Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ČERNOKNĚŽNICKÝ PARFÉM

28. 11. 2010
11
34
2451
Autor
Lan

Vešla jsem do jeho pokoje. Na pracovním stole mě upoutal neobyčejný černočervený flakónek.
"Co to je?"
"Dárek pro Valerii."
A odešel.
Dárek pro Valerii?! Pro tu Valerii, co o ní říká, že se u ní tak vzácně snoubí krása s inteligencí? Co je tak mladá? Tak sečtělá? Co má skutečný cit pro umění?
Nával sžíravé žárlivosti.
Beru černokněžnický parfém, co není určen mně, do ruky. Chvíli ho protřepávám, váhám. I já chci okusit rafinovanou vůni!
Zvláštní uzávěr...Stříkám na sebe, mocně.
Trvá mi chvíli, než pochopím.
Naštěstí pracovna sousedí s koupelnou. Chrstám si vodu do očí. Rvu ze sebe oblečení. Slepecky tápám rukama před sebou. Špunt, nemůžu najít špunt!
Pak hodiny připouštím, ponořená, pokořená, do vany vodu. Nic nepomůže, jen čas.
Už ale vím, jak funguje spray na násilníky a zloděje.


34 názorů

Ostrich
07. 12. 2010
Dát tip
Nechápu, co ti kdo vyčítá. Má to švih - příhoda i text.

Sebastiana
07. 12. 2010
Dát tip
Pro mě je dílo dobré, když zaujme- a tohle mě i pobavilo. Je to dobré, vtipné. Nechybí tomu nic.

Lan
29. 11. 2010
Dát tip
Pišto, Zboro, včera jsem byla trochu rozjetá, omlouvám se. Vážím si Vaší kritiky, jako každé, i když souhlasit nemusím. Tak to se mnou nevzdávejte. Co se mého psaní týče, nechci se pohybovat ve fantazii, to přenechávám jiným. Chci na co nejmenším prostoru, pokud možno trefně, opisovat realitu, tak, jak já ji vnímám. A já ji vnímám silně emočně, poeticky. Prozaická miniatura je k tomu jako stvořená. Svoje dílka dělím do třech tématických sbírek: ČRTY MÝCH EMOCÍ PRAŽSKÉ ČTRY a V EORTICKÉ PAVUČINCE Tam se vejdu celá. Tak se zase někdy stavte, Pišto, Zboro.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Milý Zboro...kdo Tě pasoval na kritika? "Ne, neporozumněl, jsem úplně blbej" Neporozuměl je správně. Ne, že zrovna na tom by mi záleželo.

Zbora
28. 11. 2010
Dát tip
A hele, proč upozorňuješ takhle veřejně až okatě na to, že neumíš gramatiku? To je nějaký druh sebemrskačství?

Zbora
28. 11. 2010
Dát tip
Ne, neporozumněl, jsem úplně blbej (teda určitě o hodně blbější než Ty, geniální autorka) a nedokážu poznat jinotaj, který je ovšem podle mě dost slabý a na který taknějak upozorňuješ názvem sbírky. Přiznám se, že kdyby tam ten klíč nebyl, nevím, jestli by mi to docvaklo, ale nejsem si úplně jist, jestli by to byla moje vina... :) Mimochodem věta Neporozuměls o čem píšu by měla být tesána. Neznáš nějakého tesaře. Že by sis to sem rovnou někam nechala vytesat a všichni jsme tak věděli, s kým že máme tu čest?

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Reaguješ a já taky...

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Neporozuměls o čem píšu...(od slova rozumí) Kritici se poroučí...a co já tu samotinká?

Zbora
28. 11. 2010
Dát tip
Mně je úplně jedno, co jsi vložila do arény, já reaguju na Tvoje dnešní dílo.

Zbora
28. 11. 2010
Dát tip
Čemu jsem neporozumněl? K tomu druhému co píšeš: vzhledem k tomu, co jsi napsala výše (nežije vlastním životem), jen a)alibismus a b) výsměch... Poroučím se.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Do arény jsem ale vložila jinou miniaturku...

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Pokuds neporozuměl, Zboro... Ale právě proto publikuju nejdřív tady, abych podle vašich moudrých rad...

Zbora
28. 11. 2010
Dát tip
Slabý námět, ještě slaběji zpracovaný: Navíc všechny ty češtinářské bizardnosti typu: Beru černokněžnický parfém, co není určen mně, do ruky. Ta vložená věta je tam fláknutá řekl bych více než nešťastně. To Ti vážně čtenář nestojí za to, abys mu předložila text stravitelně? Mimochodem jsem zvědav, co Ti řekne vydavatel, až za ním přijdeš s tím, že bys chtěla ve vytištěné knize něco ještě poupravit, protože to je Tvůj text, který můžeš měnit :)

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Kritika, promiň.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Slovo kritka.

Nikamnevedoucí debaty. Je to marnění času.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Toho? Čeho?

Nechme toho, ano?

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Tys přesvědčil sám sebe...já se pouze snažila polemizovat. Pochopila jsem...bez Tebe nevyrostu.

OK, tady jsem se zjevně spletl v odhadu autorského potenciálu, co se růstu týče. Přesvědčilas mě, že další sledování tvé tvorby nemá valného smyslu. Poroučím se.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Můžu text kdykoli jakoli opravit, nežije vlastním životem. Stále zůstává mým textem, který můžu měnit. Ty Pišto, k jeho proměně ale nejspíš nepřispějěš.

To není úplně dobrý přístup... Sepsalas nějaký text - a od chvíle jeho uveřejnění on už žije vlastním životem, autor nemá nijakou moc jej dále "hýčkat" a opatrovat. Je jen a pouze na čtenářích, jak jej posoudí a pochopí. A pokud nepochopí tak, jak si autor přál, zhusta nejde o chybu čtenáře, ale... No, doplň a přeber si to sama.

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
seš

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Pišto, promiň, ses vedle.

Popisovat realitu nestačí, jestli se chceš věnovat literatuře a ne dokumentu.

Milá Lan, v základní myšlénce "past na zloděje". Aneb kancelářské fígle s vousy již pekelně šedivými. Tu projímadlo v jogurtu, tu pero s po hodině mizejícím inkoustem, tady parfém neparfém...

Lan
28. 11. 2010
Dát tip
Milý Pišto, realita. V čem ta omšelost?

Anekdota, nic víc... Navíc již notně omšelá.

Hodně sems e bavil :)

baaba
28. 11. 2010
Dát tip
:o)))*** ...moooc pobavilo :)

sharik
28. 11. 2010
Dát tip
chachá, výborný!

renegátka
28. 11. 2010
Dát tip
To je dobrý, moc dobrý.*

:o)))..supr!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru