Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

UKRADENÁ HISTORIE

Výběr: Pišta_Hufnágl, a2a2a
27. 11. 2010
22
34
2719
Autor
Lan

V parku za mostem, za tím mostem, který původně nesl jméno Františka Josefa I., ale lid ho lidově přejmenoval na most Eliščin, protože pokračoval v ose bývalé Eliščiny, dnes Revoluční třídy, za tím původně řetězovým mostem, který pak přestavěli na kamenný a přejmenovali ho nejdřív na Štefánikův, pak zase na chvíli na Janáčkův a pak na dlouho na Švermův, za tímhle mostem, který se dnes jmenuje zase Štefánikův, v parku, kde ještě nedávno stávala socha Švermy, jak sype ptáčkům, bydlí muž v krabici. Když prší, přehodí přes krabici igelit.

Řekla bych, že historie je mu ukradená.


34 názorů

Stařec_007
07. 06. 2011
Dát tip
Výborné!! *

Lan
26. 05. 2011
Dát tip
Díky Avox!

avox
26. 05. 2011
Dát tip
pěkná miniaturka, až z ní mráz běhá po zádech. nechce se mi číst celou diskusi, ale podle mne ta poslední věta dílo korunuje */

guy
07. 12. 2010
Dát tip
Hodně dobrá zkratka

a kdopak mu jí ukradl? neměl by to nahlásit? :o) parádní kousek.

soap
04. 12. 2010
Dát tip
sakra dobrý *

médea
03. 12. 2010
Dát tip
*

Janina6
02. 12. 2010
Dát tip
Fajn, na ten miniaturní rozsah je to dost dobrý chytrý textík...

alkáč
30. 11. 2010
Dát tip
***TOHLE JE DOBROTA

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
Šepotko, děkuju. Katugiro, já ji tam zase ráno vložila. Nemohla jsem jinak, hnána vlastním cítěním. A! DĚKUJU. Už se směju sama sobě.

..výborně..lan!

katugiro
29. 11. 2010
Dát tip
já nevím, jestli tam ta inkriminovaná věta tedy ještě je, nebo už ne, ale každopádně bych se bez té aktuálně poslední také obešel. jestli ale přijde ještě někdo po mě, tak z toho díla nezbyde vůbec nic :) *

renegátka
29. 11. 2010
Dát tip
Moc pěkná miniatura.

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
:-)

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
Dobře, Arthure, přesvědčils mě. Mažu. Nechávám místo pro invenci.

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
Dala jsem ji do závorky, ale nakonec si stejně myslím, že právě tahle věta to celé podtrhuje.

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
Tak nakonec jsem tu větu nedokázala vymazat. Dám ji tedy alespoň do závorky.

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
a2a2a...pravda...v názvu!...ten jsem opomněla. Vygumuju tedy tu větu. Nakonec vždycky ji tam můžu vrátit. Tak snadno vyvrátils moje přesvědčení,a2a2a. A můžu Tě, a2a2a, ještě poprosit, zda by ses nepodíval na moji: "Zapomínaná křehkost dětských duší"? O Tvou krirtiku skutečně stojím. Tedy o každou kritiku. Už jen zájem mi stačí. Takže díky všem kritikům.

a2a2a
28. 11. 2010
Dát tip
Pišto, předběhnu tě a hodím přes tebe ten igelit. Lan, je dobře, že dáš na sebe a dokud cítíš tak, jak cítíš, je třeba si i věřit. Rád bych jen řekl, že ta poslední věta, která je zčásti již řečena v názvu, ale především ve větě předposlední, tak ta poslední věta je nadbytečným dopovězením toho, co jsi řekla nádherným vykolejením textu v již zmíněné větě předchozí.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Nikdo nedostane vynadáno, Pišto. Tohle vážně není můj styl. Tys řekl svůj názor i já. Řekl ho i a2a2a a já vaše názory respektuju. Nicméně tu větu tam zatím pořád nechám. Třeba zmoudřím...časem a vymažu ji. Tahle dílka nejsou konečná, žijou a proměňují se. Ráda bych je dovedla k "dokonalosti". Ta konečná větami mi ale dává stále smysl. Právě tou větou tahle miniaturka vygraduje. Můžu se mýlit, ale takový je můj názor.

a2: Nevadí, stejně dostaneš vynadáno. Této autorce je kritického přístupu škoda.

a2a2a
28. 11. 2010
Dát tip
Až teď čtu reakci Pištovu, tak Pišto, fakt jsem neopisoval, protože jsem si myslel, že nemusím.

a2a2a
28. 11. 2010
Dát tip
Škoda poslední věty. Ta tam nemá být. Bez ní je to daleko účinnější, bez ní je to téměč báseň.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Pravil Pišta_Hufnágl...

OK. Dalších avíz a debat mi netřeba.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Dals to do výběru, Pišto, děkuju, ale nepochopils, nikdo neví, zda tomu tak je...jen já bych řekla...

Perlička:) Výborné. Tentokrát (pravda, z části motivačně) zavýběruji, páč jednak jsem tam leta bydlel (ne v té krabici, normálně v bytě), a hlavně sáhodlouhá věta, co dává smysl, se tu moc nevidí. Též vyústění pregnantní a krásně civilní, v konfrontaci s těmi všemi fakty. Jen poslední větu bych na tvém místě ochudil o "Rekla bych, že", jelikož je to zcela nadbytečné.

*

sharik
28. 11. 2010
Dát tip
*

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Ne že bych se ho chtěla ptát na to, co vím, ale často měla jsem chuť vystoupit ze čtrnáctky, a zajít na kus řeči. Neudělala jsem ale, stejně jako mnoho jiného.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru