Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozchod inak (fyzikálny popis)

01. 01. 2010
1
0
595
Autor
Aeternitas
Vplyvom vonkajších síl (napr. tlakom) vzniknú na tvare kryštálovej mriežky postupne pružné deformácie, ktoré sú úmerné vynaloženému zaťaženiu. Ak prestanú sily pôsobiť, atómy sa zhruba vracajú do svojej základnej polohy a každý atóm zaujme svoju relatívnu polohu voči susedným atómom. Ak zaťaženie vzrastá nad hranicu pružnosti, pružnosť telesa po odľahčení nemôže priviesť kryštálovú mriežku do pôvodného stavu a nastane plastická deformácia. Po častom nadmernom zaťažení a prehĺbujúcej sa deformácii dochádza k definitívnému zlomu telesa. Z jedného celku sa stávajú dve nezlúčiteľné telesa s rovnakým magnetickým poľom (kladným alebo záporným), ktoré sa už navždy vzájomne odpudzujú. Niekedy, však dochádza k javu vzájomného prepólovania, kde jedno  z telies zmení svoju polaritu a telesa sa začnú navzájom priťahovať. Vo väčšine prípadov javu zmeny polarity, táto zmena netrvá väčšne. Doba trvania zmeny, resp. pôsobenia tohoto javu je neurčitá a ne dá sa predpovedať.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru