Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePro autory povídek - úprava textu pro čtení na internetu
Autor
Pírko
Jak lidé čtou na internetu
- skenují = přeskakují po odstavcích a hledájí záchytné body (slova, která jsou pro ně podstatná)
- monitor není papír, schopnost vnímání a porozumění textu s jeho délkou a nepřehledností klesá
Jak by měl text publikovaný na internetu vypadat
- stručný (v případě povídky těžko, co?)
- přehledný
- výrazně odsazený (aby se čtenář v textu neztrácel)
Jak by měla vypadat povídka publikovaná na internetu
Povídka může mít i značný rozsah, proto je důležité usnadnit čtenáři její přečtení.
Místo klasického knižního odsazení (odsazení začátku odstavce pomocí tabulátoru) je lepší využívat odsazení jednotlivých odstavců (mezi odstavci vznikne jeden volný řádek).
Dalším prostředkem k zpřehlednění textu může být rozdělování přímé řeči - co promluva jedné osoby, to samostaný řádek (při delší promluvě odstavec, při dlouhém monologu i několik).
Příliš malé i příliš velké písmo je špatně!
Na co si dát ještě pozor
- chyby
- překlepy
Toho se vyvarujete následnou kontrolou. Nechejte si povídku "uležet" i několik dní. Ideálně mějte někoho, kdo vám text nejdřív překontroluje, než ho zveřejníte.
(Což mě osobně dělá taky docela problémy)
Proč tohle píšu
Každý kdo píše a svoje dílo zveřejňuje, chce mít své čtenáře.
Ne mnoho čtenářů tady na písmáku je ochotno si text vytisknout.
Autor by z tohoto předpokladu měl vycházet.