Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Západ slunce..............konec dne

28. 11. 1999
1
0
954
Autor
Aleister

Západ slunce....

Kolikrát tahle magická chvilka inspirovala toho, kdo rád se dívá, jak sluneční bůh (Apollón tuším)
žene svůj kočár po obloze, po obloze jež tmavne, a předává opratě od svého vozu noci.
...Dokud bude tato chvíle inspirovat ČLOVĚKA,není to s ním tak "zlé".
...Dokud se najde v jeho mysli čas na krásu, jež prostě můžeme nazvat Západem slunce, není všechno ztrceno.

...konec dne?

Západ slunce... Červeň, jež nezadá si z barvou růží rudých, večerní zrcadlo dne, ranní noci. Toť chvíle, kdy i krev zastaví se. Neboď západ slunce, jež jezírkem může být, to je jako mylenky cit. Cit, který nejprve pohladí, potom pochválí, a až když dni nadešelčas, pak prozradí, co vjezírku dávno již se zračí, totiž,že.......zradí. Zrada, ta bodná rána, krvácí, tmavne... A krev stydne. Den mizí. Noc ta kráska zas na chvíli, opratě do svých rukou pevně uchopí. Červánky tmavnou, ach ta barva, Dne krev připomíná, ach ta krása, Tak málo jí je, ach ta zrada, Bolí, bolí ta bodná rána. Nic ji nespraví, natož příchod noci. Královny temné, záhadné, té, jež svůj příkrov tmavý, který vždy spustí, když její sok v zrcadle se zračí, ne, není nepodobný její tváři, tak on vždy, vždy po kapkách, po troškách život zbylý ztratí. ...konec dne.
Sokrates
08. 01. 2001
Dát tip
Nevíš něco o broskvích?

...žasnu... dneska už při druhém západu...pomeranče

Bibša
30. 11. 1999
Dát tip
Ten prolog, respektive ta věta:
"...Dokud bude tato chvíle inspirovat ČLOVĚKA,není to s ním tak "zlé"." za tu máš tip.

Aleister
30. 11. 1999
Dát tip
Díky.

Krytyk
29. 11. 1999
Dát tip
Héfaistos je bohem slunce :-))

Aleister
29. 11. 1999
Dát tip
1)Héfaistos-syn Diův a Héry.Řecký bůh ohně a kovářství.
2)Apollón-v bájích bůh světla, jasu, slunce, života i věštby.Byl synem Dia a bohyně Léty(jeho sestrou byla Artemis).......
Byl jedním z nejmocnějších bohů, zatlačil do pozadí jako bůh světla i boha slunce Hélia.Byl pánem života i smrti, otcem boha lékařství Asklépia.Byl bohem všeho světlého, proto byl Foibos,Zářící, a tím i bohem věštby.Byl dárcem věšteckého nadání, jeho věštkyněmi byli i známé Sibylly.Apollón střežil spravedlnost, výroky delfské věštírny, které byly největším příkazem, neboť bez dotazu v delfské věštírně se nic důležitějšího v Řecku nestalo.Zněl:"Gnóthi seaton!"(Poznej sama sebe!)Apollón zvítězil nad bohemem Marsyem - pánem v hudebním zápolení a stal se bohem hudby na strunné nástroje.Byl vůdcem Můs..........měl opravdu hodně pravomocí.
3)Hélios-syn Títána-Hyperióna, bůh slunce.Jeho sestrou byla Selené, bohyně měsíce a bohyně jitřních červánků Éos.

Tak tohle bylo jen tak na upřesnění.
Pokud jsi svoji "kritiku" myslel vážně, potom by jsi měl více myslet na to, co píšeš.
Jestliže byla z "hecu", potom díky, protože přesně tohle je prácí kritiky - donutit autora, aby se sám zamyslel nad tím, co píše(i když v tomto případě to bylo relativně v pořáduku- ale tak to být vždy nemusí, že...)
Každopádně díky za "názor".

Ještě uvedu zdroj, ze kterého jsem čerpal:Slovník antické kultury,Nakladatelství Svoboda, Praha 1974.

PS:Případné dotazy ohledně "antiky" můžež zasílat na můj mail, a já Ti, pokud možno, odpovím.

S pozdravem: Aleister

Aleister
29. 11. 1999
Dát tip
Jeste můj mail:Paranoid@seznam.cz

Merle
29. 11. 1999
Dát tip
MUHAHAHA (bumerang efekt)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru