Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BEZ KŘÍDEL

21. 12. 2010
13
11
1937
Autor
Lan

 

Nechala jsem v komůrce zazdít okýnko. A pak tam to okýnko zase chtěla.

"Tak si to vykliďte, paninko," utírá si nos důležitě řemeslník.

Podávám malému chlapečkovi věci v komůrce nastřádané. Dvě motorkářské helmy, jednu helmu lyžařskou a jednu na kolo, dvoje koule od petangu, starou promítačku, povlak na polštář, pálku na banbinton, staré pouzdro od houslí...

Se zaprášeným pouzdrem běží radostně chlapeček na zahradu.

„Kdo koupil ty křídla? Naučíš mě lítat? Naučíš mě lítat?“

Sedí na bobečku v trávě, nedočkavě se snaží otevřít zrezlé panty.

Chvíli nerozumím a pak mi to dojde. V pohádce o krtečkovi učí lítat zraněného orlíka, křídla mu přinesou v pouzdru od houslí.

Panty povolí a uvnitř pouzdra jen zelené sametové prázdno.

Některé pohledy dětí se nezapomínají.

„Nevadí, zkusíme to bez křídel," snažím se vesele a taky se mi chce trochu brečet.


11 názorů

avox
26. 05. 2011
Dát tip
*/

etna
26. 01. 2011
Dát tip
líbí se mi to * pěkně píšeš

renegátka
23. 12. 2010
Dát tip
Teprve bez pohádek bychom byli bez křídel.

pastelka?
21. 12. 2010
Dát tip
:) líbí se mi to

baaba
21. 12. 2010
Dát tip
Některé pohledy dětí se nezapomínají***

Lakrov
21. 12. 2010
Dát tip
Ten místy "kulhavý" slovosled dodává textu takovou neformální náladu; skoro jako ze sna - slova se sypov pořadí, jak přišla na mysl, ne jak by měla správně být sdělována. Tím to trochu připomíná mluvený projev. Nápad s křídly v houslovém futrálu neznám, a vlastně už znám, takže jsem zas o něco bohatší :-)

..moc pěkné..

krásné spojení...housle a křídlo :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru