všechno snáší... zpřelámané tužky, to že se s ní ve škole nikdo nebaví... Má svůj svět. A žije pod maskou... A co ta druhá? ta co nečinně stála a koukala, jak té první dívce schovávají boty? Ta co kouří a chodí po hospodách? Ta co od třinácti neni panna a kdo si vzpomene, ten od ní dostane. Kupa "kamarádek", víkendový pářky, samej smích... Ale to jak nečinně stála... Přece neni takovej vyvrhel... Možná je ještě horší stát a nic nedělat, než činit to zlo. Vždyť svět není nebezpečný kvůli zlým lidem, ale kvůli těm, co proti tomu nic nedělají... A přesto to ukazuje dívčinu masku. Copak někdo z těch takzvaných přítel tuší, že by radši než dohospody šla domů a učila se na zítřejší písemku z matiky? Ale stačí jeden poklesek... a co když jí něco unikne, nebude vědět, kde je talší party a co když nebude pozvaná na sobotní oslavu... To by pak mohly přece holky najít někoho jinýho, s kym sebudou bavit... Třeba by se na mě vykašlaly... Pod maskou drsný holky, co vymetá kluby a užívá života se schovává holka, co čeká na toho pravého prince, má ráda rodinné výlety, i když se tváří, že je to strašná nuda...
i já často nasazuju masku. Snažim se zapadnout... někdy někoho napodobit, předstírat. Ale často si říkám, jestli sem to pořád já. když sundám masku a budu sama sebou, jak se budu chovat? S tou slušňačkou by se přece taky bavit nezačali, kdyby najednou s každým mluvila a byla vtipná... Ale ta by masku tprve nasazovala. Další... Protože jako slušná holka je aspoň sama sebou...Tak to přece nefunguje. Už jednou selhala... A s odpadlíkem se nikdo nezahodí... Život je boj a možná za to někdy ty masky stojí... Ale kdo to může říct určitě? třeba by se nám žilo líp, kdyby každej, ale úplně každej, tu masku ohodil... Ale co je pod maskou? Copak já vím, jak bych se chovala bez té neprůstřelné ochrany, pod kterou nikdo nevidí? Já sem taky před všema holka, co poslouchá rock a metal, chodí v černý a křiklavých barvách, rodiče jí pořád štvou a sestra je na zabití... Ale že strašně ráda píšu, že miluju Prokofieva, že si ráda se segrou pokecam... To schovávám pod svojí maskou. A spoustu dalších věcí. Vždy´t i tady se každý skrývámě pod svou masku. A jak se chováte bez masky vy? A co pod ní ukrýváte? A co myslíte, je lepší se pod ní ukrýt a nebo šlapat v řadě tučňáků... Všichni stejný....

6 názorů

jen trošku vyrosteš a vono se to vyjasní, uvidíš. nikdy to není tak zlé jako v patnácti. taky si vzpomínám na ten děsnej tlak okolí - ale pak najednou - tak v osmnácti, devatenácti - Ti to začne bejt naprosto jedno:) těš se, je to hrozně dobrej pocit:)

mochomurka
30. 12. 2009
Dát tip
pěkné,moc pěkné.-T

Dark_dog
30. 12. 2009
Dát tip
masky , zajímavé to je a musím říct že se mi ten text i líbil. V kategorii je napsáno úvaha a tedy když máš ty takovou úvahu - na tu snad má právo každý , musím uznat , že to je moc pěkné...

fanie-anne
21. 12. 2009
Dát tip
Oba máte část pravdy, ale právě, že jde o masky těch druhých, ale pro někoho jinýho seš "ten druhej" ty. A taky se pod ní skrýváš a jednou jí před někym sundáš...

Manuamanua
20. 12. 2009
Dát tip
Masky mají svůj účel. Ukrývají naši křehkost, zranitelnost a strach. Proto nosme své masky a až k němkomu získáme důvěru, můžeme je postupně sundat a říct - hele!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru