Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VĚŠTBA …!

29. 11. 1999
3
0
1813
Autor
Daimon Terr

Legendy a mýty ….
Přijde Vaše chvíle …! :o)

Vidím ….! Vesmírné hodiny bijící jako Vaše srdce, vteřina za vteřinou … minuty … dny … měsíce … roky … Shluky vesmírů vesmírů se k sobě přibližují, galaxie leskem opalizují, dimenze a naddimenze meziprostoru, časoprostoru, nadprostoru neznající meze sblížení marnosti, nekonečné rozlehlosti, nadčasovosti, neomezenosti …. To vidím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Až ten okamžik nastane …! Ten zvláštní oka mžik, kdy vše splyne v jednotu, subatomární prázdnotu, až nostalgickou nicotu, v ten den, synové a dcery člověka, pozor dejte …! Neb zvláštní věci se budou dít …! To Země se bude vášní, nikoliv nudou, jako dosud chvět a příst …! To pravím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! V ten den, kdy k tomu dojde, bude možné prožít sen, beze spánku, každý vjem, poskládat na hromádku …! Všechny úkazy na nebi, cokoliv se stane na Zemi, ať to bude divné jakkoliv, ničemu se nedivte …! Chrámy bohů svých raději navštivte …! Dokud ještě nohy slouží a zní smích …! To vidím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Slyšte … Slyšte …! Čechové, Moraváci Slezané i Slováci ...! V ten památný den, přízračný, ve všem, budou mýty ožívat, pohádky se skutečností musí stát …! Víly na palouku budou tancovat, Vodník na vrbě prastaré začne sedávat, a ze své fajfky bafávat …! To pravím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Na Václavském náměstí, Kníže Václav na koni,naštěstí …! Shlíží dolů, velmi udiven, Jak Jste poničili jeho zem …! A cizáky pustili sem v plen …! Až všechno skoupili …! Odvezli ze Země ven …! Na svém koni, z podstavce seskočí, majestátně, Prahou se vydá, aby projel místa vašim očím skrytá …! To vidím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Král Karel IV, s ostatními knížaty a králi, na Hradě velký ples zahájí …! Však nemylte se. měšťané …! Nic zlého se tam nestane …! Potom všichni přítomní, do ulic sestoupí, v obrovský průvod tisíciletí … A budou tam všichni , kteří něco přece jen, udělali pro svou zem …! To pravím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Ten den se hora Blaník otevře …! Rytíři vyjedou do kraje urovnat rozepře … V horách, lesích, v roklích skal, toho by se nikdo nenadál, objeví se ne jedna legenda …! Bojovníci v žáru slunce, do údolí sjíždějící … Staří dobří Slované, Keltové a Markomané …! To vidím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Na Moravě, ve Slezsku, Bůh pohanský za rozbřesku, sejde dolů, z Radhoště …! Sám velký Radegast …! Jenž dosud ve stínu hor stál, své nepřátele mocí,silou potíral …! Bude chránit svou Slovanskou zem …! Bude všem, dobrým spojencem … To vidím …Já ! Babice stoletá, tíhou magie prokletá ….! Už se ta doba blíží …! Sjednotí se legendy a mýty, Bude možný návrat z nenávratna, všechno zlé zmizí do vzduchoprázdna, tak se stane …! Synové a dcery člověka …! Nic jiného nás jinak nečeká …! Promýšlejte dobře svoje činy …! Ať z Vás nejsou jenom stíny v prachu historie …! To vidím …! To cítím …! To pravím …! Já …! Babice stoletá …! tíhou magie prokletá ….! NAVĚKY …!
DeGra
08. 12. 1999
Dát tip
Sarken - a to právě je ten problém, který nás k tomu dni přivede...
Daimon - námět skvělej, forma mi je víc než vlastní, refrén mě rozhodně neruší... Líbí, líbí, líbí...

Sarken
05. 12. 1999
Dát tip
Na ten den se vážně těším, jenže do té doby musíme nespoléhat na zázraky, ale jen na sebe, na LIDI

Prokletí
02. 12. 1999
Dát tip
se třemi křídly
prokousej se tímhle nesvětem

Martin Černý je můj pseudonym.A scénáře nepíšu, dialog nezvládám v reálu, natož na papíře.
m.

P.S.:e-mail:m.klzo@gvmyto.cz

Bibša
01. 12. 1999
Dát tip
"To Země
se bude vášní,
nikoliv nudou,
jako dosud
chvět a příst …! "

Jó a taky hudbou, té se nikdo nevzdá, nemyslíš?
Díky za bratry Slováky, že jsi je nevynechal při svém výčtu ... zaplakali by radostí ! Je to fajn námět, jak už bylo řečeno, zpracování je při čtení nahlas vskutku působivé, jen závěry mi nejsou příliš jasné, a co jako bude PAK? (už jsem ti řekla, že za ten refrén, tu babici stoletou magií prokletou máš u mi tipa? Mrazíkova ježibaba může jen skrytě závidět!)

Bibša
01. 12. 1999
Dát tip
Jó a taky jsem chtěla říct, že oceňuji znalosti ... vždycky toho při čtení chci tolik říct a pak to do komentáře stejně zapomenu napsat :-)

Marigold
01. 12. 1999
Dát tip
Soumrak bohů!!!
Hůůůůůůůůůůů!!!
...
Ale Daimone, víš (zase jsem nejchytřejší-odpust mi to prosím)ten refrén, na ten se radši příště vybodni.Mě to přišlo už dost rušivý...(jinak mlask!.-))

Honzík
30. 11. 1999
Dát tip
... a to už pak nebude Coca-Cola, BigMac a Beverly Hills 90210?

Tak to už aby to tu bylo, že ?!!!!! :-)))))
*

Merle
30. 11. 1999
Dát tip
Námět je zbytečně dobrej, zaslouží tipa. Forma je mi cizí.

Špuntík
30. 11. 1999
Dát tip
Je to takový melodický......námět je jak (obvykle) říká Merle zbytečně dobrej a forma mi není vůbec cizí, fakt BOHOVSKÝ.......

castan
30. 11. 1999
Dát tip
Mě se to nějak nezdá.... Pardon, no...

Bříza
29. 11. 1999
Dát tip
Daimone - odedneška Tě budu nazývat DÉMON !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru