Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Učebnice lásky

16. 09. 2010
9
11
2178
Autor
Michelle *_*

být jako Alice.... :);)

S nabývajícím počtem vloček nabývaly v minulém roce páry. Škobrtala o ně na školních chodbách. Všichni byli jako poztrácené ponožky a hledali k sobě jinou do páru. Párek v rohlíku si u bufetu nekoupili bez toho druhého. Došla k názoru, že jsou všichni v tomto věku odsouzeni k hromadné konjugaci.

Jenomže šlo o takzvanou teritorijní konjugaci. Když jde velbloud pouští a široko daleko není na obzoru nikdo jiný, dá se dohromady klidně i s mouchou tse-tse, která mimochodem v poušti ani nežije. Je to hysterický pud momentálního rozpoložení. Tělo vyplašeně vysílá vlny: Jsi sám – katastrofa! Příkaz ke konjugaci. Vyhledávám. Cíl zaměřen. Zpracovává se požadavek. K úplnému dokončení úspěšného startu nesmí chybět změna „stavu“ na facebooku z „nezadaný“ na „zadaný“.

Začala do školního časopisu psát podobné příspěvky a brzy její rubrika dostala jméno „Učebnice lásky Alice Zahrádkové“.

Co jí ovšem vyděsilo nejvíce, že počet nových párů se ještě více zvýšil! A co jí vyvádělo z míry ještě víc, byl Tadeáš Hoffman ze čtvrťáku. Nebyl to sexy záporák, který nechává srdce každé dívky rozervané na desetinu milionu, nebyl to ani ten typ, co jí do skříňky dává na dvířka samolepící lístečky se vzkazy: Zahrado, dovolíš mi zasít? Zahrado, je jaro - teď je ten správnej čas zasadit semeno! Tyto vzkazy ovšem patřily k těm nejinteligentnějším. Alespoň měly pointu. Dodnes nezapomene na zprávu: Zahrádko, řekni si, co chceš, udělám to. Tvoje hrabičky.

Prostě jí už všichni tak fascinovali, že se rozhodla proniknout do jádra věci. Subjekt: Tadeáš Hoffman.

Pozorovala na jejich vztahu první stádium – narůstající oční kontakt. Po čtrnácti dnech už to začne každé jiné připadat málo, ale naší Alici to prostě bavilo. Přidala mrkání. Zanedlouho přišlo druhé stádium – přidal si ji na facebooku do přátel. Vzápětí si ho zrušila. Její články byly čím dál tím více zaujatější a čtenáři byli znepokojeni její kritikou sociálních komunitních serverů. Byli přímo zděšeni! Špína na internet v každém odstavci. Na stálou reprodukci párů ponožek to ale stejně vliv nemělo.
Alice teď ale řešila jiné problémy, než ty redaktorské. Tadeáš Hoffman se zřejmě rozhodl vzít celou věc do svých rukou, neboť se nejspíš začal domnívat, že ty Aliciny, nejsou zrovna tak úplně šikovné. A toho se tedy rozhodně bál.

Pozval jí do kina. Čímž se podle Aliciny osnovy dostali k bodu čtyři. Suveréně navenek přijala. Chladně, jako samozřejmost. Uvnitř vibrovala jako ratlík. Nemohla si pomoct. Pokaždé s někým takovým jednala povrchně a se vším byla hned hotová. Doufala, že to všem dochází – rozpačitá roztěkanost  zakrývaná tlustou vrstvou přetvářky-upu.

Když se pozdravili před kinem, snažila se znít tak, jakože má za sebou už sedmero schůzek a na tuhle že si výjimečně udělala čas. Vzápětí toho litovala. Sklesle se na ní pousmál, když právě dělala manévr vlasy za ucho a hluboké povzdychnutí. Vyplňovala tak mezery v konverzaci. Náš Tadeáš se octl v představě, že Alici nudí. Na pokus omyl zkusil nadhodit, že se mu stal dnes na zkoušce sborového zpěvu hrozný trapas. Zrovna když měl mít sólo, zamutoval. Všechny dívky se prý mohly potrhat smíchy, že čtvrťák ještě mutuje.

„Fakt děs,“ shrnul celou věc.

Musela ovšem uznat, že Tadeáš má vkus. Objednal lístky na film Počátek. Zážitek pro oba. Janáček ji vzal na válku světů, kde se Cruise zoufale snaží zachránit svět a k tomu ještě srdce své bývalé. Takže přesně to, co Janáček.

Po skončení filmu čelila velkému dilematu. Jít či nejít. Nakonec se rozhodla podobně jako Hamlet.

Šla ho doprovodit. Ano, naše Alice dělá mnoho zvláštních věcí a mezi ně patří i netradiční doprovázení kluků domů. Má tak jistotu, že se nikdo nebude opírat o její plot a požadovat „odměnu“ za doprovod.

„A na dobrou noc dostanu co?“

„Viagru, Janáčku. Do nevidenia.“

Tadeáš se zastavil:
„Stejně furt nemůžu z toho konce prostě,“ konstatoval obdivuhodně.

„Slušnej soundtrack, jo,“ odpověděla Alice a nořila ruce do kapes, nadechla se a narovnala se jako prkno.

„Tak se měj,“ pravila a stiskla rty.

„Obrana proti konjugaci?“ zasmál se Tadeáš.

„Obrana před hysterickým pudem momentálního rozpoložení,“ kývla Alice.

Po zbytek cesty domů poslouchala Noru Jones, Edith Piaff, Reginu Spektor a Carlu Bruni a přemýšlela o následujícím článku, který napíše do Učebnice lásky Alice Zahrádkové.

Žádný podobný článek ale už nikdy nenapsala. Alice se toho večera už totiž nedostala domů. Zřejmě dostal někdo chuť na náhlou konjugaci. Pokud o Alici Zahrádkové cokoliv uslyšíte, prosím, kontaktujte tým, který po ní pátrá.

Ona prostě milovala závěry, které absolutně postrádaly smysl.


11 názorů

"make-up" ve smyslu přetvářky se mi zdá lepší "přetvářk-up", zní mi to líp. Jo, bylo tam pár fakt zajímavých věcí, vtípky ve skřínce-dobré, termín jako teritoriální konjugace - dobré. Nicméně, připadne mi celkem logické a přirozené, že takový člověk, který je na gymplu/střední/konzervě, kdekoli, a je navíc "single" a ještě k tomu na intelektuální úrovni takové, že ještě píše do rubriky... prostě mi připadne, že takový člověk by nehorázně šil do povrchně/pudově/založených vztahů - což jsi nakousla, to jo, ale jen nakousla... málo. Netroufám si nic dedukovat... ale řekl bych, že někdo takový by všem těm párům - pakliže by mě v rukou zbraň, jakou měl - "školu lásky" - vyhlásil válku. Jo, a ještě se mi nelíbí konkrétní jméno filmu. Nevím proč. Vůbec bych to tam nezmiňoval, evokuje je mi to blízkost a podobnost celé povídky v tvém životě. (což tak nemusí být, samozřejmě, ale mi to tam prostě nesedí) *

"make-up" ve smyslu přetvářky se mi zdá lepší "přetvářk-up", zní mi to líp. Jo, bylo tam pár fakt zajímavých věcí, vtípky ve skřínce-dobré, termín jako teritoriální konjugace - dobré. Nicméně, připadne mi celkem logické a přirozené, že takový člověk, který je na gymplu/střední/konzervě, kdekoli, a je navíc "single" a ještě k tomu na intelektuální úrovni takové, že ještě píše do rubriky... prostě mi připadne, že takový člověk by nehorázně šil do povrchně/pudově/založených vztahů - což jsi nakousla, to jo, ale jen nakousla... málo. Netroufám si nic dedukovat... ale řekl bych, že někdo takový by všem těm párům - pakliže by mě v rukou zbraň, jakou měl - "školu lásky" - vyhlásil válku. Jo, a ještě se mi nelíbí konkrétní jméno filmu. Nevím proč. Vůbec bych to tam nezmiňoval, evokuje je mi to blízkost a podobnost celé povídky v tvém životě. (což tak nemusí být, samozřejmě, ale mi to tam prostě nesedí) *

Díky Janině za avízo :) Tohle rozhodně vypadá jako počátek sebevědomého psaného projevu. Pár věcí tam sice skřípe, ale to jsou většinou takové ty hrany, co se častým psaním omelou a opracujou. Co se týče nedostatků techničtějšího rázu, ty už Janina nějak shrnula, já můžu jenom dodat, piš, piš a ono to půjde. Příjemné čtení.

Janina6
28. 09. 2010
Dát tip
Dovolím si avi Valerii.

Janina6
28. 09. 2010
Dát tip
Chválím začátek, protože mě zaujal tím přirovnáním s párem ponožek a navnadil číst dál. Máš docela vtipné vyjadřování a postřehy. Myslím, že by se ti mohly líbit povídky autorky "Valerie a týden divů", pokud už je dávno nečteš. Ty lístečky se "vzkazy pro zahradu" mě pobavily - tak to dneska fakt chodí, nebo sis je vymyslela? Pěkné je i vyjádření "tlustou vrstvou přetvářky-upu". A teď pár připomínek: co jí vyděsilo, co jí vyvádělo z míry, všichní jí fascinovali, pozval jí do kina, sklesle se na ní pousmál - tady všude patří JI (případně NI) s krátkým i. Janáček ji vzal na válku světů - velké písmeno v názvu - Válku světů srdce rozervané na desetinu milionu - tady nevím, jestlis měla na mysli desetinu milionu NĚČEHO, třeba kousků (pak tam to slovo chybí) a nejspíš by mělo být i "milionů" - s dlouhým ů. Závěr je sice překvapivý, ale nějak mi nesedí. Možná je to můj problém, že mi připadá ta představa zmizení příliš vážná po celém tom odlehčeném úsměvném vyprávění. Každopádně tip za zajímavé psaní.

Dianella
20. 09. 2010
Dát tip
Má tak jistotu, že se nikdo nebude opírat o její plot a požadovat „odměnu“ za doprovod. -tohle se mi vážně hodně líbí:)

sharik
20. 09. 2010
Dát tip
zajímavý... tip

Prosecký
20. 09. 2010
Dát tip
Drobné chyby, nedotažené, ale jinak máš talent. Velmi neotřelé. Tip.

Pěkný - a ten konec prostě nemá chybu. :))

to bude nejpíš následek toho, že jsem to psala bez promyšlenýho děje. volnej tok myšlenek, je to znát, uznávám :) ale i tak díky. ;)

StvN
16. 09. 2010
Dát tip
:) Ten uvod je trochu mimo. Doporucuji jit rovnou k veci a moc to neokecavat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru