Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZA KARLA

02. 12. 2010
0
0
1166

na dlazdenem nabrezi, oslizlem zlutymi slinami spinave reky, usina karel. je mu neco malo pres tricet. neni to poznat. na hubenem obliceji ma tolik sedi, tolik vrasek, spiny, smutku a rezignace  - tolik ztrpkleho cynismu, ze se podoba spise prizraku. cernemu svedomi tech co prochazeji kolem, nez cloveku s kdysi jasnyma ocima a velkym mekkym srdcem.
zacina svitat. karel konecne nevnima chlad kamenu v kostech. pomalu a jiste upada do deliria, ktere nazyva spankem. okena mu zere jatra a on neciti zimu. neciti nic. pro par hodin unikl peklu s ledovymi paraty a hladovymi dary.
racci ho tise preletaji, mozna ani nevidi schoulene telo spinave tak jako zem po ktere se vali. neviditelny, a casto radeji nevideny clovek v klubicku na studenych kamech. nesni, neciti a kdyby ano snil by o horke polevce kterou jako dite nesnasel ale musel ji snist. o hrnku kakaa pred cestou do skoly a o chlebech s marmeladou. o konejsivych rukach, o domove. snil by o neprobuzeni.
ale probudi se. duse i telo vydrzi tolik... az rozum useda. posadi se, podiva se na reku, neuvidi ji. mysl i telo mu sziraji zeleni hadi otravy a zimy. nekdy ma stesti a divky z teamchallenge mu prinesou trochu horke kavy, oblozeny chleb a spoustu reci o kristu.
diva se na ne. maji vazne oci a tak krasne cistou plet, leskle rty a vlasy ktere jiste krasne voni. stoji tam pred nim. ciste, syte, mlade, krasne. vsechny jsou krasne, adele zadosti pro karla co zna jen zimu, spinu a samotu.
topi se v okene, protoze nema silu utopit se v rece. chouli se na studenych kamenech, protoze nema silu bit se o teplejsi mistecka s ohari sveho sveta.
neplace. ani v tech nejhlubsich stavech intoxikace. nemuze, nema slz, nema uz zadny cit. jen bezbreha, nekonecna, lhostejna apatie, kameny nabrezi a zubata zima.
ale bije mu srdce a v prstech jeste stale trochu citu zustalo. je tedy na zivu. musi byt. proste porad je. porad. porad.

kameny mostu, zelezne zabradli, shlizeji na uzlicek z masa, krve, jedu a smutku. nevi o nich, nevi kam ani proc. jen par korun na lahvicku modreho zapomeni hleda.

najde dnes, zitra a snad uz brzo nebude kdo, nebo co by hledalo. kratky clanek o umrzlem bezdomovci, a tam nekde - tam jinde - horke kakao a chleba s marmeladou.



 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru