Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

/pršelo žilou pustit/

03. 12. 2010
5
7
294

 

všechno se bortí na rez

kolejí u prašný ocelárny zaplejtáš

celej svět ze zla a

z kamení roste tam sám tahá to z vody asi

tim stářim.

 

u nádražního světla pozoruješ opilý stíny v průčelí

 

ticha sklouzne něčí noha a jak

se tam motaj skoro by sis nevšim

že moje a že v krvi mi řeknou měchy

ampliónu aby se někdo zeptal kde je

noc je zavřeno prosit o kus chleba

mezi prsty jenom aby bylo teplo.

 

prožrat ho myši na náspu

U Večerního máje sedává průvodčí

hladí cizí vlasy a z cigarety klepe lásky čas když se díváš

odchází a na zádech vyšívaný

MDŽ chce je lízat „Boří to i zdi, když se pod ně opřeš.“  vykouří

přes rameno pošle mě

vizitku jít zvracet musim cifry

zkontrolovat abych nedojel

z nástupiště červí díry a prastarej časoprostor stál tak dlouho

až ho nešlo obejít.

 

 


7 názorů

romale
07. 12. 2010
Dát tip
no, jde to cítit - že je to dost o formě; ve mně to vzbuzuje podezření, do jaké míry je která metafora pradivá - "--- a že v krvi mi řeknou měchy/amplionu aby se někdo zeptal kde je/noc ---" - měchy amplionu v krvi je obraz, který má v kontextu celkem šmrnc; logický drnc vidím v "řeknou MI aby se NĚKDO zeptal" - proč? "--- z cigarety klepe lásky čas ---"; "pošle mě (mně?)/vizitku jit zvracet musim ---" - tyhle obraty mi třeba v kontextu přijdou rušivé vnímám to asi tak, že když budeš automatismus korigovat, může tim vzniknout něco lepší - jedno jestli harmoničtějšího nebo disharmoničtějšího, ale prostě výstižnějšího... ale takhle bych to udělal já a to už je věc jiná... nehledě na to, jakou roli hraje motivace v tom to napsat a jestli například tenhle text má být ničím jiným než krátkým záznamem týpka sedícího na nádru a počumujícího okolo...

je to mozne. kdyz jsem zacinam psat bylo to pouze o forme... je i pravdepodobne, ze jsem z toho zcela nevybocil. mohl bys podat konkretni priklad. zalezi mi na tom, i kdyz to ze me vyleze automaticky, rad bych to ovlivnoval. diky.

Honzyk
03. 12. 2010
Dát tip
oziveni...!) - myslim tady....

romale
03. 12. 2010
Dát tip
osobitý styl, pozitivní něco takového tu zahlídnout - ten proud se mi nezdá uplně rovnoměrný - jako že občas přitlačíš na pilu - přiklepneš tam programově tvrdý výraz; má-li to pak zprostředkovat nějaký kus děje, nepůsobí to vyprávění celkově úplně suverénně...

diky, ale taky kritizujte...

médea
03. 12. 2010
Dát tip
fajn*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru