Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Matka

21. 07. 2010
0
8
401
Autor
Libor Zajan

je to sloka o matce která je doma s malými dětmi a jejího muže poslaly do války

Neustálé výčitky, co se to děje?

dny plynou a tím mizí naděje

strach o děti je větší něž sám o sebe

hlava v dlaních neví co se děje

obracet každou korunu není snadné

majetnický svět není pro milé

politika nezajímají lidé

nechat umírat cizí je jednoduché 


8 názorů

jH
23. 07. 2010
Dát tip
nevím Libore, mě to jako samostatný dělo nějak vůbec nemá šanci oslovit...drama Matka zpracoval Kája Čapků před pár desetiletíma a i přesto, že byl velikánem, bylo to furt jeho nejpatetičtější, nejnudnější dělo.. těchhle pár řádků, který před čtenáře předkládáš fakt postrádá jakoukoliv invektivu, kdybych si to přečet ve sborníku Česká poesie 1953, vůbec bych se nedivil...

Thérése
22. 07. 2010
Dát tip
co se to tady poslední dobou vyrojilo za srajdisty?

Zas nějaký posedlý dement co si mastí ve 40ti u mamky a kritizuje jen přes internet, protože v práci jenom vaří kafe šéfovi ... :-D

Honzyk
22. 07. 2010
Dát tip
nene, "Sama doma" :) ...začátek, tedy první řádek : jako by zakoplo malý dítě a vykviklo...čekáme, co z autora(textu) vyleze. "Dny plynou a tím mizí naděje" je nesmysl : naděje jako kategorie logicky s nastávajícími dny se mohou tenčit, ale také sílit... ..."hlava v dlaních neví co se děje", no když už čárky, tak sem jedna patří...:supernaivní vyjádření. ..."majetnický svět není pro milé".... neřekl bych. Proč, proboha ? ...( souhlasím s Jakubiskem, že "lepší je být mladý a bohatý než nemocný a chudý"). ....a poslední řádky jak z anarchistického plakátu, který "vyrobilo" desetileté dítě.

Libor Zajan
22. 07. 2010
Dát tip
tak když máš větší ego než jakýkoliv tvůj úd tak ti to může připomínat jakýkoliv pořad nebo seriál od "Sama doma" přes "Nahá si krásná" po "Sex ve městě"

Honzyk
22. 07. 2010
Dát tip
...bez urážky: připomnělo mi to v tom zmatečným spletenci slov můj oblíbený pořad "Sama doma"...)

Libor Zajan
21. 07. 2010
Dát tip
ono se to tak jeví protože k tomu chybí prolog který by ti řekl že je to o matce která zůstala doma s dětmi a muž odešel do války

Fairiella
21. 07. 2010
Dát tip
Tak nějak semleto páté přes deváté a postrádající náladu, cit... neobratné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru