Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dean Koontz

28. 09. 2010
1
4
526
Autor
Olgoj

Právě čtu jednu z knih amerického spisovatele Deana R. Koontze. Mám ho rád. Má takový hezký a barvitý styl vyprávění. Že píše více či méně druhořadý brak mě nijak netrápí, mám rád druhořadý brak. Na vážnou četbu nemám čas. Ale k věci.

Jak jsem už napsal, vážím si tohoto člověka pro jeho jedinečné grafomanství. Umí na sebe nekontrolovaně vršit stovky krásných slov. Umí podat atmosféru, tedy většinou. Nu co, i mistr tesař si sem tam něco utne. Jeho romány se jen hemží odkazy na boha a víru vůbec. Rád moralizuje, což mi zase až tolik nevadí. Nakonec má pravdu, lidi jsou parchanti - vesměs. Ale tentokrát mě pobavil tak, že jsem si málem načůral do trenek. Zde cituji. Věnujte prosím pozornost zejména posledním čtyřem slovům:

cit.: "Cítil jsem totiž v jejich neznámé víře cosi nestvůrně zlého, na bohu, jehož vzývali, jsem nacházel něco tak navýsost odporného, že i satanismus se svými lidskými oběťmi a vyvrženými dětmi se zdál být ve srovnání s tímhle neškodný jako římskokatolická církev."

Jdu se vychechtat na záchod.


4 názory

Olgoj
28. 09. 2010
Dát tip
Není o čem diskutovat. Historie je jednoznačná. Zvěrstva, jež páchala římskokatolická církev ve jménu boha, jsou neoddiskutovatelná. A ani dnes, kdy by si měli církevní činitelé sypat hlavu popelem za to, čeho se dopouštěli jejich předchůdci, nevidím, že by se církev snažila svůj obraz vylepšit. Naopak. Ten Koontzův text vypadá skoro jako placená reklama na boha. Anebo spíš na církev. Kdybych býval nevěděl, že Koontz je opravdu věřící a tenhle žvást myslí smrtelně vážně (chudák, ale mám ho stejně rád), musel bych si nevyhnutelně myslet, že si tu větu fakt někdo zaplatil.

Olgoj
28. 09. 2010
Dát tip
Není o čem diskutovat. Historie je jednoznačná. Zvěrstva, jež páchala římskokatolická církev ve jménu boha, jsou neoddiskutovatelná. A ani dnes, kdy by si měli církevní činitelé sypat hlavu popelem za to, čeho se dopouštěli jejich předchůdci, nevidím, že by se církev snažila svůj obraz vylepšit. Naopak. Ten Koontzův text vypadá skoro jako placená reklama na boha. Anebo spíš na církev. Kdybych býval nevěděl, že Koontz je opravdu věřící a tenhle žvást myslí smrtelně vážně (chudák, ale mám ho stejně rád), musel bych si nevyhnutelně myslet, že si tu větu fakt někdo zaplatil.

tosipish
28. 09. 2010
Dát tip
no nevím zda je to až tak vtipně trefné..... ale je to na delší diskuzi o nevinnosti římskokatolické církve

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru