Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis Topolánkovi a Paroubkovi

13. 03. 2010
3
4
840
Autor
Swětelnice

Jedná se o vypsaný tendr o pronájmu státních lesů.

Dobrý den,

dozvěděla jsem se díky Hnutí DUHA o tom, že by měly být státní lesy svěřeny na deset let do rukou dřevařských firem. Tento krok se mi zdá být katastrofální zejména pro stav lesů, a to z několika důvodů. Jedním z nich je ten, že dřevařským firmám půjde ve výsledku zejména o zisk a ne o stav lesů. Především díky desetileté lhůtě, kvůli které nebude záležet firmám na dlouhodobějším hospodaření s lesy. Proto je budou poškozovat holosečným kácením a podobnými praktikami. Firmy také nebudou mít sebemenší zájem na takzvané přirozené obnově, kdy lesníci nechávají vykácené plochy zarůst semenáčky.

Dle informačního listu Hnutí DUHA vláda v říjnu 2008 schválila takzvaný Národní lesnický program: bezprecedentní plán na ozdravění českých lesů. Vznikl jako široká dohoda mezi státními lesy, soukromými vlastníky, mysliveckou jednotou, Hnutím DUHA, dřevařskými společnostmi i zástupci vědců. Počítá mimo jiné s větší výsadbou listnatých stromů a omezením holosečného kácení.
Program také chce ukončit dlouholeté spory mezi Lesy ČR a dodavatelskými firmami. Má v podniku nastolit transparentní obchodní
vztahy a výhodná pravidla prodeje dřeva. Koordinační rada Národního lesnického programu k tomu zřídila expertní skupinu, která
dostala za úkol v červnu 2010 předložit návrh řešení. Rychlý postup generálního ředitelství Lesů ČR vypadá, jako by se snažilo uzavřít
smlouvy dříve, než experti dokončí svoji práci.

Alarmující mi připadá i fakt v informačním listě o skrytém pronájmu: "Dlouhodobé desetileté smlouvy s jednou dodavatelskou firmou, která zajistí veškeré práce v daném polesí a se státem se podělí o zisk z prodaného dřeva? To samozřejmě není nic jiného než skrytý pronájem. Přitom lesní zákon výslovně říká: „Nájem a podnájem státního lesa za účelem hospodaření v lese je zakázán“
(§ 5, odstavec 1)."

Žádám Vás tímto způsobem o to, abyste přiměl předsedu vlády a ministra zemědělství k zastavení vypsaných tendrů.
Budu Vám vděčna za poskytnutí informací ohledně učiněných kroků.
 


4 názory

A.H.
16. 03. 2010
Dát tip
Kam to všechno spěje...

Šmodrcha
13. 03. 2010
Dát tip
:-)

Swětelnice
13. 03. 2010
Dát tip
Poslala jsem ho i Paroubkovi. Chyba v názvu.

Šmodrcha
13. 03. 2010
Dát tip
Souhlas. Jen mi uniká, proč Dopis Topolánkovi, když ministr zemědělství Jakub Šebesta, odpovědný za resort, je jmenován do vlády za ČSSD. Přimlouval bych se tedy, aby byl dopis adresován Jiřímu Paroubkovi nebo alespoň tedy všem lídrům, jejichž strany se podílely na sestavení vlády. Navíc minulý pokus privatizace lesů byl učiněn Čunkem, který byl ve vládě za KDU-ČSL.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru