Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úvodník od autora Háber

29. 04. 2010
0
6
876
Autor
slovoma

3. místo 10. kola soutěže "Slovo má"

Budúcnosť je vždy tá, ktorá zaujíma ľudí. Radi sa pozeráme osudu pod sukne. Jednoducho nám to nedá. Chceme vedieť, či zbohatneme, prípadne či získame lásku nášho srdca, získame moc, či inak sa budeme vyvíjať. A tak je to aj s ľudstvom. Momentálne sa nachádzame v čase presúvania mocenských centier sveta. Ľudia hľadajú nový modus vivendi po zániku bipolárneho sveta. A aj keď sa to vidí už dávno, čo sme mali železnú oponu a Moskva bola na jednej a Washington na druhej strane, stále prebiehajú procesy delenia. Dnes tu máme Európsku úniu, USA, Áziu a zvyšok sveta ako Afriku, či Austráliu. Čína drží v rukách bilióny dolárov prebytkov a stáva sa investičnou veľmocou číslo jedna, o ktorú sa uchádzajú nevesty z celého sveta. A podľa všetkého to vyhráva zvodná Európa.
Podľa proroctva palmových listov v roku 2008 vypukla vo svete kríza. Celý svet sa dal do pohybu, z ktorého vzíde nový človek až v roku 2048. Vtedy sa zmení pohľad na to, ako máme spolu vychádzať, ako máme spolu žiť. Na čo sa máme zameriavať. A čo je v živote dôležité. Sme tu len na chvíľu. Na krátku návštevu Modrej planéty. A aj tak chceme vidieť budúcnosti pod sukňu. Radi by sme zistili, čo nás čaká a na to najdôležitejšie nemyslíme.
Ako sa pozrieme do zrkadla nášho života? Dokážeme zniesť vlastný pohľad na seba? Budeme vedieť sa odpútať od našich túžob a chýb, ktoré dookola opakujeme? A predsa má všetko svoj koniec. Koniec jednotlivca. Nemyslíme globálne, nemyslíme ľudsky, aj keď sme ľudia a globálne dnes máme takmer všetko. V priamom prenose sledujeme naháňanie zločincov z opačného konca sveta. A zabúdame na tých, čo tu s nami boli, ale už tu nie sú. A predsa nás potrebujú. Môžeme im modlitbami pomáhať na nebeskej púti. A potom oni nám zasa vlastnými príhovormi pomôžu prejsť raz tú istú cestu. Ten pohľad do zrkadla. Zorientovali sme sa správne? Naozaj nám záležalo v živote na tom, čo bolo dôležité?


6 názorů

tak ses trefil. máš radost?

o vysvětlení požádej autora

slovoma
29. 04. 2010
Dát tip
Hodnocení poroty: Armin Tamzarrian – 2. místo - Horší než první místo. Na hlavní stranu ano, ale příště ta krásná slova obohatit nějakou myšlenkou. Belgie – 5. místo - Jako úvod k nízkorozpočtovýmu katastrofáku na téma 2012 dobrý, ale jako úvod pro vstup na písmák e-e! Tohle čtu všude, každá druhá úvaha v novinách a na internetu jako by týhle vypadla z voka, takže když příjdu na písmák, tak rozhodně nechci číst další, na její úvodní straně. Alimra – 5.místo – ani ichforma by neovlivnila moje hodnocení, ale nebyla bych tak zděšená Vaud – 5. místo - Moje první myšlenka byla, že jsme neměli moc slovenských úvodníků, pak mě ale odradily ty bezobsažný fráze. To radši úvodník plný sprostých slov. Pišta – - 2. místo - Po startovním výstřelu autor vyběhl skvěle, až do půlky závodu patřil mezi favority.... Pak mu ale došel dech, zamotala se mu hlava, šlápl si na tkaničku a cíl minul o pěkných pár koňských délek. Škoda. Jiří Staněk – 3. místo - je nějaký moc katolický, kazatelský bouquet v něm je, krátké věty, které by nemusely být špatné, opírají se o novinové zprávy, jak jinak by mohl autor vědět, že Čína nejvíce investuje? Není přece finanční analytik, alespoň nepředpokládám. Nakladl na naše bedra spoustu otázek, ale nikde nepřispěl s odpovědí ani pomocnou rukou, jeho naděje je nenaděje, kdopak se dožije roku 2048 a nového člověka v nových vztazích? Podivná vize. Pravda, výhodou je, že nejde jen a striktně o psaní a literaturu, zglobalizoval to.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru