Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zvětralé pivo

11. 12. 2010
2
6
865
Autor
destík

Už jsem se rozhodl, tohle pivo nedopiju,
nezaplatím, ale ani z okna nevyliju...
V tom půllitru je všechno co jsi mi kdy vzala,
iluze, láska, i to že jsi s jiným spala.

Příště si dám radši dvojitého ruma,
nemusel jsem být za šaška ani za klauna.
Nebudu už tím, za koho jsi mě kdy měla,
za blázna, vola, ale nikdy za frajera.


Mohla jsi říct, nalejme si čistého vína,
teď už je pozdě, slzy už mě nedojímaj.
Lituju holka, pustil jsem tě zadní bradou,
nečekej sbohem, tím méně snad nashledanou.


Cigáro v koutku, v ruce mizerného betla,
co rozdal život, na to se tě nikdo neptá.
Snažíš se vyhrát, co se ani uhrát nedá,
nebo jen sbírat to co jiný ležet nechá.


6 názorů

matik
12. 12. 2010
Dát tip
*t

první sloka se mi líbí.

blbjenka
11. 12. 2010
Dát tip
no, kdyby se tomu ze všech stran trochu nafackovalo, mohla by to snad bejt píšnička nevimproč mi to připomnělo Samsona Zvony už odbíjej půlnoc, snad bude lepší jít spát i když se zdá, že jsem vůl/moc rád bych ti chtěl něco dát možná jsem byl šašek a klaun, však bláznivě do tebe zamilován neříkej nic, já vím co chceš říct, nemáš mě ráda už ví :)) aneb v písničkách se na ty rýmy až tak nehraje, ale rytmus to mít musí, to zas jo :)

destík
11. 12. 2010
Dát tip
no a k té poslední sloce, tu jsem chtěl tak nějak oddělit od ostatních, aby až tak nesouvisela, ale to možná taky sedí spíš k těm textům

destík
11. 12. 2010
Dát tip
asi máš pravdu, nejspíš by to chtělo minimálně jinou kategorii... vcelku souhlas Ztišování... no, dalo by se to snad tak říct, prostě snížení důrazu.

Zní to spíše jako písňový text, než vázané verše. Rýmy nejsou moc povedené (vína/nedojímaj, kdy měla/frajera a ruma/klauna - seřazeno sestupně dle kvality rýmu - to rpvní by se snad ještě dalo považovat alespoň za asonanci)- MOžná by bylo lepší zkusit raději volný verš. Tady to na mě trochu působí, jako když se obsah podřizuje formě. V poslední sloce pak mám pocit, že až tolik, že se ztrácí smysl a souvislosti s předchozími. Proč se písmo od sloky ke sloce zmenšuje? Má to vyjadřovat ztišování hlasu? I to by mi šlo spíše k písni...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru