Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mozaika

02. 05. 2010
5
18
1413
Autor
Merxanta

Každý vztah mezi dvěma osobami je absolutně jedinečný. Proto nemůžeš dva lidi milovat stejným způsobem. (W. P.Young)

 
 
Držela v ruce mobil.
Vytvořit zprávu
Dívala se na prázdný display …  svítil a když nestiskla ani jedno písmeno, po chvíli ztmavl.
Zmáčkla ZVOLIT a objevilo se VOLBY, po opětovném stisknutí  tlačítka  POSLAT, pak HLEDAT.
Stačilo první písmeno jeho jména a  objevila se řada číslic – OK.

Jen tiché pípnutí potvrdilo odeslání zprávy.
Odeslala NIC, pomyslela si a usmála se. NIC?
Vždyť

ZVOLILA
VOLILA
POSLALA
HLEDALA

…a vše je OK


Jen chtěla aby věděl, že nepoužije ten klíč z výčitek od vrat,  která si vymyslela.
Už byla na cestě a nechtěla se otáčet.  Myslela si, že na ni zavolá. ..Cokoliv! Nenechá ji přece odejít. …
Napínala uši, zastavovala se, přešlapovala na místě,  ale stále NIC.
Ticho a před ní jen prázdno orámované nejtmavším odstínem bílé. Jako kdyby neexistovalo Slunce, Měsíc ...
a všechny hvězdy usnuly.
Nevěděla to jistě, přesto ale  tušila, že jestli dojde až na kraj svých výmyslů, bude tam sama…ve tmě
…a nebude se moci ani otočit.  

Zastavila se. ,,Vynucovat si u tebe svoji vůli, to je přesně to, co láska nedělá.“
Světlo, které se náhle rozzářilo ji donutilo obrátit se.  Tolik barev!  Dívala se s úžasem před sebe…
Současně cítila jak se rozsvěcují i kolem ní. 
Obrazy se měnily a přelévaly jako barevná sklíčka v krasohledu.  Stála uprostřed toho chaosu a zároveň ho vnímala jako nádhernou mozaiku svého života.




,,Vynucovat si u tebe svoji vůli…“ co jiného dělala, když balila své chtění a očekávání do výčitek?!
Proč najednou ztrácela  jistotu a přestávala věřit, že čas nic nezmění?
Nezapomněla přece na chvíle plné smíchu, otázek, odpovědí a tepla, které se chvělo tam kdesi uvnitř.
Když se do sebe  zadívala, viděla opět známé míhající se postavy, které milovala … i když mnohé z nich už dávno patřily jen vzpomínkám. Věděla, že i on už tam bude stále.
 
Věděla také, že  jí nikdy nebude vnucovat svoji vůli… a že je tedy zcela zbytečné se bát.
 
 
 






18 názorů

No ovšem. Na čem myslíš, že s družkou žijeme?

Merxanta
26. 01. 2011
Dát tip
Ty máš i hromádku?! :))

A jéje, už je to tady. Sotva začnu se ženskou nezávazně konverzovat, už zkoumá stav nemovitostí.

Merxanta
26. 01. 2011
Dát tip
A co autíčko? Máš? :))

Hezký smeč! Bravo! Ale já jsem samozřejmě měl na mysli ty s kapsami. Od krtečka.

Merxanta
26. 01. 2011
Dát tip
Myslíš ty od Pišty?

Bože, když vidím hezké děvče, přece jí nepolezu do hlavy! Od toho jsou přece kalhotky!

Merxanta
26. 01. 2011
Dát tip
To ale musíš chtít. Co je těžkého na tom vlézt nějaké holce do hlavy, když ti sem nasype pár svých myšlenek, a že bys neměl mobil?

To my, pragmatici, už jsme takoví. Poznat, porozumět, pochopit... Věřím, že bys mi to dokázala vysvětlit. A hezky. Když ale já mám radši literaturu, kterou pochopím tak nějak sám od sebe. ((-:

Merxanta
26. 01. 2011
Dát tip
Ty musíš všemu rozumět? Ti to klidně vysvětlím ;)

Tohle už se hodně podobá volným veršům, kterým také nerozumím. Takový kaleidoskop jakýsi. Ale zase je příjemné zjištění, že máš v komentářích trojnásobnou ozvěnu... ozvěnu... ozvěnu...

Merxanta
04. 05. 2010
Dát tip
číselné kódy? To tak možná pro Tebe. Já si nechám raději schopnost fňukat.

Ostrich
03. 05. 2010
Dát tip
Vyjadřovat své chtění a očekávání nemusí být výčitky. Mohou to být informace pro toho druhého. Protože láska není touha po moci nad druhým, ale míří k absolutnímu zájmu o druhého a k absolutní otevřenosti vůči druhému. Vědět tedy o druhém, že se topí v očekáváních a touhách, a neukázat mu recipročně, co se v nitru děje - co to znamená? Nelze komunikovat, aniž bychom druhého ovlivnili. Ale lze komunikovat bez záměru druhého ovlivnit, s důvěrou, že on té otevřenosti k manipulaci nevyužije, s předem srozuměným postojem: jednej podle sebe, nikoli podle mne. Pak může být jednání, vedené po neočekávané trajektorii, pochopitelné, srozuměné - a bolest ze zklamaného očekávání se stává jen vlastní kognitivní disonancí, kterou lze překonat hlubším poznáním.

Do slova OK dobrý rozjezd. Následující odstavec používá podle mě trošku šablonózní popisy, ale vůbe není zlý a potom přijde prozření. Dobré, opravdu dobré počtení to bylo. Díky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru