Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Elwinova sága zväzok XV. Belwind

25. 05. 2010
0
0
1001
Autor
grrant

Už čujem ja fanáry z hradieb nebeské, a oslavy i hostiny nadpozemské kde unce sú zveriny a sudy piva a vína. A tam oslavuje sa záver Elwynovej ságy tak dlhej a nudnej že aj hyperaktívneho by to uspalo. V poslednej kapitole je uzavretie osudu Elwynovej ságy odchodom Belwinda do kláštora.

BELWIND: Belwind narodil sa do šťastnej doby, keď Tur porazený bol a zlo takmer vytratilo sa. A tu vyrastal on v záplave vedomostí severných, čo spísané boli. Keď mladý bol, často slúchal starešinov ako rozprávali o bojoch prastarých i hrdinoch o. A tu, keď učenec smerom z Earwaeru prišiel v mesto, hneď jeho musel vypočuť a počuť poznatky z ciest i príhody ďaleké. Z rozprávaní o predkoch svojich zhľadel sa v príbehu Welwonda, ktorému navlas podobať sa chcel. Vielsky koncil však už pred vekmi Tur v prach obrátil a hlavy runotepcov i písma znalých dávno na hradbách tvrdzí odtrhali havrany. On preto musel nájsť pozostatky Drana toho prastaré. A do nich sú runy i slová vytesané. Ako Belwind stál tam, na kraji mesta svojho obrovského, myslel na účel svoj. A potom na sever, ku Vielu vypravil sa. A ako putoval on, tam stále šťastných ľudí stretával. Keď s Turom vymizlo zlo z ľudí i lapkov a zlodejov pomenej bolo. A Orol Grald bol z výšok poslaný na pomoc Belwindovi. Ako jeho priateľ a radca na cestách temných mu radil. A Belwind, keď pred Vielom čarokrásnym stanul, až do očí vohnali sa mu slzy. A tu prečítal kosti to prastaré i poznatky nasal a razom žiara ho obklopila. On je prvým runotepcom i po vekoch, čo čítal kosti Drana toho runové. A takto vypravil sa do mesta učencov toho Earwaeru. A tam on do konca veku svojho učil mladíkov i učencov umeniu rúntepania i védam prastarým a reči zvierat. I on každý rok ku kostiam Drana vypravil sa i zvolal najbližších svojich, nech sa runotepci a doktori prastarí i bylinkári neuvednú v zabud vekový. A tak on šíril to učenie z otca na syna a prebral to syn jeho i vnuk. A Elwynov rod prestal bojovať na bojiskách i krv tá hrdinská v temnot i výslnie knižničné a runy vstúpila a ako príbeh tento rozprávali mnohí predkovia, z otca na syna a syna na dcéru, tak teraz príbeh tento predkladám v krvnom zväzku svojom posvätnom a ako sľúbil, tak i splnil som. A tu, kde končí životná Elwynovho rodu púť, tu i konca povedačky naberajú a piesne ohnivé.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru