Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A … DO … HAJZLU …!

12. 12. 1999
5
0
1340
Autor
Daimon Terr

Některá událost ...
Některý den ...
Je někdy fakt dost
zlý sen ...!

Zatracenou poštou, došlo mi psaní … Obálka úřední, razítko nevšední, prý dřív, než se rozední, mám se hlásit v budově s křížem červeným …! S nádherným znamením hada chytlavě dokola obtočeného … Na hůl naraženého … Do spirály … Řekl jsem si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …! Pocity strachu, nahoty, smutku … Zmatek na duši, v srdci prázdnota … Ležím v cizí posteli, dívám se do okna … natřeného bílou barvou … Obloha tone do modra … V hlavě nicota … Pocit cizoty … Smutku … Prázdnoty … Řekl jsem si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …! Slečna v bílém obleku, s čepcem na hlavě, Jednou je andělem, podruhé ďáblem … Když saje krev z žíly, jež tiše pění … Trošku si se mnou hraje, usmívá se … Prý : „Nic to není …!“ A ZKUMAVINKA … Zlehýnka … v držáku zacinká … Řekl jsem si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …! Den se mění v noc, a ta zase v sen … Než se naděješ, je tu „Tvůj velký den“ …! Co se asi změní … Bez jídla … Bez pití … Na hranici neŽití … Jedna dávka nějaké drogy, co nervy uklidní, sebelítost uzemní … Řádným kopancem … Do mozkových buněk … Jsem grogy … Zatím … Ještě … Jsem … Říkám si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …! Velká místnost, plná divných scén … Všude čisto … Převládá látka … Zelený len … Tři páry rukou, mne přenesly, přikryly dekou, barvy bělosti, Kolem několik žen … S výmluvným pohledem … „ Ale Božínku … takových jsme viděly …“ Všechny jsou v zeleném oblečení … Říkám si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …!“ S rouškami přes ústa, se zakrytými vlasy, Scházejí se … Začínají krušné časy … Dívám se jim do očí … Asi dost nešťastně … Konejšivě zdvihají obočí … Jejich slova zní laskavě … „My už si Tě ohlídáme …!“ Na hrudi, v nánosu mazlavém, nasadily kovové snímače … Jediný pohled napravo … Vidím skalpely …! Tohle mé oči vidět neměly …! Říkám si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …!“ Kapačku do žíly, jen jehla ven civí … Všichni se snaží … pracují jako diví … Devět reflektorů oči oslepí … A v té ruce, v konečcích prstů, cítím mravence … Ta nechutnost pocitu …! Na čele pot … V očích strach … Skalpelu hrot, hází prasátka po stěnách … Zápach desinfekce … Sterilní čistoty … Nechutné cizoty … Pocity studu z nahoty … Bolesti bez konce … Na loži pekelném …! „Drž se,kámo …! Teď to rozjedem …!“ Říkám si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …!“ Na plicích … U srdce … Ledový chlad … Cítím chuť máty peprné … Myšlenek pád … „Lásko …! Měl jsem Tě rád … A jednou až snad, budeš někde stát, snad mne najdeš mezi kousky popela … I když vím, že Jsi to takhle nechtěla … LUCIE …! Tohle mne asi zabije …! Poslední zlomek přítomnosti … Jako když cinkne zvonek … Před pádem do tmy … Do neVědomí … Říkám si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …!“ Čtyři hodiny … Jsou pro mne čtyři vteřiny … Záblesk dne … Záblesk sVědomí … v ústech sladká chuť krve … Pocit tupé bolesti … Cítím posledních několik stehů … Při plném vědomí …! Zatracení parchanti …! Promiňte … Vážení lékaři … Slečna , stojící nade mnou, říká … „No vidíš … Máš to za sebou …“ Vidím tak kulové … Jen bílou mlhu … Obrysy nejasné … pocit jak ve snu … Říkám si jen: „A … DO … HAJZLU …! To je zlý sen …!“ Pár dnů na lůžku … Noci plné zmatených snů, kdy chodím na schůzku s noční můrou … Tou ukrutnou stvůrou …! Po jehle v předloktí, velká modřina se rozhostí … Jako jezero … Modrozeleně září … Při každé vizitě, se všichni mile tváří … Ještě pár dnů … Ještě pár nechutných snů … Pak konečně pojedu … DOMů … Doma si řeknu jen: „A … DO … HAJZLU …! To teda byl ale zkurvený, zlý sen …!
Somalec
18. 12. 1999
Dát tip
Nemocnici ne, jenom nemocnici prosím ne, a už vůbec sny o ní, do mě děsí asi jako tebe. No abych se dneska bál usnout.

kačka
14. 12. 1999
Dát tip
Daimone, Dai, kéž máš se jak v ráji, přeju ti plicně každý den, ať zasníš úsměvem pochmurný sen, s pohodou na tváři vyrážíš ven (navzdory všemu a všem :-))! Básn. velice zdařená, prožitky nezávidím, líbilo se mi zakomponování Zkumavinky a celé postižení tématu je bombička ! Tip jako malé bolestné :-).

Merle
13. 12. 1999
Dát tip
DOKONALÝ! Drsně, předrsně jsi se vypracoval Daimone! Máš:
můj hlas, můj tip, ať ti je líp.

Marigold
13. 12. 1999
Dát tip
Daimone !
Ty máš teda zážitky.
To ti teda nezávidím...
Ale tohle se mi přes všechny ty brutality líbilo...
ŽIJ BLAZE

Amorph
13. 12. 1999
Dát tip
Cesta peklem,
samotou,
strachem ze svých i cizích věcí
a bezmoci.
Je to téměř hmatatelné.

Perfektní.

IVANOL
13. 12. 1999
Dát tip
Jseš taky dobrej, a proto Tě chodím číst, díky.
Tohle stojí za TIP, drž se!

Brepta
13. 12. 1999
Dát tip
Pohodově se ty nepohodové události čtou.:o) Ale takhle zlý sen bych nechtěl mít.

Jean
13. 12. 1999
Dát tip
No, to je nemocniční. Dostat se jim do spárů a umřít dřív než duch by chtěl odejít.

Fakt dobře napsaný. Neni to sice muj styl, ale tohle mě oslovilo.

Takový to chrlení událostí...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru