Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bio farma

31. 08. 2010
1
0
1181

no spechal sem do vsi na pivo, netpelivosti sem asi spatne zavrel kurnik. mozna se mi to vzhledem ke konzumaci zda, ale vsechny slepice pospavaj na stromech jako sokoli.
v tom to totiz je - chov s bydilkem a podestylkou. operenci se volne pohybuji v male hale a muzou kdykoli ven. bio farma. ale slepice zvykle na pohodli lezou ven jen tuze zridka, ovsem az do okamziku dokud nezapomenu zavrit vratka, jak je videt.
kdyz zasyci lahvac (jeste porad jsem pri chuti) tu a tam nektera zamzika, jinak sou tuhy, tu a tam pomnalu, tahle a tise ze spanku kdaknou. tedy vite co tim myslim takovej ten zvuk uuuoooo. jiste se jim zdaj sny o svobode panu vzduchu. skoro sto slepic... a jeste ke vsemu vstavaj brzo. lepsi je nejit spat nebo se rozutecou vsude kolem, kazdou druhou nenajdu a vsichni psi v okoli budou o poznani tlustsi.
poradne se napiju na plan jak je vsechny pochytat. nejsem zrovna znalec, farmu sem podedil a doposud stacilo jen cistit, sypat zrni a zbirat vejce. Jak ulovit uprchle slepice asi nevygooglim, takze eliminacni metoda.
postavim-li si zebrik k prvni vetvi, mozna polapim jednu nebo dve, ostatni zacnou rvat a sem bez sanci.
takze spatne.
kdysi jsme do zrni lili rum, a slepice se pak valeli po celym dvore nozkama nahore. to by mozna slo a nebo je nalakam na dobroty. zizaly sou aktivni v noci takze kdyz se ted pohrabu v konpostu bude je rano cekat neodolatelne sousto uvnitr vybehu.
prece jenom sme biofarma takze druha alternativa.
ryc a kompost. nastesti je ve dvore alespon slaba zarovka. zarazim obratim, zarazim obratim a hele: prvni ulovek. tak s nadavkama na pitomy slepici mozky mam behem pulhodiny celou plechovku. uz se vidim jak brzy rano budu tancit s dlanema plnejma zizal a snazit se tem kurum vsugerovat predstavu na nejlakavejsi sousticko co kdy rano mely.
zizaly se tise hybou v plechovce. tise upijim pivo.
cekam na rozedneni kdy bud nastane zpetny exodus nebo budu behat po louce s pytlem - velky hon, hrabavi ptaci versus zmateny klejici bezec.
no nakonec je to neco plusovyho, novyho, kdy jste spradali plany na hejno slepic? dnes je me poprve, a i kdyz to bude jiste holba. jiskri ta myslenka prirozenou autenticitou a novotou, originalnosti. citim cosi. tezko to pojmenovat ale v my hlave dochazi
k herezi necekane a stastne. dnes mi za krkem nesedi bezne se vyskytujici monotoni scenare typu klariny nohy, nebo ta prazska pusinka co je tu u babicky. nohama na zemi, kdyz se divam na paratky ve vetvich.
taky mam jako soucast dedictvy v obyvaku vycpaneho kohouta. mocneho bileho, s narudlymi pery ocasu. mozna kdybych ho za provazek potahoval po vybehu - slepice jsou mlady...
nechavam si to jako plan b.
at to dopadne jakkoli, asi si u toho uziju dost legrace.
uz se vidim, jak vitezny (snad) na navsi v putyce budu si stastne davat pivo. usmivat se z okna a citit pravdepodobne x uderu vzteklych pernatych facek na tvari, s hrdosti aeneovskych hridnu s vlasy slepenyni krvi. stohlavy oddil slepic premohl jsem.
"ahoj viktore, se nejak usmivas."
"zvitezil sem nad zivlem ptaci mentality, sto ostrych zobaku, dveste paratu podlehly me moci."
"coze? mluvis o tech tvejch slepicich?"
"jo. velkej lov, epickej soubouj za kuropeni."
"kolik piv si mel?"
"nevim."
"asi bys nemel tolik pit, placas hrozny kraviny."
"jo? a jak chces chytit slepici, kdyz jich je okolo dalsich -et?"
"no proste ji chytim... jaky -et?"
"chytis jednu a deset, dvacet, tricet a vic se jich rozutece..."
"utekly ti slepice?"
"ulitly na stromy, jak bachrati sokoli."
"vis casto si rikam proc se bavim s magorem jako ty."
"treba proto, ze sem velkej lovec?"
smeje se neprilis laskave "ty? skoro tri mesice si na me jen cumel, nez sem si rekla, ze se s tebou dam do reci, nebo do me vykoukas diru."
"lovec odbojnych kuru."
"zas nejaky dada? nekdy si fakt unavnej."
prystiva radost z maleho ostruvku intenzity vola po pokracovani. napiju se. tetokrat sem si dvakrat overil pevne uzavreni dvirek. sokoli si neskrtnou.
"ty to nechapes, kdyz te chytim za perka, nezacnes placat rukama, ani klovat, mozna kousat ale to se nepocita."
"..."
"no nic, uz sem ti ukazoval toho vycpanyho borce co mam doma?"
"uz asi stokrat, a krom toho o nem kazdou chvili mluvis. mas jeste neco o slepicich a dalsich tvejch operenejch napadech? protoze jestli jo jdu domu."
"vsimla sis jak maj slepice paratky pokryty texturou, skoro supiny - kozni supiny."
"dej mi pokoj s teme tvejma provokacema, nechces je nahodou prirovnat k mejm nohoum? uz to slysim."
"slepici nozky jsou hruzunahanejici a fascinujici objekty zvidave mysli, tve nozky jsou tekuty ohen, sametova rozkos."
situace se lepsi. "ty dneska nebudes mluvit normalne vid?"
"tak jo. koupis mi pivo?"
odesla pro pivo, nekterym lidem je takova radost blizsi nez rozsvecujici se svetlama nekonecna chodba zazitku, ci nakonec mozna i vedeni.
"diky holubicko."
"nech toho uz konecne."
"tak me napada, vis ze holubice nemaji odlisne zbarveni od samcu, tedy u holuba skalniho. zatimco holub lesni..."
"drz uz hubu! prestan se tak namachrovane usmivat, koho zajimaj tvy postrehy?"
"delim se stebou o esenci vcerejsi noci."
"no o co jinyho by ses moh delit, samy reci a vecne svorc. na panaka si me pozval vsehovsudy jednou."
"penize jsou retezy spoutavajici nejen delnickou tridu."
"ha ha... tohle nema cenu jdu k mladymu nohovi na mejdan."
"hmm."
"no tak pojd taky, vezmu flasku za nas oba."

tak sli, a viteztvi nad stohlavym stadem ztratilo prioritu, utopilo se v hudbe, alkoholu a ve vsem co patri k podobne situaci.

ale i tak to vse melo patricnou dohru, slepice, byly zavreny celej den, zatim co sem s klarou vyspaval chlast. pochybuju ze si z toho vezmou pouceni.

ani ja si ho nevzal


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru