Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PRAHA VZRUŠUJÍCÍ

09. 12. 2010
5
13
1251
Autor
Lan

 

Někdy, když nemůžu usnout v podkrovní ložnici nad Prahou, představuju si, co všechno se v centru nočních živlů právě téhle noci odehrává.

Možná ve stejnou chvíli, kdy noční bary a pokoje tajných vykřičených domů žijou své chvíle rozkoší, perverzností, smutků a veselí, sedí vedle Marie Elekty v kostele sv. Benedikta na Hradčanech novicka, na bílém útlém prstu nasazen po tuto jedinou noc prsten mumie. Přijímá rituál řádu bosých karmelitek.

 

Marie Elekta zemřela v Praze roku 1663. V roce 1666 se Vltava při velké vodě vylila z břehů a zaplavila i hrob Marie Elekty. Její tělo se našlo neporušené, dalo se s ním pohybovat. Bosé karmelitky oblékly tedy svou někdejší představenou do řeholních šatů a posadily ji v kostele do křesla, ve kterém přečkala i dlouhé roky totality.


13 názorů

Ostrich
09. 12. 2010
Dát tip
Vybraná Marie novicku váže jedna jde ke smrti a druhá ožije

Lan
09. 12. 2010
Dát tip
Teď jsem se zasmála už docela nahlas. Má pověst mě předchází? A mám kamarádíčky? Blbjenko, Ty zkrátka víš o mně všechno. Přesvědčovat Tě, že nejsem přesvědčená o své genialitě by jistě smysl nemělo. Tvůj zájem o mě mě ale vážně těší. Bez ironie. Ale že se polepším, paní učitelko, Vám slíbit nemůžu.

blbjenka
09. 12. 2010
Dát tip
ano, všimla jsem si, že tě fascinují všichni, kdo si dovolí tě neobdivovat (tvá pověst tě předchází). tvá souvětí jsem pochopila, to se neboj, což ovšem nic nemění na tom že je to krátké, odfláknuté a nazvat to fejetonem je donebevolající ztráta soudnosti. a přitom psát umíš, když chceš, no, fakt škoda. přesvědčovat čtenáře, že jsou zkrátka jen příliš hloupí na to, aby pochopili tvou genialitu, je velmi rafinovaný způsob, jak tuto množinu rychle omezit jen na klubíček pochlebujících kamarádíčků, což ti samozřejmě přeju a nezávidím, leč pro tyto účely se skutečně lépe hodí blog. mucinky muck

Lan
09. 12. 2010
Dát tip
Blbjenko, Tvá suverénní jistota mě odzbrojuje, ale přiznám se, že se musím Tvé snaze (děkuju Ti i tak za ni)usmát. Mě vůbec "fascinujou" lidi, co mají takhle jasno, co jak má vypadat. A co vědí proč ten nebo onen člověk dělá něco právě tak a ne jinak. A přitom stačilo by jen napsat: "Cos chtěla svými souvětími říct mi uniká..."

blbjenka
09. 12. 2010
Dát tip
někdy stačí málo slov, pokud sdělí to co mají sdělit, ano. ale čtyři věty nejsou článek. tím spíš nejsou fejeton. nejsou ani miniatura. čtyři věty jsou lenost napsat cokoli pořádného.

Lan
09. 12. 2010
Dát tip
Milá Blbjenko, někdy stačí docela málo slov. Pro mě docela určitě. Blogovou deformací bych to nenazývala, blogy bývají plné dlouhosáhlých grafomanských nicneříkajících textů. Co jsem chtěla říct, jsem řekla...tedy, co jsem, chtěla napsat, jsem napsala. Nepotřebovala jsem k tomu víc slov. Píšu krátké články k zamyšlení. Pro ty, kteří se dokážou zamyslet.

blbjenka
09. 12. 2010
Dát tip
To je vyloženě blogová deformace todleto, pár vět, útržek myšlenky a už honem honem s tim do světa, už aby byly reakce, aby se klikalo, holt internet, no, lidi čtou rychle a zběžně, tak proč se namáhat a pořádně psát, žejo, ale je to škoda.

blbjenka
09. 12. 2010
Dát tip
To je vyloženě blogová deformace todleto, pár vět, útržek myšlenky a už honem honem s tim do světa, už aby byly reakce, aby se klikalo, holt internet, no, lidi čtou rychle a zběžně, tak proč se namáhat a pořádně psát, žejo, ale je to škoda.

Lan
09. 12. 2010
Dát tip
Všimla jsem si toho už dřív...řádí tu duchové...

Lan
09. 12. 2010
Dát tip
Novicka...nová členka řádu...přece. Ale jestli máš na mysli pojmenování mé drobné zprávičky... Tvoje "herdek baby" už snad vymřely.

Lan
09. 12. 2010
Dát tip
Novicka...nová členka řádu...přece. Ale jestli máš na mysli pojmenování mé drobné zprávičky... Tvoje "herdek baby" už snad vymřely.

Honzyk
09. 12. 2010
Dát tip
noticka snad, se tomu rikalo ?.)). chudak holka - jen mam strach, ze si todle vytahne nejaka herdek baba, ucitelka cestiny, takova ta, co nosi tzv. plisovanou sukni , v jedny ruce kapesnik a v druhy penezenku, jasneze melir a trvala, zacinajici "zizqali krk", a bude p r a v e temito slovy mlatit noviocky Obchodni akademie, psychicky je tyrati a emotivne vydirati.)(

baaba
09. 12. 2010
Dát tip
...krátký, čtivý, poučný ...jak z pořadu objektiv :)***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru