Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BLEDĚMODRÝ PODVAZKOVÝ PÁS

20. 11. 2010
5
25
2585
Autor
Lan

Závrať do minulosti. Dotek, barva, vůně a na pár vteřin znovu živě prožívám zapomenuté chvíle.

 

Dědila jsem po sestřenici z druhého kolena. Vkus sestřenice ani zdaleka neodpovídal vkusu mému, což pro mě bylo dost traumatizující. Cítila jsem totiž povinnost plnit přání svých milovaných předků ještě dřív, než stačili svá přání vyslovit. A tak jsem oblékala  „krásné šatičky“ a snažila se zapomenout, že je na sobě mám.

Vrozená schopnost empatie, talent, který mi komplikoval dětství. Vnášel do něj chvějivě upocené úzkosti.

Moji předkové byli šťastní ze své dokonalé holčičky a já šťastná z jejich štěstí, kterého jsem byla strůjcem.  A tak nikdy v mém dětství nepoznali moje skutečné pocity, moji pravdivou povahu. Sebe samu, dobrovolně, vydávala jsem všanc citovému vydírání.

Přišla další strašidelná várka od sestřenice. Tentokrát mě ale skutečně něco zaujalo. Dva kousky. Bleděmodrý a bledorůžový. Podvazkové pásy.

Popadla jsem je a dychtivá s nimi běžela přes ulici ke kamarádce.

„Bleděmodrý si nechám, bledorůžový dám jí…“

Podvazkové pásy, stejně úzké jako naše dětská tělíčka.

Vysypaly jsme prasátka a šly si koupit tenoulinké silonové punčochy. Prodavačka v tepu nezklamala. Neomylně neomaleně uváděla nás do rozpaků. Tak, jak dospělí lidé děti bez rozpaků do rozpaků uvádějí.

Pak konečně, v šeru neútulného pokoje s mohutným leštěným nábytkem, svlečeny do triček a kalhotek, navlékaly jsme pavučinkové punčošky a vzrušeně připínaly je k podvazkovým pásům. Hladily útlá stehýnka, lýtka. Natahovaly nožky v nejrůznějších pózách. Zrovna ve chvíli, kdy do pokoje vešel o pár let staří bratr mojí kamarádky se svým kamarádem.

To přistižení nesla moje kamarádka daleko hůř než já.

V erotickém houstnutí vnímala jsem proměnu starších kluků, ke kterým jsem do té doby vzhlížela s dětským respektem, a kteří se, náhle zranitelní, snažili zakrýt svoje rozpačité rozechvění.

Opojně jsem prožívala svou první chvíli svádění.


25 názorů

Sebastiana
07. 12. 2010
Dát tip
Dokážeš dobře popsat děj. Vtáhneš tam čtenáře.

Lan
22. 11. 2010
Dát tip
Aleši, děkuju. Ale to kouzlí sám život, já jenom opisuju.

žasnu, co dokážeš vykouzlit za obrazy...

renegátka
20. 11. 2010
Dát tip
Velmi pěkné.*

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
neobrat...obrat už tam je.

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Třeba se obrat, jakožto podstatné jméno, do pravidel pravopisu časem dostane. Jazyk je v neustálé proměně. V každém případě oběma děkuju za váš zájem o mé skromné dílko.

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Stylistický obrat, to ano. Neobrat, to skutečně není správný tvar. Ale nezáleží na tom. Neobrat sice není gramaticky správně, ale zase zní roztomile.

Honzyk
20. 11. 2010
Dát tip
...já se, a právě tady, vyjádřil (když srovnám s tebou) až až, drahý...)))

Honzyk
20. 11. 2010
Dát tip
...jen tě opravuju, drahý, sousloví "stylisticvký neobrat" je, když přimhouřim jedno voko, hrubej germanismu....česky to není..."neorat" ne, neobratnost ano.

Honzyk
20. 11. 2010
Dát tip
když už, tak stylistická neobratnost, důležitej..)) ---------

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Měls pravdu, pár jsem jich smázla...zatím jen ve velké rychlosti....díky.

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Přečtu po sobě ještě jednou a zkusím zredukovat.

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Původně jsem to tak měla, ale bylo mi to málo. Děkuju ale.

moorgaan
20. 11. 2010
Dát tip
.a od te doby...:-))

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Možná ji taky ukradnu...

Honzyk
20. 11. 2010
Dát tip
...no, vona nejni už, jen v knihovnách - a tam jí prej kradou : co víc by si autor moh přát víc ?:))

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
Na tu knížku se těším...

Honzyk
20. 11. 2010
Dát tip
...to já dík ---takový korále jsou věčný, znám to : napsal jsem knížku vo svým dospívání, pravda, takhle romantická nebyla, ale mně se právě líbí, jak jsou tvý řádky holčičí - v tom je kus vopravdovosti, a to se , hlavně tady, vidí málokdy....

Lan
20. 11. 2010
Dát tip
"postupně si navlíkáš korálky na šňůru toho svýho vobjevování sebe samý"...dokonale trefné! Díky.

Honzyk
20. 11. 2010
Dát tip
...jo, srandovní, přitom vypovídající - mám rád tyhle minipříběhy cezený přes detail, zde podvazkovej pás. Líbí se mi, jak spoříš slova a utneš větu skoro vždycky tak akorát....máš vrozenej vyprávěcí styl, snad talent, tady podvazkovej pás mi ukazuje celou tu holku, její (snad) i povahu, ....a přitom povídání je to v pravým slova smyslu milý ....žádný zbytečný ozvláštňování: prostě minipříběšh a tady ho máš. Jo, todle piš, postupně si navlíkáš koráolky na šňůru toho svýho vobjevování sebe samý, líbí se mi to prostě....))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru