Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZÁVRAŤ DO MINULOSTI

15. 12. 2010
8
6
1542
Autor
Lan

Stačí zahlédnout barvu...ucítit vůni...pocítit dotek zavanutí...spatřit paprsek...

Vzala jsem do ruky zralou modrofialovou švestku se zelenou stopkou. Chtěla jsem stopku utrhnout a švestku sníst.

Ta švestka!...modrofialový odstín...její vůně...ta stopka!

Závratná chvíle v čase. Okamžik, kratší než vteřina.


Seděla jsem ve školní lavici a malovala švestku. Oknem skleníkově hřálo podzimní slunce. Bylo mi horko ve světlezeleném roláku. Nesvlékla jsem ho ale, byl od táty. A táta už nebyl.
Namíchat správnou barvu, trefit odstín. Namáčela jsem štětec, do modré přidávala fialovou.
Malovala jsem ve stínu učitele nade mnou.
Snažila jsem se setřít z dlaně lepkavý pot zbarvený vodovou barvou, otřít ho do kaliopek, aby si pan učitel nevšimnul. Zapomněla jsem si hadřík.



Opojná chvíle pominula. V dlani mi zůstala modrofialová švestka. Rozmáčklá.


6 názorů

Markel
16. 12. 2010
Dát tip
fajn, můj šáleček, tyhle návraty v čase - T

koloušek
15. 12. 2010
Dát tip
Stačí tak málo....a vzpomínka je tu. Moc dobře napsané.T*

alkáč
15. 12. 2010
Dát tip
Moc prima miniaturka :-D

..Lan..nměkdy u tvách textů zapomenu dýchat.. ..tentokrát taky..

Lakrov
15. 12. 2010
Dát tip
Při čtení se mi zpočátku vybavila má školní léta okořeněná naprostou neschopností cokoli namalovat nebo jen úhledně napsat. Postupně, s každým dalším řádkem, mi docházejí některé autokou naznačované souvislosti. Tuším, že je jich zřejmě víc, než se po prvním přečtení zdá. Ke kategorii: Lépe než mezi 'Ostatními nezařaditelnými' by se tento textík vyjímal v kategorii 'Miniatury prozaické'.

Edvin1
15. 12. 2010
Dát tip
Asociace, tak dobře známá mnohým. A u každého způsobená něčím jiným. Silná tak, že s námi žije nezmenšená po celý život. V mém případě se jedná o parfém, použitý v kapli pohřební službou. Před 54 lety. Když jej na ulici ucítím, přecházím na druhý chodník. Jako vždy - solidně sepsáno.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru