Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

v růžové zahrádce

22. 02. 2010
1
5
1363
Autor
Evička

 

 

na počátku nebylo nic

 

snad slovo

snad déšť

kroky fantazie na dlažbě

 

na počátku bylo vše

pak nebylo nic

 

pak bylo vše

pak nebylo nic

 

trny

krev

krev

trny

 

naděje

 

tma a svit

 

 

jaro střídalo zimu

 

květy dozrávají v šípky

 

teď tu jsme

nazí, holí,

trnití

 

a někde na hoře

chystají vůni

 

života

nebo smrti?

 

v růžové zahrádce

 

 


5 názorů

a2a2a
26. 02. 2010
Dát tip
asi bych také ubral, mohu-li být přísný, třebaže subjektivní, pak za nejvtipnější či nejnápaditější část básně považuji pasáž s ...pak nebylo nic , pak bylo vše, atd. Tam je příjemná změna rytmu, navíc okamžitě korespondující s životní zkušeností každého z nás, což hned otevírá asociace. Úvod básně, třebaže je to trochu biblická parafráze, znovu nabízí nápad, kdy staví do stejné roviny nic a slovo, ale pak slůvka déšť a dlažba v daném kontextu mi přijdou docela nepůvodní. a podobně se nevyvedla obraznost celé poslední třetiny básně, která je hodně čitelná a tam správně autorka cítí, že by bylo možné ubrat, pokud se ovšem nemýlím. Ten závěr je trochu konfrontační, možná ironický, ale proč ne, ovšem to vyjádření je natolik ostré, že mi přijde spíš černobílé. A pak ta velmi obtížná nečitelná barva, ale tu nehodnotím. Přesto dávám tip právě za nápaditost, uplatněnou v první polovině.

Evička
23. 02. 2010
Dát tip
znáš Pavla Zajíčka? :-) konkrétna bych ještě ráda ubrala ..

...to nepřečtu,nezapomínej na brejlovce :(

posledních pět řádků se mi líbí.. jinak bych přidala na konkrétnosti.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru