Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zastávka

27. 01. 2010
0
7
824
Autor
mirek_divis

Noc...

Jediná lampa hrdě brání to místo před pádem do neviditelna, jediný maják široko daleko, posel dne.

Muž stojí sám u jízdního řádu, chvěje se zimou a labužnicky pokuřuje poslední cigaretu dlouhého večera.

Občas udělá pár kroků tam a zpět. Krčí se na žlutém plácku v lehkém kabátě.

Toužebně naslouchá, bojuje s  únavou, bolavou  hlavou a mžourá očima po vysvobození.

V tom k zastávce vtrhne vytoužený zvuk, hučivé dunění tramvaje, cval kurýra z domova.

Už se přehoupla přes ohyb kopce, drnčící světýlko, které se zvětšuje.

Muž odhodil za záda řeřavý filtřík a už se vidí na schodech, na sedadle, v posteli.

Je blíž a blíž.

Tramvaj však uhání nocí jako splašená. 

Rudý bok bestie se mihl kolem.

Muž bezmocně sledoval jak zase mizí v dáli, pak se schoulil v podlampí a doufal, že už snad brzy vyjde slunce.

V  tom lampa zhasla.

A z pod roušky temnoty začalo skulinami oblohy prosvítat  bílé světlo.  


7 názorů

mirek_divis
27. 01. 2010
Dát tip
kudrnáč bere všechny výtky na vědomí a napříště se snad polepší:) děkuji

konias
27. 01. 2010
Dát tip
jo, jo....jsou tam moc pěkné obraty...jen mi někdy přijde, že až zbytečně dohnaný do explicitnosti - nemusíš tak moc vysvětlovat, abys naladil na atmosféru (myslím třeba: Toužebně naslouchá, bojuje s klamem, únavou, bolavou hlavou, životem. ...ten klam a život jsou podle mě zbytečný) a tak ...ale celková atmosféra je hezká - pokud nybylo záměrem něco o moc většího - takhle to úplně stačí...

Rýmovánek
27. 01. 2010
Dát tip
Hezka snaha o poeticke vykresleni atmosfery. Jeste by to chtelo doladit. Treba "Prohnala se zastávkou a ani nepozdravila." - tohle mi tam vubec nepasuje. Ale "Tma objímá zastávku ze všech stran. Jediná lampa hrdě brání to místo před pádem do neviditelna, jediný maják široko daleko." - tohle se mi libi!

Petrusha1
27. 01. 2010
Dát tip
chcelo by to menej navoňaných kudrliniek a viacej deja :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru