Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TEST - PODVOD

02. 09. 2010
1
8
1029
Autor
Evangelista

Musím se vám přiznat. Nesnáším ryby.

A ještě k něčemu se musím přiznat.

Pod svým nickem a pod názvem Test jsem včera uveřejnil část básně Lawrence Ferlinghettiho.

Určitě několik lidí přede mnou učinilo, ať s cizopasným nebo mému blízkým úmyslem něco podobného.

Omlouvám se Ferlinghettimu i lidem, kteří se nachytali a báseň vesměs považovali za nudnou, nezajímavou

i špatnou.

Nechtěl jsem nikoho shazovat, sám bych ve stejné zkoušce neobstál.

Jen jsem chtěl vědět, kolik je síly ve jméně, marketingu, medialitě a kolik v díle samotném.

Jen jsem naivně hledal odpověď na otázku, jak se pozná dobrá báseň? Jak se pozná dobré dílo?

Obecně dobrá. Obecně dobré. Dobrá či dobré bez pomůcek typu "co se může zdát dobré jednomu, nemusí..."

A, popravdě, jsem si sám připravil impuls k ukončení mé průměrné kariéry na Písmáku.

Jako falešný Ferlighetti nemohu být zklamán přezíravým přijetím "své" básně (ostatně, čtenářů nebylo zas tolik).

Ale za skutečného Ferlinghettiho a za poezii cítím beznaděj.

 

 

  


8 názorů

Lakrov
03. 09. 2010
Dát tip
Shledávám podobné testy smysluplnými. Svět kolem sebe se můžeme pokoušet řídit nebo zkoumat. To druhé má větší budoucnost.

enthroper
02. 09. 2010
Dát tip
zkus to příště jako šejxpír, prévert nebo krchovskej

Evangelista
02. 09. 2010
Dát tip
Ano.I kdybych psal jak Ferlinghetti, neuspěl bych tady. Vlastně jsem dostal takřka na každou svoji básničku víc dobrých kritik a tipů než dostal "můj" Ferlinghetti. Vím, že to svědčí zejména o čtenářích, ale kde jinde než tady by měli být lidé, kteří mají vztah k poezii.

enthroper
02. 09. 2010
Dát tip
totiž... tu potíž vidím v tom, ti co ferlinghettiho mají rádi, ti tohle jistě znají. a ti co ne, těm je opravdu šumák a tipuju, že by se stejně pustili i do textu toho opravdickýho.

enthroper
02. 09. 2010
Dát tip
sám sebe?

Evangelista
02. 09. 2010
Dát tip
Už poznal - jednatřicátá. Ale nebyl to opravdu chyták. Jen test. Testoval jsem sám sebe.

enthroper
02. 09. 2010
Dát tip
jo, podobnej "pokus" jsem měl taky v plánu jenže je -a i tobě muselo být- předem jasný, jak to dopadne akorát sis mohl vybrat něco míň jako typickou čítankouvou ukázku kdybys vydržel víc než 36 zobrazení, myslím, že by to někdo poznal

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru