Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Václav Hrabě v Plzni

14. 06. 2010
0
4
381
Autor
Lanegan

 

V mlhavém oparu časného sobotního rána, nebo možná ještě páteční noci, se míjejí dvě postavy.

 Na špinavě obyčejné ulici toho není mnoho k vidění, snad jen rozbitá výloha obchodu s obuví. Pánskou.

 Tma pomalu skapává z horních pater domů dolů do kaluží, které vznikají v dírách na rozestavěné silnici.

 Možná na poslední chvíli zachraňuje šedočernou jednotvárnost tohoto místa cosi ve výšce očí.

 Na římse jednoho z domů leží kniha, malá, nepříliš hezká. 

Z obalu smyl déšť, celou noc trpělivě bubnující do těch pár k sobě svázaných vzpomínek skoro všechnu barvu,

 a tak se staršímu ze dvou chodců až na poslední chvíli podaří rozluštit jméno, napsané na knize.

 Matně si na něj vzpomínal, snad ještě ze školy. Na okamžik přibrzdil a zamyslel se. 

Kdo tu asi tu knihu nechal. Tady stáli dva lidé. Určitě. Mladí. Chlapec a dívka, jak jinak.

 Na tváři se mu jakoby mihl náznak úsměvu. To však trvalo jen zlomek sekundy.

 Skočil ještě pohledem na onoho mladíka, přicházejícího z druhé strany ulice a bez zájmu zase odvrátil tvář.

 Když v dálce zaslechl dunění zvonu, nervózně přidal do kroku. Ani ne za minutu vyšel z ulice a zmizel ve ulicích.


4 názory

Lanegan
14. 06. 2010
Dát tip
totiž, kamarádka mi jí půjčila a mě se hrozně líbí (ta knížka), to je celý.. Já myslel, že je to jasný, ale asi jsem to nedomyslel. každopádně to nemá být žádná reklama, ten název.. Hu

Lanegan
14. 06. 2010
Dát tip
Hm, ta knížka, ta knížka, o to jde.. :)

Norsko 1
14. 06. 2010
Dát tip
hrabě ?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru