Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.len vymedzený priestor/ostré hrany/

18. 06. 2010
4
5
621
Autor
dandan

  Z koňa stúpal jemný opar. Namáhavo dýchal, spod tenkej snehovej pokrývky vyhrabával trsy zmrznutej trávy. Z osamelého stromu na kopci vzlietali a naspäť pristávali krkavce. Jarabina. Kúsky červených plodov pod rozčesnutým kmeňom. Mestom, za riekou, ešte doznievali posledné zlomky vravy a trhovníci sa zberali domov. Priložila hlavu k udýchanému zvieraťu a načúvala ako mu divoko bije srdce. Rukou ho chlácholila po rozhorúčenom tele, láskala ho, akoby to bolo poslednýkrát. Podlomili sa mu nohy, mohutné telo sa zviezlo na zem, ešte posledné záchvevy svalstva. Oči, oči boli ešte dlho živé.

"Rada ťa počúvam."
"Hm."
"Chcem aby si ma pretiahol." Predniesla naoko panovačne.
Neodvetil.
"Čo by iní za to dali." Slzy má na krajíčku. Rukou mu prehrabla vo vlasoch.
Neprítomne sa na ňu zadíval, zažltnutá stena za ňou bola z veľkej časti popraskaná. Obraz panenky márie visel nakrivo. Že ešte nepadol. Pomyslel si, a náhle precitol keď mu zahryzla do ruky. Udrel ju.

  Usínala. Zotmelo sa a citeľne ochladilo. Nehybné telo zvieraťa hneď povedľa. Na hlavu sa mu zniesol prvý krkavec. Zvedavo a opatrne sledoval siluetu dievčaťa. O chvíľu nato prileteli ďaľšie. Prebrala sa na zvuky ruvajúcich sa vtákov. Namáhavo vstala a zúfalo sa ich snažila rozohnať. Ostré a tvrdé zobáky zanechávali na jej rukách krvavé stopy, napokon sklamane odlietli. So stiahnutým hrdlom pozerala na vykľuvané očné jamky, načaté slabiny. Hlavu zaborila do dlaní.

Poškriabala ho na tvári, nechal ju. Nakoniec len zostala vzlykať na konci postele.
"Mám ťa rád." Povedal.
Len mykla plecom. Dotkol sa jej, na chviľu sa zazdalo, že váha, napokon sa odtiahla.
"Kedysi si mi dôverovala." Povedal potichu.
"A?" Odvrkla.
"No nič."
"Sklamal si ma, vieš to!" Hlesla. "Vieš, aj ja mám určité hranice..."
Už ju nepočúval, v izbe bolo zádumčivé ticho, vstal a zo stolíka vzal cigarety. Miestnosť na chvíľu ožiaril plamienok zápalky, zhlboka si potiahol a vydýchol. Od okna ťahal surový studený vzduch, mimovoľne sa prichytil pri pomyslení, že je to aj tak jedno.


 

5 názorů

Tragicus
25. 06. 2010
Dát tip
Pekne napsane, ale asi mi jazykova bariera zabranila tu povidku pochopit.

Lili76
18. 06. 2010
Dát tip
skvelé. ako vždy.

Piscis
18. 06. 2010
Dát tip
napsane je to dobre, ale nechapu to....

Piscis
18. 06. 2010
Dát tip
napsane je to dobre, ale nechapu to....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru