Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.okamihy všedných dní

27. 09. 2010
9
9
699
Autor
dandan

.voltíž

 

"Kedysi si vedela preskakovať mláky." Nevnímala.

Hodiny na železničnej stanici v Bystrici ukazovali pol jednej.

Škodoradostne zopakoval : " Kedysi si vedela preskakovať mláky..."

Muž stíska v rukách starú fotografiu.

Biely lipicán slávnostne vráža do dverí stanice a dievča sediace na ňom má začiernenú tvár.

 

 

.bastard

 

"Sviňa."

"Poď dolu, prosím ťa."

"Skurvené hovädo."

Okolo domu na strome sa zhŕkli ľudia.

"Ester, prosím ťa."

Žena sa vrátila s revolverom v ruke a začala strieľať do ľudí, hneď ako zbadala, že muž len pokrčil ramenami, otočil sa a odišiel preč.

"Bastard..." počuť medzi jednotlivými výstrelmi.

 

 

.magic moment

 

Chlapec sa uprene díva na koleso od bicykla.

Pavúk má nožičky nepomerne dlhé k telu, ktoré je ako hlavička krajčírskeho špendlíka. Sústredene zdoláva dezén.

Ideme na to. Chlapec sa usmieva, učupený a zahľadený na tvora, pomaly, naozaj pomaly posúva bicykel.

Čím bližšie je asfalt, tým viac pavúk zrýchľuje, tým viac zrýchľuje chlapec.

 

 

.situácia

 

Nad údolím visia ťažké mraky. V meste je dusno. Chlap má veľké fľaky na tričku pod pazuchami. Chlapec kope do veľkého popolníka, ktorý sa vzápätí kotúľa malým námestím. Holuby sa ako na povel rozhŕknu a osamelá žena, sklonená, zbiera špaky do fľaštičky. Z nosa jej kvapká pot. Inak je ticho.




9 názorů

key
30. 09. 2010
Dát tip
naah, ze to tu vidim ,)

vk
28. 09. 2010
Dát tip
gooooooooooooooooooooooooooooood!!!

...neviem prečo miniatury prozaické...posledná najlepšia*

reka
27. 09. 2010
Dát tip
Uf, nějak mám problémy se slovenštinou. Vůbec netuším, co je třeba dezén. Nebo špak. Nebo voltíž. Líbí se mi magic moment, a vůbec, dýchá to na mě takovou poetičností, která není kýčovitá (možná to na mě dýchá poetičností i proto, že některým slovům nerozumím:)). Jedna formální věc, co mě zarazila - doporučuju srovnat časy, teď se mění z jedné miniatury do druhé, což mě rušilo. Přítomný čas mi k těmhle vykresleným situacím sedí líp než čas minulý.

Vaše dílo je rozhodně pozoruhodně dosti hodně hodné zveřejnění na tomto a právě jen tomto serveru – více se neodvažuji říct (potřebuji sto kritik, aby se mi otevřela brána poznání – tedy možnosti i jiných kategorií)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru