Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spád

29. 08. 2010
4
39
1116
Autor
Lukk

...

Hlad

zakřivení

linie otevřenosti

úst.

 

Tvář

změny odstínů

vyprázdněných lun

básní.

 

Pohyb

náklonu k úhlu

konzumace

rty.


39 názorů

Quaken
01. 02. 2011
Dát tip
Sorry, ale tohle si nemůžu odpustit: Lukkovy komentáře jsou odzbrojující. Předčily dílo.

blbjenka
23. 12. 2010
Dát tip
vyprázdněné luny básní jsem strávila až po vysvětlení, zní to totiž opravdu děsně :) ale koneckonců - vyargumentovat se dá cokoli - ale vysvětlovat můžeš raciu, nikdy emocím - tedy pokud něco působí blbě, sáhodlouhým vysoce sofistikovaným elaborátem na téma že a proč to blbě působit má se na tom, že to působí blbě opravdu prd změní :)) Ale když si toto odmyslím, tak ano. ano. Kéž bychom nalezli ten správný úhel.

Max Hutar
01. 09. 2010
Dát tip
No právě proto, že to nikam nevede:)

Rty. Rty mě jako nástroj přijímání děsí.

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
Myslím, že může stát sama za sebe. Chtěl jsem pomocí prologu předejít něčemu, čemu se zřejmě předejít nepodařilo. To sis ovšem mohl přečíst v diskusi. Dík za "návštěvu".

Max Hutar
30. 08. 2010
Dát tip
Lukku, tam kde se hodně vysvětluje, tam se vždycky lže. Ten prolog mě štve, jestli ta báseň neumí stát sama za sebe, ať tu nestojí.

Jeníček
30. 08. 2010
Dát tip
Snad "luna" a "lůna"...

Jazylka
30. 08. 2010
Dát tip
hm, pre mňa toto neni - báseň ani diskusia. prvá sloha ešte zaujala, načrtlo sa nejaké napätie, potom sa stratilo. ale ja som len úplný amatér, čo má rád zrozumiteľné texty, tak asi mi to ani nebolo určené..

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
to se přece netýká dětí. spěj

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
na moji funci skupinare asi ne.-))

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
Aby ses nemýlil, morge. Jednou se na vliv luny možná budeš vymlouvat

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
ovšem s tím, že je to laciné a vágní (dodávám). Pokud bys měl v úmyslu konstruktivně kritizovat (ironie je velmi snadná) a navzdory tomuto rozhovoru číst nezaujatě, rád si vyslechnu Tvůj názor u případné další básně.

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
tak si přečti svoje básně, sis vymyslel. nejsi pro mě partner k hovoru

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
v prologu upozornujes na uvazeni funkce a vyznamu v basni.. ...uvazil jsem ! na moji funkci to bohudik nebude mit vliv :-))

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
A je to tady - argument ad hominem je laciný. Když si ale nemůžeš (jak naznačuješ) pomoci, je to škoda. Snad je nadbytečné poukázat na možný přínos diverzity, resp. jinakosti do nějakého diskursu ("z jiného světa"). Je to analogické k páření na vesnici. Nicméně díky za upozornění a tupce si strč (s prominutím) za klobouk nebo uveď bázi opodstatňující tento predikát (poznámku "tak si přečti svoje básně" snad ani říkat nebudeme, že ne? To by bylo levné) a já to pak třeba uznám.

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
Nemohu za to že na mě působíš jako tupec z jiného světa. Chtěl jsem tě jen upozornit na úskalí, se kterými byses mohl potýkat zde při svém krátkodobém pobytu

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
Já ale roubíky nerad.

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
Ále, že by se jednalo o sarkasmus?

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
Je to zjevné ! Už to konečně pochop !

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
mluvíš o básni nebo diskusi? Není to zjevné.

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
ještě pár slov uber a možná ti pak už bude rozumět

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
myšleno zřejmě na písmáku obecně? Panečku, prvně jsem si vzpomněl na otce Fura a vzápětí chvilku i na Cimrmana :-)

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
volby ve smyslu, že tu můžeš číst co chceš, odpovídat na co chceš, a někdy i poznáš, jací ti druzí jsou

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
lakonické Norsko :-) Mimochodem floskule je úžasná věc - a nemyslím to teď ironicky. Mají vskutku zajímavou funkci (destruktivní?) v dialogu.

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
Moorgaan: má být mezi Tvojí představou ve vztahu ke slovu "luna" a zaměřením se na syntax nějaká souvislost? Á propos - pojem luna zde k měsíci poukazuje leda po několikerém zprostředkování. Primárně na měsíc vůbec neodkazuje.

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
vše je otázka volby

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
Pěkně jadrné, Norsko. Není však v Tvé výpovědi rozpor? Buď "k hovnu" není, a pak zde "voli" nejsou. Nebo "k hovnu" je, neboť zde "voli" jsou. Leda bys chtěl říct, že tahle báseň stojí za hovno a moje reflexe je apologií, která na výše napsaném braku prd změní?

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
uprel jsem pozornost na otazku syntaxe a u slova luna se mne vybavi vsechny mesice za celej rok

Norsko 1
30. 08. 2010
Dát tip
veškeré laškování k hovnu jest. tady nejsou žádní voli

Lukk
30. 08. 2010
Dát tip
Honzyku - jedná se o experiment, a tak snad nebude tolik škodlivé, když něco ze struktury básně odhalím (o obsahu - má-li takové dělení vůbec smysl - ovšem mluvit nebudu). Báseň právě úmyslně vůbec žádný spád nemá a mít nechce, ruší v sobě dynamiku (je statická) - snad jediné slovo by v ní mohlo být slovesem, současně je ale také genitivem plurálu. Jediný pohyb tak vzniká právě v diskrepanci a napětí ve vztahu názvu k textu. Spádu či spíše napětí by se tak mělo dosáhnout tím, že anticipace čtenáře se četbou textu ruší, v tomto rušení se tedy ale současně a paradoxně trochu potvrzují (spádu se nakonec dosáhlo jeho absencí). Je to, řekněme, jako hra, které jsem nastavil rámec. Snad s čtenářem nelaškuji až příliš :-)

Honzyk
30. 08. 2010
Dát tip
...podle mě je název s textem v mírným, ale rušivým rozporu : slova se o "spád", po mým, dost klopotně snaží....

PanBaron
30. 08. 2010
Dát tip
Mně se to zamlouvá...*

Norsko 1
29. 08. 2010
Dát tip
trochu jsem to přehnal s tím básníkem, spíš to bude něco jiného

Lukk
29. 08. 2010
Dát tip
Jedná se sui generis o experiment. Na užití slova "luna" sám zvlášť upozorňuji a má primárně intertextovou, kritickou úlohu (je poukazem k určitým typům básní) - tato prvoplánová prohibice výrazů v rámci básnického diskursu (a na něm založená kritika) se navíc snadno může zdát pózou a jasným omezením. Vskutku - i vymezení se vůči autorům "strojenosti" samo může upadnout v pózu a být úsměvné. "Autor použil 'zakázaný' výraz? Pcha - amatér! Dále se básní již zabývat nebudu" Není-li to případ a báze Tvé kritiky, pak bys ji mohl rozvinout. A jako básník se tvářím zřejmě tehdy, když užívám slova "luna"? Raději upři pozornost, smím-li Tě navést, na otázku syntaxe (specifičtěji různost významů podle druhů spojování) a (ne)dynamiky - to ve vztahu k názvu. Poznámka - primárně jsem se nesnažil ani tvořit obrazy. Rozhodně se nesnažím argumentovat ad hominem, pokud se tak zdálo, přijmi mou omluvu.

moorgaan
29. 08. 2010
Dát tip
luna-park.-))

Norsko 1
29. 08. 2010
Dát tip
tváří se to jako báseň i ty se tváříš jako básník, zvláště když vyslovuješ slovo luna

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru