Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návraty

23. 08. 2010
1
4
525
Autor
Terrezz

Touha poznat ty nejvzdálenější kraje a dotknout se obzoru až kam jen dosáhnu... To jsem já. Dokud mám ovšem suché boty a v batohu něco k jídlu. Dokud je mapa čitelná a kompas funguje. Život je cesta a dokud při ohlédnutí stále vidím odkud jsem vyšla, cítím se bezpečně. Ale jakmile chytnu stopa a naskočím na horskou dráhu, cesta začně zatáčet, klesat a stoupat rychleji, než stačím registrovat. Najednu se ocitám v místě, kde má svět neznámý zvuk a barvy, které neumím pojmenovat. Tam, kde lidé mluví cizí řečí a používají nečitelné posunky, si občas potřebuju najít místo, kde se dobře přemýšlí a ve všem neznámem se usilovně snažím identifikovat něco, co mi svou povědomostí připomenulo, že jsem tady správně. Snažím se vystihnout zklamání, kdy po návratu ze země za obzorem, jakoby stačí, návrat samotný a poselství, které vláčím s sebou jako triumf, kterého si cením, zůstane ležet před prahem nepovšimnuto.

Já, malá katolička pod klenbami mešit

Zabalená do hedvábí modlitebních koberců.

V rozevřené knize Koránu hledám známá evangelia

Ze zpěvu muezínů se snažím zachytit slova Ježíšova.

Cesta je cíl a cíl je poznání.

Daleké cesty jsou přitažlivé do prvního stoupání.

Obzory  lákají do první bouře na otevřeném moři.

Každý z nás občas po dalekých zemích touží.

Holubice vylétla z bezpečné archy Noemovy

a očekává se, že přinese ratolest.

Před pádem tě zachytí leda silné paže pochopovy

a do cely uvrhne tě na pelest.

Všechny dosažené vrcholy

– nejvíc stejně fouká v údolí

Všechna přeplavaná jezera

– teprve uprostřed,

v největší hloubce cesta skutečně začíná.

 

Větev urvala, ratolest přinesla... nikdo však nečeká.

 

 


4 názory

Honzyk
24. 08. 2010
Dát tip
............radoby vzneseny...prostou "hubou" receny bylo by pro me lepsi, ale tvuj text...)) ....ale muselo dat dost prace, je tak ?..)...slova vsak me mijeji, ani uskakovat nemusim...:D

Benji
23. 08. 2010
Dát tip
Všechny Tvé cesty a skutky vedou k poznání a obohacení sebe sama. A poselství jež přinášíš předáš dál tím, že se staneš lepším člověkem.

Terrezz
23. 08. 2010
Dát tip
Norsko1, jak to myslíš?

Norsko 1
23. 08. 2010
Dát tip
nu, uvidíme, jak dlouho ti vydrží tvé předsevzetí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru