Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Peklo

15. 05. 2010
0
0
403
Autor
klarka88
Šel jsem do Pekla, abych zachránil svou matku. Nevim, jak dlouho mi trvalo, než jsem se tam dostal, ale ten pohled nikdy nezapomenu. Cesta mě dovedla až k hranici Pekla. Byl tam kůl, kterej vrhal stín. Překročil jsem ho. Najednou se svět změnil. Dýchalo se špatně. Vlevo byly mrtvý stromy a vpravo hromady hlíny. Přes cestu cosi položilo kládu. Za ní vedla dál. Chtěl jsem ji překročit.
"Dál nechoď!"
"Cože?"
"Nepřekračuj tu kládu!"
"Proč?"
"Sem nesmíš!"
"To znamená, že sem nesmím nebo nepatřím?"
Ticho. "Co chceš člověče?"
"Chci, abys odmítl přijmout moji matku. Nabízím ti za ni sebe."
"Ale já tě nepotřebuju."
"Já myslim, že se mě bojíš."
Vyprovokoval jsem ho. Objevil se.
"JÁ SE NEBOJIM ŽÁDNÝHO HNUSNÝHO ČLOVĚKA!"
Hlavu měl rozžklebenou od čela k šíji. Ruce a nohy zkroucený jako v křeči.
"Nevypadáš zdravě."
"Nikdo se tě neptal na tvůj názor, člověče. Nabídku přijímám. Osobně si pro tebe přijdu. Máš před sebou ještě celej život, tak si ho užij. Ale jestli vymyslíš v tý svý hnusný hlavě nějakej podraz, tak tě seberu a narvu ti do chřtánu tuhle hlínu! Tady máš Vodu a že přeju matce dobrou chuť."
***
Jsem doma. "Mami, napij se."
"Co je to?"
"Voda."
"Divně smrdí."
"Neptej se a pij."
"Pálí mě v krku. Cos mi to dal?"
"Je to obyčejná voda."
Po pár dnech umírá.
***
Sedim a čekám na Něj. Má zpoždění, že by zapomněl.
"Promiň, že jdu pozdě, ale nejsi tady sám. Už se těšíš?"
"Nech si ty kecy. Slíbils celej život a ne podělanejch deset let."
"To si stěžuj někde jinde."
"Teď už je mi to nanic. Aspoň jsi mi to moh' říct."
"Hele, nejsem žádná hodná víla, člověče. To ti nestačí, že jsem ti dal Vodu pro matku?"
"Která po pár dnech stejně zemřela."
"Ale u mě není. A jdeme už, další čekaj."
***
Stojíme zase u klády. On už ji překročil.
"Tak dělej, nemám na tebe už čas!"
Nechce se mi. Přemejšlim, jak bych… Ne, to nejde. Jen jeden krok.
A jsem na druhý straně. Vede mě dál po cestě. Ani vedro tady není. Dokonce trochu zima.
"Já myslel, že tady bude aspoň zatopeno. Nevzal jsem si nic teplýho na sebe."
"Mlč!"
***
Co je asi za tou zatáčkou? Pane bože, obrovské město. Nedohlídnu ani na konec.
"Tady je většina těch, který se dostali do Pekla. Jste všichni pohromadě. Některý maj zvláštní místa, ale to tě nemusí zajímat. Jsou tady vrazi, podvodníci, lháři, ale i takový jako ty. Třeba se ti tady nakonec bude líbit."
Zmizel, ale ještě slyšim Jeho smích. Jdu do města. Všude jsou domy s obchody, hotely, hospody a spousta lidí. Řekl bych, že tady potkám i pár známých. Možná, že to tu nebude tak hrozný.
"Peklo je přece jenom takový, jaký si ho lidi udělaj."

 

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru